Højde over havet???
Fra : Lars Hansen

Dato : 10-10-06 11:41

Hej i gruppen

Vi har i byen nogle kloakproblemer og har i den forbindelse fået nogle
tegninger over byens kloaknet.
På tegningerne er angivet hvor dybt spildevandskloakken ligger nede, men det
er angivet i forhold til havets overflade.

Når jeg så sidder og kigger på de tegninger skulle mit hus angiveligt ligge
5 meter under havets overflade. Det der så undrer mig er at jeg kan se
vandet fra min have og set med mine øjne ligger vandoverfladen betydeligt
længere nede end mit hus. (læs: Jeg står og ser ned på vandet.).

Er der nogen her i gruppen der kender en hjemmeside hvorpå man kan se højder
i danmark???

På forhånd tak for svar.

Mvh
Lars Hansen

Fra : ThomasB

Dato : 10-10-06 11:53

"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> se vandet fra min have og set med mine øjne ligger vandoverfladen
> betydeligt længere nede end mit hus. (læs: Jeg står og ser ned på

Tror du ikke at det er vandspejlet der ligger 5 meter under havets
overflade?

Fra : Lars Hansen

Dato : 10-10-06 12:25

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse
> "Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i en meddelelse

> Tror du ikke at det er vandspejlet der ligger 5 meter under havets
> overflade?

Det er en mulighed........... bare 7.28 meter under havets overflade. Men så
skulle mit hus altså stadig ligge ca. 5 meter under havets overflade....

Mvh
Lars hansen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 10-10-06 12:01

Lars Hansen wrote:
[...]
> Er der nogen her i gruppen der kender en hjemmeside hvorpå man kan se højder
> i danmark???

Google Earth angiver højde over havet, men det er selvfølgelig ikke
sikkert at deres data er specielt præcise.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Lars Hansen

Dato : 10-10-06 12:44

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Google Earth angiver højde over havet, men det er selvfølgelig ikke
> sikkert at deres data er specielt præcise.

Det var jo en mulighed, men hvordan får du den til at vise højder???

Mvh
Lars hansen

Fra : Lars Hansen

Dato : 10-10-06 12:53

> "Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

> Det var jo en mulighed, men hvordan får du den til at vise højder???
>

> Mvh
> Lars hansen

Bare glem mit spørgsmål om hvordan man får Google Earth til at vise højder.
Næst efter blindtarmen er det jo som bekendt øjnene man bliver blind på.....

Lars Hansen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 10-10-06 13:16

Lars Hansen skrev:

> Er der nogen her i gruppen der kender en hjemmeside hvorpå
> man kan se højder i danmark???

Jeg har ikke noget link, men plejer at bruge "Det levende
Danmarkskort" fra KMS, (cd-rom). Det går ned til 1:50.000.
Derfra kan man hente små udsnit i 1: 25.000. De har tydelige
højdekurver.

--
Herluf :·)

Fra : Brian Lund

Dato : 10-10-06 14:08

> Jeg har ikke noget link, men plejer at bruge "Det levende
> Danmarkskort" fra KMS, (cd-rom). Det går ned til 1:50.000.
> Derfra kan man hente små udsnit i 1: 25.000. De har tydelige
> højdekurver.

www.kms.dk kan man også se kort på 1:25.000, der er også højdekurver med!

Brian

Fra : Lars Hansen

Dato : 10-10-06 14:24

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> På www.kms.dk kan man også se kort på 1:25.000, der er også højdekurver
> med!
>

> Brian

Hvis ikke det var for at det kostede spidsen af 2 jetjagere var det en
rigtig god ting..... Egentlig er det utroligt at det ikke er muligt at finde
et ganske almindeligt danmarkskort med højder på internettet..... det er det
jeg altid har sagt; Internettet er noget opreklameret noget der nok aldrig
rigtig slår an..

Lars Hansen

Fra : Ole N

Dato : 11-10-06 13:54

> [...]
> det er det jeg altid har sagt; Internettet er noget opreklameret noget der

Ja lige som sex

Fra : Barney Gumble

Dato : 11-10-06 14:25

Ole N wrote:

> Ja lige som sex

Hvad er det præcis du mener?

- At sex koster spidsen af 2 jetjagere?
- At sex ikke kan findes på nettet?
- At sex er opreklameret?
- All of the above?

Du blir sgu nødt til at uddybe ;)

BG

Fra : ThomasB

Dato : 11-10-06 18:54

"Barney Gumble" <BG@duffbeer(remove).com> skrev i en meddelelse

> Du blir sgu nødt til at uddybe ;)

Det sagde hun også i går!

Fra : Lars Hansen

Dato : 10-10-06 14:28

> [...]
> vandet.).
>
> Er der nogen her i gruppen der kender en hjemmeside hvorpå man kan se

Så er der næsten fundet noget brugbart. Der er i hvert tilfælde højder ca.
50 meter på begge sider af huset....... DKConline.dk..

Lars Hansen