Man har en holdning til man ta'r en ny
Fra : Kate

Dato : 09-10-06 21:39

Dette må vidst være Mowgli's filosofi
For lidt over en måned siden kendte han jo ikke til udelivets glæder
eller sorger. Alt er glæde pånær når det regner, det er jo min skyld.
Før han fik have ville han bestemt ikke have våde poter, ikke på vilkår
om han kom i badeværelset efter jeg havde badet eller overbruset f.eks.
kaninburet.
Nu har han jo lært at lidt vandpytter er noget der hører til hvis man
vil i haven. Ergo betyder lidt vand på badeværelsesgulvet ikke noget
mere. Her til aften skulle jeg lige rense kaninbur og toppen skulle
bruses over for kaninpels. Da jeg senere skal rense kattebakker træder
jeg i "noget" på vej over dørtrinet i stuen. Pr.refleks letter jeg
foden, men kan ikke umiddelbart se hvad jeg har trådt i, først da jeg
tænder loftslyset i gangen ser jeg alle de våde potespor fra bruseniche
gennem gang og ind i stuen
Jo jo, man har radikalt ændret holdning til konceptet vand, nu er det
ikke mere *kun* til indvortes brug, man dør ikke af at få det på
poterne

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Ved privat svar fjern spamme.
Se kattenes nye have http://oliwer.dk/haven.htm

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-06 05:18

Kate wrote:
> [...]
> Jo jo, man har radikalt ændret holdning til konceptet vand, nu er det
> ikke mere *kun* til indvortes brug, man dør ikke af at få det på

Ja, uha...

Vand er noget farligt noget... Især hvis der er slaver i nærheden af det..

Buster er heller ikke vild med vand herinde, men kan dog godt overvåge mig
mens jeg er i bad... Og lige afsnuse brusenichen mens jeg skraber vand af
vægge og dulv..

Men udenfor, der er vand ikke noget særligt... Der skal smages på vand i
alle pytter mm, han elsker bl.a at sidde på havebordet og drikke af den
lille pyt der ligger på midten... Ellers drikke fra en underskå¨l til
krukkerne...
Men begynder det at regne så får jeg skæld ud... Lige indtil jeg pakker ham
ind i et håndklæde og nusser ham tør... Så er alt fryd og gammen

Louise og Buster

Fra : Kate

Dato : 11-10-06 15:34

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote in

> Men begynder det at regne så får jeg skæld ud.

Jeps, Mowgli og Lante fortæller mig også i klare vendinger hvad de
mener om regn

Lidt samme holdning har de til den lukkede havedør. Jeg har formentligt
skabt mig et par monstre til vinter

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-10-06 16:25

Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:
> [...]
> mener om regn
>
> Lidt samme holdning har de til den lukkede havedør. Jeg har
> formentligt skabt mig et par monstre til vinter

Det skal du nok regne med

Vores dør til udestuen blev lukket idag, og der blev lukket op for
varmen. Mini har allerede siddet og mjavet flere gange, det har hun
godt nok ikke tænkt sig at finde sig i, så nu må vi se hvor
standhaftige vi er, hvis vi ikke skal lukke døren op og i hvert 5
minut. Hun får lov til at komme ud i udestuen og derfra i kattegården
ca. 1 gang i timen. Det må være mere end rimeligt. Vi er dog
overbeviste om, at hun ikke deler den mening.

--
Venlig hilsen

Tove

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-06 16:55

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mener om regn
>
> Lidt samme holdning har de til den lukkede havedør. Jeg har formentligt

Mine elsker at være ude i småregn, blæsevejr og snevejr.
Og nu da jeg igen stoler på dem, og indhegningen. Så styrer de selv hvornår
de vil ud.

Sidste vinter var det et stort hit, at sove flere timer, i en grenbunke med
sne på
toppen.
Eller under en busk.
Nu har de også pelsen til det, og snesko

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 11-10-06 17:42

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> wrote in

> Mine elsker at være ude i småregn, blæsevejr og snevejr.
> Og nu da jeg igen stoler på dem, og indhegningen. Så styrer de
> selv hvornår de vil ud.

