TSW - FTP
Fra : John Kjoller

Dato : 10-10-06 12:13

Når man nu har været glad for at bruge TSW Webpad til at lave hjemmesider
i, - og man er i gang med at skifte til MAC - hvilket program kunne så
fungere tilsvarende?

Jeg er ude efter en udvidet notesblok. Helst med markering af PHP og HTML
tags.

Og hvad med CuteFTP ? - Også den skal jeg have erstattet med noget andet,
til MAC..... ?

Nogen gode råd?

KH
john

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 10-10-06 15:41

John Kjoller skrev:
> [...]
> fungere tilsvarende?
>
> Jeg er ude efter en udvidet notesblok. Helst med markering af PHP og HTML

Det er ikke så længe siden at jeg besvarede et lignende spørgsmål i
..HTML gruppen, min konklusion var BBedit, NVU eller Taco HTML Edit.
<http://groups.google.com/group/dk.edb.internet.webdesign.html/browse_thread/thread/828a51722ce1aa89/50c6299050a97a2d?lnk=st&q=editor+mac+brunholm&rnum=1#50c6299050a97a2d>

Taco har php-syntaksfarvning, så i den her sammenhæng tror jeg mest på den.

> Og hvad med CuteFTP ? - Også den skal jeg have erstattet med noget andet,
> til MAC..... ?

Jeg har brugt Fetch en del gange, jeg er slet ikke imponeret, men det er
det eneste FTP værktøj til mac jeg kender.

Google havde imidlertid et spændende bud:
<http://www.creativemac.com/2002/09_sep/tutorials/ftposx020924.htm>

- og - sagde du at du bruger CuteFTP nu? - iflg den her oversigt findes
den også til mac: <http://www.pure-mac.com/ftp.html>

Jeg har en kammerat som laver php og bruger mac (_og_ windows, ved ikke
hvad han laver FTP på), jeg hører lige ham ad og vender tilbage hvis han
kan uddybe...

> Nogen gode råd?

Ja, lad være med at skifte! (undskyld, kunne ikke nære mig)

> KH

Ah - det var nu så meget igen

mvh

Jesper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-10-06 17:51

Jesper Brunholm skrev:

> Jeg har brugt Fetch en del gange, jeg er slet ikke imponeret, men det er
> det eneste FTP værktøj til mac jeg kender.

Min datter har brugt noget der hedder Interarchy, og det kunne
det det skulle og var til at finde ud af for en der er rutineret
bruger uden overhovedet at være nørd.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-06 22:39

John Kjoller wrote:
> [...]
> fungere tilsvarende?
>
> Jeg er ude efter en udvidet notesblok. Helst med markering af PHP og HTML

Jeg vil helt klart foreslå vi/vim (http://vim.org) til tekstredigering.
Den har syntax-highligting, og den er virkelig nem at finde ud af, men
man skal dog kunne tags mm i hovedet.

> Og hvad med CuteFTP ? - Også den skal jeg have erstattet med noget andet,
> til MAC..... ?

Jeg bruger selv Linux, men jeg ved, at Firefox (og dens extension med
ftp) også er lavet til MAC, så det er den, jeg vil foreslå. Hvis du
skulle fortryde, og skrifter tilbage til Windows eller vil prøve Linux,
behøver du jo heller ikke opfriske hukommelsen efter en ftp eller finde
en ny