Mis sked i rist
Fra : Martin Johansen

Dato : 09-10-06 19:09

Min kat, som er ca. 10 uger, sked i dag i bruserafløbsristen. Den
har ellers udmærket skidt i kattebakken, som består af vaskebalje
og Aldi-kattegrus. Måske er det fordi, jeg overværede og roste
hvor flot den tissede i afløbet, og den derved var FOR lærnem og
dedukerede at skidning i afløb var OK.

Desuden observerede jeg lortelugt fra pels, så jeg vaskede under
bruser, hvilket den nærmest panisk forsøgte at undslippe. Den
blev tørret med en t-shirt og bagefter puttet ind under trøje for
at få varme og tørhed.

Den har haft en smule problemer med tygning af mad, men ser ud
til at have fået det lært. Den virkede desperat efter mad, selvom
den fik kogt tun sat for næsen. Kræsenhed eller manglende
tyggeevner?

Mis kan godt lide at ligge på mave når jeg læser bog. Kan desuden
godt lide at kæmpe med gardin.

--
   Copyright© Martin Johansen, 2006
   http://www.geocities.com/martinhonorejohansen

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 09-10-06 20:25

"Martin Johansen" <m@j.invalid> skrev i en meddelelse

> Min kat, som er ca. 10 uger, .....................

Kan hun ikke komme hjem til sin mor igen i et par uger eller tre?
Der er måske nogle basale ting, som hun ikke har lært.
I en alder af kun10 uger, kan godt det være lige tidligt nok at rejse
hjemmefra.

F.eks. bør de fleste katte kunne tygge en halvvarm mus en halvkold
efterårsmorgen,
- hvis deres mor altså har nået at lære dem det.........

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min emailadresse...

Fra : Sabina H.

Dato : 09-10-06 21:00

Martin Johansen wrote:
> [...]
> og Aldi-kattegrus. Måske er det fordi, jeg overværede og roste
> hvor flot den tissede i afløbet, og den derved var FOR lærnem og

eftersom du ikke er en kat, kan du næppe, blot ved ros, forvente at din kat
lærer hvor den må og ikke må aflevere sin afføring...
killinger er ikke "færdiguddannede" før de er mindst 12 uger, og det kan
sagtens være årsagen til både den malplacerede afføring, og det at killingen
ikke har lært at holde sig ordentlig ren, og faktisk også problemet med
mad....
læs lidt om grunden til hvorfor killinger skal være 12 uger her:
http://www.dkshadowfax.dk/?p=69
lige en anden ting.... hvorfor roser du den for at tisse i afløbet?? når mis
bliver fertil og fortsætter med at tisse i afløbet, kommer det til at stinke
noget så eftertrykkeligt....
overvej hvad du vil tolerere fra en voksen kat, inden du tolererer det fra
en nuttet killing....

> [...]
> bruser, hvilket den nærmest panisk forsøgte at undslippe. Den
> blev tørret med en t-shirt og bagefter puttet ind under trøje for

lad nu være med at skræmme livet af det lille myr.... lad være med at vaske
den under bruseren, hvis håndvasken kan gøre det....

> [...]
> til at have fået det lært. Den virkede desperat efter mad, selvom
> den fik kogt tun sat for næsen. Kræsenhed eller manglende

nok nærmere manglende uddannelse fra moderen....
den har ikke lært hvad der er mad og hvad der ikke er mad....

> Mis kan godt lide at ligge på mave når jeg læser bog. Kan desuden
> godt lide at kæmpe med gardin.

overvej at læse politikkens kattebog ;)

mit råd... overvej at få dig en voksen mis, der kan lære den lille mis
hvordan man er kat...
katte er IKKE hunde, og kan derfor ikke opdrages som hunde.... killinger
bliver af forældrene færdiguddannede inden de er 12-16 uger, og skal
derefter kunne klare sig selv...
hunde er flokdyr og uddannes det første år af hele flokken, hvilket
forklarer at de kan komme fra forældrene allerede som 8 uger, og bliver
færdiguddannede af menneskene.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på