Jamen, så har du også kattelem, ikke? Det har jeg ikke......Endnu, for
det får jeg. Det koster mig formentligt en ny havedør fordi den jeg nu
har ikke sådan er til bare at skære hul i, men det er vel prisen at
betale for at se Mowgli *så* glad

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-06 18:32

> [...]
> det får jeg. Det koster mig formentligt en ny havedør fordi den jeg nu
> har ikke sådan er til bare at skære hul i, men det er vel prisen at

Jo jeg, Vi har kattelem, men jeg valgte at lave et hul i muren, fremfor
at ødelægge døren.
Jeg ved ikke hvad der er billigst at genetablere, men jeg kan ikke lave en
glasdør.
et par mursten kan jeg vel finde ud af at sætte ind igen.

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 12-10-06 14:42

> Jo jeg, Vi

Hihi

> [...]
> lave en glasdør.
> et par mursten kan jeg vel finde ud af at sætte ind igen.

Ja, jeg har tænkt på at lave hul i muren, men den er jo smadder tyk og
der er vel isolering eller noget.....Jeg ved faktisk ikke hvilket
materiale mit hus er bygget i, men indermurene er vidst gasbeton.
Det med at lave døren er jeg ligeglad med, hvis jeg laver kattelem
bliver det alligevel dem der køber huset, engang, som skal ændre det.
Til den tid håber jeg på at jeg er død og derfor ligeglad

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-06 18:53

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> "Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> wrote in

> Hihi

HeHe
Jamen Kate, Sådan er det at have katte her.
Alt deres legetøj er deres, Og alt mit er deres legetøj.

Hvis du viste hvor mange tandbørster jeg har mistet

Ja nu er jeg B meneske, så jeg vågner først ca 1/2 time efter jeg er stået
op.
Men jeg glemmer hele tiden at gemme min tandbørste om morgenen.
Den skal ind i skabet, og væk.

Jeg har fundet flere ude i haven, under sofaen. osv.
Og en gang var det lykedes at fjerne stopventilen, proppen. I håndvasken og
smide tandbørsten ned i afløbet. Og derefter monterer ventilen igen

De er godt nok dygtige mine katte

Det er jo min egen skyld, for jeg har valgt at have dem. HeHe
Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 12-10-06 19:41

> De er godt nok dygtige mine katte

Det må man sige....Er det cooner du har? Det kunne godt lyde til at
være Skovkatte, dog. Ved det når du siger det
Min mor har en skovtrold som også er god til narrestreger. Han hiver
ledningssøm ud af væggen så ledningerne hænger og dingler. Han er også
god til at rende med min mors kuglepenne

Så opfindsomme er mine heldigvis ikke.

> Det er jo min egen skyld, for jeg har valgt at have dem. HeHe

Jeps, jeg accepterer også meget for jeg har jo selv slæbt dem til huse

Lige nu sidder jeg og hundefryser for kattene er i haven og har ikke
forstået konceptet lukket havedør endnu

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-06 20:11

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> Det må man sige....Er det cooner du har? Det kunne godt lyde til at
> være Skovkatte, dog. Ved det når du siger det

Jeps det er 2 stk unge kastrede mco hankatte, og de er de bedste venner.
Når de ikke leger fangelej, 6 kg klumper der vælter rundt i huset.
Så sover de. Eller finder på et eller andet project.
Desværer er det svært at få dem til at tænke på noget andet, ja hvis de lige
har fået en god ide.

Læs tråden om rocke der kom kort i fængsel

HeHe jeg er stadigvæk ved at klippe en hæk ned, Det er en hæk af mirabel. æv
Men stumperne bliver klippet til så jeg kan brænde dem i min gamle
olietønde.

Alt hvad der kan komme ind igennem katelemen af grene, ja de ender i
stuen

Sådan er det at have kat i huset.

Mvh Allan