Stjernehimlen - matematik-vildledningens h~
Fra : Bo Warming

Dato : 09-10-06 10:04

Stjernehimlen - matematik-vildledningens hjem

Bluff afgør ofte rang i dyreverdenen og kan en hanfugl bygge en flot
rede, så blir den valgt af hunnen, selvom den evt er mere flot end
holdbar. Et madlager imponerer - kys var fodring - mund til mund -
måske - og kragefugle imponerer andre ved at samle blanke
opsigtsvækkende og stærktfarvede ting, så sølvskeer er ofte stjålet af
statussymbol-trængende skader, ravne, krager, alliker, råger og fundet
i rederne sidenhen.

Tilsvarende lyver dyr sig stærke ved at puste sig op og gå
iimponeregang med hævede brede skuldre - og mænd klær sig sådan.

Elite opfandt tilsvarende snobbesprog/røversprog, både blærefremmedord
og -matematik og astrolog-fupmagerne indildte at den klare
stjernehimmel beherskede de mht forudsigelser.

Ingen fysikfremskridt ville være skett langsommere hvis ikke
astronomi - alt er falskneri eller blot værdiløst og måneerobringer
har ikke gavnet nogen.

Von Braun satelitterne har og de står ikke i gæld til
stjernematematikken.

De matematiske pudseløjerligheder omkring fixstjerner og planeter har
intet betydet for erhvervslivet.

Fra : kk

Dato : 09-10-06 10:20

> [...]

> Elite opfandt tilsvarende snobbesprog/røversprog, både blærefremmedord
> og -matematik og astrolog-fupmagerne indildte at den klare stjernehimmel

Kan du sige dig helt fri for at være ligedan?

> Ingen fysikfremskridt ville være skett langsommere hvis ikke astronomi -
> alt er falskneri eller blot værdiløst og måneerobringer har ikke gavnet
> nogen.

Næppe helt rigtigt, idet en masse spin-off har været til gavn for adskillige
brancher!

> Von Braun satelitterne har og de står ikke i gæld til stjernematematikken.
>

> De matematiske pudseløjerligheder omkring fixstjerner og planeter har
> intet betydet for erhvervslivet.

Kan det dokumenteres?

mvh
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 09-10-06 12:32

"kk" <kru@nospammail.dk> wrote in message

> Kan du sige dig helt fri for at være ligedan?

Nej. So what.?

> Næppe helt rigtigt, idet en masse spin-off har været til gavn for
> adskillige brancher!

> Kan det dokumenteres?

KAN DU MOD-DOKUMENTERE eller gve eksempler?

Verdens betydningsfuldeset opfindernation, Kina, opfandt kompasset og
så blev stjerner uvigtige, men vikinger kunne stjernenavigere til USA
uden matematik, så lad os ikke overvurdere sextant og nautiske
tabeller og dertil knyttet astronomi

Månefærd har ikke haft spinnoff der ikke var kommet alligevel -
krigsforberedelse gir civilgavnlige opfindelser, men prestigepjattet
med at mand sku stå på månen gavnede INTET

Fra : Peter Wing Larsen

Dato : 09-10-06 15:58

> KAN DU MOD-DOKUMENTERE eller gve eksempler?

Du postulerer UDEN BELÆG (altså blæs) = du har BEVISBYRDEN

Fra : kk

Dato : 09-10-06 16:10

"Peter Wing Larsen" <peterwing@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message

> Du postulerer UDEN BELÆG (altså blæs) = du har BEVISBYRDEN
>

>Tak for det, PWL.

mvh
kk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-10-06 16:19

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:

> KAN DU MOD-DOKUMENTERE eller gve eksempler?

Bo, hvorfor er det aldrig dig der skal dokumentere noget.

I løbet af dine 11 år på usenet har du på intet tidspunkt bevist noget
som helst, men kun insisteret på at andre har pligt til at oplyse. Er
det ikke lidt en skævvridning af arbejdsbyrden?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-10-06 18:26

> [...]
> som helst, men kun insisteret på at andre har pligt til at oplyse. Er
> det ikke lidt en skævvridning af arbejdsbyrden?

Selvfølgelig er det det. Men Bæ Warming er hævet over os andre.

