En heldig udgan
Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 10-10-06 09:29

Jeg har en historie jeg lige vil dele med resten af gruppen. Udover
at have kat, dyrker jeg også en fritidsaktivitet der hedder
geocaching. Det er en slags high-tech skattejagt, hvor man bruger en
GPS-modtager til at finde frem til en "skat", der er gemt et eller
andet sted ude i naturen. I weekenden var der et andet hold
geocachere, der fandt en lidt mere end bare den traditionelle
plasticbøtte med en logbog:

<http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=d4d1a7ec-e066-4a02-8942-9665208d1d38>

Og som historien er blevet beskrevet og kommenteret i vores geocacher forum:

<http://geocaching.webfora.dk/showthread.php?t=2395>

Selv om katten var så heldig at komme i gode hænder, så synes jeg
stadig det er en fuldstændig respektløs handling at sætte en kat ud i
naturen på den måde.

--
// Wegge
Min begrundelse for at betragte Arne Wilstrup som en paphat:

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 10-10-06 20:11

<klip> historien om en hittemis

Det er desværre symptomatisk for vores samfunds meget "afslappede" forhold
til kæledyr, specielt katte.
Og en typisk reaktion fra mynigheder *suk*
Falck tager sig kun af dyrene hvis de er kommet til skade (det kan man så
sige man tror den er) og Politiet tager ikke kattesager generelt, da de rent
juridisk stadigvæk kun er at betragte som en "ting" og altså i den
forbindelse hittegods.
At Politiet ikke vil oplyse et telefonnummer er totalt utilgiveligt, - hvor
svært kan det være?

På kattenens vegne er jeg glad for I tog jer af den, hvad skal der ske med
den? har i fået den ind på et Internat eller?

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 10-10-06 20:23

"Heidi, Miver og Mulles mor" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> writes:

> PÃ¥ kattenens vegne er jeg glad for I tog jer af den, hvad skal der
> ske med den? har i fået den ind på et Internat eller?

Det var en historie på anden hånd, så jeg var ikke selv med. Katten
er iøvrigt blevet til en del af familien hos finderne, så den har
fundet sit blivende opholdssted. Og da det er hos et midaldrende
ægtepar med voksne børn, tror jeg ikke den kan finde et hjem med en
mere ansvarlig holdning.

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-10-06 21:01

Anders Wegge Jakobsen <wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> [...]
> fundet sit blivende opholdssted. Og da det er hos et midaldrende
> ægtepar med voksne børn, tror jeg ikke den kan finde et hjem med en

Hvor er det bare dejligt når der kommer solstrålehistorier ind
imellem. Man bliver helt varm indvendig. Gid den lille mis må få et
rigtig godt og langt liv.

--
Venlig hilsen

Tove

Fra : CC

Dato : 10-10-06 22:49

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in message

> Hvor er det bare dejligt når der kommer solstrålehistorier ind imellem.
> Man bliver helt varm indvendig. Gid den lille mis må få et rigtig godt og
> [...]

Ja, jeg ville gå til avisen med sådan en historie. Dels for at få fortalt om
det respektløse i sådan en handling fra
den tidligere ejer og dels for at hænge politiet lidt "til tørre" og slå et
slag for et dyrepoliti. Generelt virker det
efterhånden som om, at politiet ikke har tid til noget som helst, hvis det
ikke lige drejer sig om en "spændende"
sag.
hilsen
Claus

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Siri

Dato : 13-10-06 14:45

> [...]
> den tidligere ejer og dels for at hænge politiet lidt
> efterhånden som om, at politiet ikke har tid til noget som helst, hvis det

Godt, at der findes gode mennesker - jeg kan slet ikke klare, når jeg
læser på Heidis hjemmesider om diverse uhyrligheder - hjælp, vi må have
en kattelov! Jeg tør knap nok bruge linket og læse om endnu en gang grel
mishandling
Hvad jeg ville sige: Især i de første indlæg i denne tråd går en del af
teksten tabt for mig: I stedet for meningsfulde bogstaver og ord, kommer
der en stribe underlige tegn uden mening. Er der noget galt et sted? Er
det det med serveren? Eller er der noget kodning, der går ged i?
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 14-10-06 02:11

Nu bliver jeg snart meget sur!

Som opfølgning på vores snak om hitte-katte er der kommet endnu en
beretning fra en anden geocacher: <http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=26fcd848-80c5-40d1-aeda-d06392ddd685&IID=b830ee65-2d4e-4f0e-abd8-9966d3e21608>

Udover at killingerne ser ud til at være alt for unge til overhovedet
at kunne klare sig på egen hånd, vil jeg godtnok gerne vide hvem det
er jeg skal besøge med min Dolph-imitation.

Og da det lader til at vi som geocachere rimeligt ofte render på
folks ekstremt dårlige samvittighed, vil jeg gerne høre nogle forslag
til hvad vi bør gøre som ansvarlige mennesker. Det lader til at vi, i
kraft af vores færden udenfor den slagne vej, har en større
sandsynlighed for at finde et tilfælde af .. vanrøgt? dyremishandling?
manglende omtanke? ... eller hvad det nu skal kaldes.

I mangel af direkte sanktionsmulighed overfor den uansvarlige person,
er det mindste vi kan gøre, at sikre at katte der bliver sat ud på den
måde får den rigtige behandling. Så lad mig endelig høre hvad der bør
stå i "Geocherens hitte-kat for dummies".