Søger en en popup funktion når der peges p~
Fra : Ulrik Christensen

Dato : 09-10-06 15:44

Jeg har lige læst denne artikel:
http://www.html.dk/artikler/00004/

Så vidt jeg kunne læse mig frem til, bruges den kun når der
klikkes på noget?

Det jeg skal bruge er noget i retning af "a title="
Altså hvor der popper en lille beskrivelse op når der peges på et
link.
Ulempen ved "a title=" er at vinduet lukkes ned af sig selv.

Jeg kunne godt bruge noget hvor man selv bestemte hvor meget
tekst der skulle være i vinduet og at det først lukkede igen når
musen blev fjernet.

Hvordan laves dette og er der nogen ulemper ved det?
Jeg kan næsten gætte mig til at javascript skal være slået til -
men er det ikke også det i de fleste tilfælde?

MvH
Ulrik

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 09-10-06 16:57

Ulrik Christensen skrev:

> [...]
> Jeg kan næsten gætte mig til at javascript skal være slået til -
> men er det ikke også det i de fleste tilfælde?

Jeg synes nu det er meget sjovere at kunne lave det
kun med CSS. Derfor har jeg skrevet en lille artikel om
dét, og for nylig opdateret den med et eksempel på det,
du efterlyser. (Sidste del af artiklen).

Jeg kan ikke helt styre formatet på tekstboblen,
en underline på linket føres også over i tekstboblen,
men det kigger jeg på ved lejlighed.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Ulrik Christensen

Dato : 09-10-06 20:30

> Jeg synes nu det er meget sjovere at kunne lave det
> kun med CSS. Derfor har jeg skrevet en lille artikel om
> dét, og for nylig opdateret den med et eksempel på det,
> du efterlyser. (Sidste del af artiklen).

Tak for svaret Jørgen.
Er der noget jeg har overset eller mangler du at smide et link til
den artikel du har skrevet?

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 09-10-06 21:22

Ulrik Christensen skrev:

> Tak for svaret Jørgen.
> Er der noget jeg har overset eller mangler du at smide et link til
> den artikel du har skrevet?

UPS, siger jeg bare:

http://www.webdesign101.dk/css/eksempler/eksempel4.php

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-10-06 22:16

Jørgen Farum Jensen wrote:

> http://www.webdesign101.dk/css/eksempler/eksempel4.php

Fungerer ikke i IE <7 = størstedelen af alle aktive browsere. Jeg ved ikke,
hvordan det kører i IE 7.

IE til og med version 6 forstår ikke hover på andet end et a-element.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 09-10-06 22:58

Erik Ginnerskov skrev:

> Fungerer ikke i IE <7 = størstedelen af alle aktive browsere. Jeg ved ikke,
> hvordan det kører i IE 7.
>
> IE til og med version 6 forstår ikke hover på andet end et a-element.

UPS endnu en gang:

Jeg glemte at uploade csshovet.htc til
den rette folder. Nu sku' det være i orden.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-10-06 23:02

Jørgen Farum Jensen wrote:

> UPS endnu en gang:
>
> Jeg glemte at uploade csshovet.htc til
> den rette folder. Nu sku' det være i orden.

Det var bedre. Jeg fandt det lidt skævt at komme med en løsning, som ikke
fungerer på 3 ud af 4 browsere på nettet.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Ulrik Christensen

Dato : 11-10-06 04:03

Mange tak - det var lige sådan noget jeg havde i tankerne.