Lad dog for fanden være med at spilde mere tid på skroget...

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog - macplanet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-10-06 19:24

peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) writes:

> Selvfølgelig er det det. Men Bæ Warming er hævet over os andre.

Jeg har skam også bemærket at han flygter.

> Lad dog for fanden være med at spilde mere tid på skroget...

Skift til en newsreader der kan hitte ud af at zappe svar også.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-10-06 00:27

> Jeg har skam også bemærket at han flygter.

> Skift til en newsreader der kan hitte ud af at zappe svar også.
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen

Well, jeg kan da sætte MacSOUP til at "autokill thread", men jeg tænker
også på mine medmennsker , og hvad de bliver udsat for her på USENET...

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-10-06 06:27

peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) writes:

> Well, jeg kan da sætte MacSOUP til at "autokill thread", men jeg tænker
> også på mine medmennsker , og hvad de bliver udsat for her på USENET...

Skal vi ikke gå ud fra at dine medmennesker er lige så intelligente
som dig, og selv kan drage deres konklusioner?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-10-06 11:10

> Skal vi ikke gå ud fra at dine medmennesker er lige så intelligente
> som dig, og selv kan drage deres konklusioner?

Du er optimistisk, hvad? :D

Fra : Peter Wing Larsen

Dato : 11-10-06 16:00

""Thorbjørn Ravn Andersen"" <nospam0000@gmail.com> wrote in message

> Skal vi ikke gå ud fra at dine medmennesker er lige så intelligente
> som dig, og selv kan drage deres konklusioner?

og forhåbentlig lidt mere saglige, så de ikke finder det sjovt, at blive ved
med at kalde BW for Bæ Warming. tsk tsk tsk

Fra : Aage Andersen

Dato : 09-10-06 18:41

"kk"
> "Bo Warming"

> Kan det dokumenteres?

Bo giver sig ikke af med at dokumentere. Han kræver kun dokumentation.

Aage

Fra : Bo Warming

Dato : 09-10-06 23:00

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> wrote in message

> "kk"

> Bo giver sig ikke af med at dokumentere. Han kræver kun
> dokumentation.

Jer der kræver skat af det arbejdende folk, for at støtte teoretisk
fysik uden gavn, hr bevisbyrde mht at noget har gavnet

Det er umuligt at bevise at noget ikke har gavnet.

At ingen kan sandsynliggøre Einstein-gavn eller ASTRONOMIGAVN er da
interessant

Står gps i gæld til Kepler og Kopernikus - nej

Fra : Peter Wing Larsen

Dato : 10-10-06 06:11

> Det er umuligt at bevise at noget ikke har gavnet.

Vel er det ej.

Fra : Bo Warming

Dato : 10-10-06 09:08

"Peter Wing Larsen" <peterwing@mail.dk> wrote in message
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message
>
> Vel er det ej.

Forklar hvad slags bevis jeg kan foretage for at relativity ikke har
gavnet erhvervslivet.

Skal jeg gennemgå en million varetyper og deres udviklingshistorie,
SOM ALTIDHAR MANGE ÅRSAGER BAG EEN VIRKNING og så vil de bagefter
kunne mene at der lå inspiration fra Einstein i dit og dat og det kan
jeg jo ikke modbevise.

Du har bevispligt og når Faradays elektromotor står på skuldrene af
Ørsteds tommelfingerregelopdagelse, så har du en skabelon

Fra : Martin Andersen

Dato : 10-10-06 17:35

Peter Wing Larsen wrote:
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message

> Vel er det ej.

generelt kan man ikke bevise en negation, men når nu der findes usenet arkiver
med et endeligt antal posts, så er det her en undtagelse ;)

Fra : Bo Warming

Dato : 10-10-06 19:14

"Martin Andersen" <dur@ikke.nu> wrote in message

> generelt kan man ikke bevise en negation, men når nu der findes
> usenet arkiver med et endeligt antal posts, så er det her en
> undtagelse ;)

Ja, i de 11 år hvor erfarne fysikere på usenet har rendt panden ind i
samme mur, skulle det være let for Einstein-apologerne at finde noget
brugbart.

Der er aldrig undtagelse fra at negations bevis er en umulighed