God og brugbar løsning.
Fra : Tove Krieger

Dato : 09-10-06 15:08

Så er der igen-igen en hed debat i gang vedrørende katteforurening af
indkørsler og haver. Denne gang er det i gruppen
dk.fritid.hus-og-have. Der er masser af indlæg, også dem der straks
griber til våben. Der er dog især ét indlæg jeg hæftede mig ved, så
jeg spurgte skribenten (Carsten Finn Rasmussen) om lov til at sakse
hans indlæg til kattegruppen. Det kommer så her:

Citat:

Jeg bor i et område med masser af katte, der dagligt besøger min
matrikel.
Efter at jeg har udført nedenstående, har jeg ikke set en kattlort
uden for
det beregnede område

- snippet fra et tidligere indlæg her i gruppen -
Du er sikkert så uheldig at bo i et område med 'indekatte', der
pludseligt
er blevet sluppet løs, og ikke ved hvordan man opfører sig.
Katte bruger ikke deres afføring til at markere sig. De er diskrete
dyr, der
forsøger at skjule deres 'efterladenskaber'.

Jeg vil anbefale dig min metode: Skabe et mere attraktivt toilet...
Jeg bor i et område med masser af løsgående katte. De benyttede hvert
forår
mine nysåede bede og flyttede rundt på mine frø.
Nu kunne jeg så forsøge at 'jagte' katteejere i mit område og brokke
mig.
Jeg fandt en anden løsning...
Under en afsides stående busk etablerede jeg et 'kattetoilet'. Jeg
fjernede
5 cm af jorden omkring busken og erstattede den med sand. Det er bare
blevet
et 'hit'. Ingen kattlort i mine bede. Til gengæld bliver faciliteten
benyttet flere gange dagligt. Den er blevet en fast station på
kattenes
daglige rute og busken gror som aldrig før.

Ingen uønskede besøg i mine bede, ingen nabostridigheder. Ulejlighed =
10
min. arbejde + en halv trillebør sand.

Morale:
Hvor der en vilje, er der en vej.

Citat slut

Jeg synes at Carsten er en fornuftig og klog mand, som heller ikke
ønsker at gøre dyr fortræd. Det er jo ikke alle misser der har en
ejer - desværre, og så er der de kattejere der ikke er i stand til at
se de problemer deres dyr skaber. De er nok udenfor fornuftens
rækkevidde. Desuden er der jo masser af pindsvin, ræve o.s.v. der også
kan være synderne.

Tove

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 09-10-06 15:38

> [...]
> benyttet flere gange dagligt. Den er blevet en fast station på kattenes
> daglige rute og busken gror som aldrig før.

Hej Tove,

Stor tak for et kattevenligt og yderst brugbart tip!

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min emailadresse...