Mister emails hos Unoeuro
Fra : Bølle

Dato : 10-10-06 11:18

Hej
Jeg har mistet en masse vigtige emails hos Unoeuro. Jeg har sendt
testmails med en times mellemrum via TDC´s SMTP server, og ret mange
er aldrig nået frem til POP3 serveren hos Unoeuro. Nogen der ved
hvorfor ?
Jeg flytter fra Unoeuro nu. Vil ikke bruge et firma som ikke har en
seriøs mailbackup.

Fra : Michael

Dato : 10-10-06 11:38

Bølle skrev:

> [...]
>hvorfor ?
>Jeg flytter fra Unoeuro nu. Vil ikke bruge et firma som ikke har en

Hvad svarer Unoeuros support når du spørger dem?

--
I believe that, as quickly as possible, young cows
ought to be allowed to go across our border

George W. Bush

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 10-10-06 23:29

Michael wrote:

> Hvad svarer Unoeuros support når du spørger dem?

Apropos unoeuro. Her for en uge siden fik jeg adgang til en anden kundes
email via deres webinterfacet, når jeg prøvede at læse en af mine mails.

Jeg skrev så til support og gjorde dem opmærksom på problemet, men har ikke
hørt et pip fra dem. Ud over at jeg kan se at de har sat support ticket
til "lukket" uden forklaring.

Bjarne

Fra : Michael

Dato : 11-10-06 08:44

Bjarne Wichmann Petersen skrev:

> [...]
>hørt et pip fra dem. Ud over at jeg kan se at de har sat support ticket

Det er nok et af de problemer, som skal ties ihjel. Lige indtil Ekstra
Bladet hører om det

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 11-10-06 12:27

Michael wrote:

> Det er nok et af de problemer, som skal ties ihjel. Lige indtil Ekstra
> Bladet hører om det

Nu har jeg normalt respekt for unoeuro/wannafind, som jeg har været glad for
i de 3-4 år jeg har brugt dem. Men de *kunne* godt ha' givet et lille pip
fra sig, om at de var obs på problemet. Lige nu ved jeg ikke om de har
gjort noget for at rette problemet, eller om andre unoeuro-kunder har
adgang til min konto.

Bjarne

Fra : Allan Soerensen

Dato : 11-10-06 13:11

"Bjarne Wichmann Petersen" <nospam.nospam@mekanix.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg normalt respekt for unoeuro/wannafind, som jeg har været glad
> for
> i de 3-4 år jeg har brugt dem.

Det samme her.

> [...]
> fra sig, om at de var obs på problemet. Lige nu ved jeg ikke om de har
> gjort noget for at rette problemet, eller om andre unoeuro-kunder har

Jeg har det på samme måde, derfor syntes jeg også det er uheldigt at du
"reklamere" med et sikkerhedshul her i gruppen, når du ikke ved om det er
lukket

Fra : Benny Amorsen

Dato : 11-10-06 13:47

AS> Jeg har det på samme måde, derfor syntes jeg også det er uheldigt
AS> at du "reklamere" med et sikkerhedshul her i gruppen, når du ikke
AS> ved om det er lukket

Unoeuro har haft chancen for at reagere. Det ser det ud til at de
valgte at undlade. Nu har deres kunder så chancen for at reagere.

/Benny

Fra : Allan Soerensen

Dato : 11-10-06 14:02

"Benny Amorsen" <benny+usenet@amorsen.dk> skrev i en meddelelse

> Unoeuro har haft chancen for at reagere. Det ser det ud til at de
> valgte at undlade. Nu har deres kunder så chancen for at reagere.

Tja, det kommer vist an på hvordan man ser på tingene.
Som kunde kan jeg ikke gøre ret meget, så jeg er ked af Bjarne bragte
oplysningen videre, hvis sikkerhedshullet ikke er lukket. Der skal nok være
nogen som opfatter det som en opfordring til at prøve om man kan læse andre
kunders mail

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-10-06 16:10

Allan Soerensen skrev:

> [...]
> nogen som opfatter det som en opfordring til at prøve om man kan læse andre

Sikkerhedsproblemer skal frem i lyset. Hemmelighedskræmmeri
hjælper kun dem der laver lyssky arbejde.

--
Bertel

Fra : Allan Soerensen

Dato : 11-10-06 16:31

> Sikkerhedsproblemer skal frem i lyset. Hemmelighedskræmmeri
> hjælper kun dem der laver lyssky arbejde.

Ja, når problemet *er* løst.
Du plapre da heller ikke op om låsen i hoveddøren til din lejlighed ikke
virker før efter udlejeren har skiftet låsen.

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 11-10-06 18:31

Allan Soerensen wrote:

> Ja, når problemet *er* løst.
> Du plapre da heller ikke op om låsen i hoveddøren til din lejlighed ikke
> virker før efter udlejeren har skiftet låsen.

Altså, nu var min intention altså ikke at proklamere noget sikkerhedshul hos
Unoeuro, men en kommentar til Michael, om Unoeuros support ikke altid er
lige meddelsom.

Jeg havde faktisk slet ikke tænkt tanken, at det kunne blive et problem at
fortælle om min egen oplevelse. Meen nu har jeg jo ikke været særlig
specifik i hvad hullet går ud.

Anyway, jeg har stadig tillid til Unoeuro og bli'r. Jeg er sikker på at de
andre billige webhoteller har deres andel af sikkerhedsproblemer.

Mht. til den principielle diskussion om hvorvidt sikkerhedsproblemer skal
frem i lyset eller ej, kan jeg se argumenterne for begge sidder. Jeg ved
ikke hvad der er mest rigtigt.

Bjarne

Fra : Benny Amorsen

Dato : 11-10-06 16:45

> [...]
AS> oplysningen videre, hvis sikkerhedshullet ikke er lukket. Der skal
AS> nok være nogen som opfatter det som en opfordring til at prøve om

Du kan vel skifte udbyder? Jeg ville godt nok være forduftet meget
hurtigt hvis den slags ting kom frem.

/Benny

Fra : Allan Soerensen

Dato : 11-10-06 17:32

> Du kan vel skifte udbyder? Jeg ville godt nok være forduftet meget
> hurtigt hvis den slags ting kom frem.

Aha, standard-løsningen på alting; "skifte udbyder"
Det tager mindst et døgn, hvor uvedkommende muligvis kan læse mine mails
fordi de blevet tippet her i gruppen.

Hvorfor skulle jeg i øvrigt skifte fra en udbyder jeg ellers er godt
tilfreds med? Hvis det ikke allerede er sket, bliver hullet lukket. Hvilken
garanti har jeg for at et tilsvarende hul ikke findes hos en ny udbyder?

Fra : ShutEye

Dato : 10-10-06 19:22

> [...]
>hvorfor ?
>Jeg flytter fra Unoeuro nu. Vil ikke bruge et firma som ikke har en

Har du pillet ved spamfilteret hos Unoeuro?