Lidt for anonym
Fra : pwh

Dato : 09-10-06 05:14

Jeg synes efterhånden at flere og flere af dem
der skriver her i gruppen kun underskriver
deres indlæg med deres initialer.
Personligt synes jeg det er rart at kunne hæfte
et rigtigt navn på den man skriver med,
og det er ogå rart at vide om det er en mand eller kvinde.
Bare fornavnet er såmænd rigeligt for mig,
det andet synes jeg egentligt er en smule uhøfligt.

/Jens

Fra : Svante

Dato : 09-10-06 17:40

Ved du hvad. Jeg ved godt det ikke ændre noget, for folk kan stadig finde én
hvis de virkelig vil. Men jeg har personligt oplevet at en anden har oplyst
mit navn og adresse her i en nyhedsgruppe fordi det jeg gjorde ikke passede
hende. Er det god morale syntes du? Og sådan noget tror jeg er med til at
folk vælger at være anonyme når andre går i så små sko at de kan finde ud på
sådan noget. Noget jeg ALDRIG selv ville gøre uanset hvor sur jeg kunne
blive på vedkommende.

Med venlig hilsen
Svante/ hvis rigtige navn er Lene

Fra : pwh

Dato : 09-10-06 17:58

> [...]
> går i så små sko at de kan finde ud på sådan noget. Noget jeg ALDRIG
> selv ville gøre uanset hvor sur jeg kunne blive på vedkommende.

Nu opforordrer jeg bestemt heller ingen til at bruge deres fulde
navn og adresse, eller en gyldig E-mailadresse.
Der er desværrer for mange underlige mennesker på usenet til at jeg synes det
er en rigtig god ide, jeg skriver da selv under en ugyldig E-mailadresse
for at undgå at folk mailer mig privat fordi de bliver sure på mig.
Men bare lige et fornavn så man i det mindste ved om det er en
mand eller kvinde man skriver med, det kan der da intet ske ved.

Jeg mener, du er da ikke mere anonym fordi du underskriver dig Svante,
der findes nok ret mange der hedder Lene her i landet

/Jens

Fra : jopa

Dato : 09-10-06 18:10

pwh skriblede bla:

> Jeg mener, du er da ikke mere anonym fordi du underskriver dig Svante,
> der findes nok ret mange der hedder Lene her i landet
>
> /Jens

Det er vel et ? om almindelig høflighed.
Ønsker man et nickname kan man jo gøre det ligesom jeg, blot man
underskriver sig med navn.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 09-10-06 18:23

> Det er vel et ? om almindelig høflighed.
> Ønsker man et nickname kan man jo gøre det ligesom jeg, blot man
> underskriver sig med navn.

Precis hvad jeg mener.
Jeg synes også det er nemmere at huske folk hvis de bruger et
rigtigt navn i stedet for et par bogstaver.
Det er da helt normalt at man i alle andre sammenhænge præsenterer
sig med sit fornavn.
Jeg ringer feks da aldrig til nogen og siger "goddag, du taler med J.A"

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 09-10-06 21:03

On Mon, 9 Oct 2006 19:10:17 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>pwh skriblede bla:

>Det er vel et ? om almindelig høflighed.
>Ønsker man et nickname kan man jo gøre det ligesom jeg, blot man
>underskriver sig med navn.

Hmmm... så er jeg en af de "anonyme", for jeg bruger osse mit nick som
underskrift. til gengæld har jeg så en gyldig email adresse, hvilket
ikke kan anbefales. Det vælter ind med spam her, men eftersom min mail
nu ER kendt, så skifter jeg den ikke. Alle der vil finde mig kan finde
mig. Det er altså ikke så svært.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 09-10-06 21:07

Leyna skriblede bla:

> [...]
> ikke kan anbefales. Det vælter ind med spam her, men eftersom min mail
> nu ER kendt, så skifter jeg den ikke. Alle der vil finde mig kan finde

Hvad med at bruge dit rigtige navn kvinde, og så bruge dit nickname i
headeren ?

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 09-10-06 23:31

On Mon, 9 Oct 2006 22:07:15 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Hvad med at bruge dit rigtige navn kvinde, og så bruge dit nickname i
>headeren ?

Naaaah, så aner folk jo ikke hvem jeg er mere!
Jeg har været Leyna siden jeg hoppede på nettet i 95, og som indehaver
af leyna.dk synes jeg at det er meget pasende at beholde. Og så er det
iøvrigt pænt!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 10-10-06 05:08

> Naaaah, så aner folk jo ikke hvem jeg er mere!

Det kan der værer noget om.
Det er for så vidt da også iorden at opfinde et navn,
lidt frihed skal der da værer
Det er mere det med initialer der irrerterer mig.

/Jens (som rent faktisk hedder jens)

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-10-06 13:57

Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

> Naaaah, så aner folk jo ikke hvem jeg er mere!
> Jeg har været Leyna siden jeg hoppede på nettet i 95, og som
> indehaver af leyna.dk synes jeg at det er meget pasende at beholde.
> Og så er det iøvrigt pænt!

Hej Leyna.

Selvfølgelig skal du da bruge dit "nickname" hvis du har det bedst med
det, og det er da både pænt og nemt at huske. Jeg kender i hvert fald
dit rigtige navn, det står jo højt og tydeligt på din hjemmeside. Der
skal altså være lidt "spænding" i tilværelsen en gang imellem ellers
bliver det s** da for kedeligt.

Tove :)

Fra : Leyna

Dato : 10-10-06 18:19

On Tue, 10 Oct 2006 14:56:43 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Hej Leyna.
>
>Selvfølgelig skal du da bruge dit "nickname" hvis du har det bedst med
>det, og det er da både pænt og nemt at huske.

Men svært at udtale. *GGG*
Som sagt har jeg brugt det i over 10 år, så folk kender mig
efterhånden under mit nick. Derfor beholder jeg det

>Jeg kender i hvert fald
>dit rigtige navn, det står jo højt og tydeligt på din hjemmeside.

Og det er da heller ingen hemmelighed at jeg hedde Anni, sådan til
daglig, men skiftede jeg til det i dag var der ikke en der ville ane
hvam jeg var.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 10-10-06 05:05

> Hvad med at bruge dit rigtige navn kvinde, og så bruge dit nickname i
> headeren ?

Nemlig, jeg troede faktisk at du hed Leyna.

/Jens

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-10-06 11:42

"pwh" <gætselv@.dk> writes:

> [...]
> er en rigtig god ide, jeg skriver da selv under en ugyldig E-mailadresse
> for at undgå at folk mailer mig privat fordi de bliver sure på mig.

Jeg har valgt at skrive med fuldt navn og helt gyldig mail-adresse.

Jeg får en masse spam, men det kan et effektivt spamfilter klare. Der
er en enkelt gang en der har udgivet sig for at være mig, nemlig Søren
Mosegård, men han skriver så der ikke er nogen der kan være i tvivl om
at det er ham.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : pwh

Dato : 10-10-06 13:46

> [...]
> er en enkelt gang en der har udgivet sig for at være mig, nemlig Søren
> Mosegård, men han skriver så der ikke er nogen der kan være i tvivl om

Den primære grund til at jeg ikke bruger gyldig mail-adresse er at jeg et
par gange har været ude for at folk prøver at maile mig privat hvis de ser
sig sure på mig her på Usenet. Det kunne muligvis klares med et spamfilter,
jeg har så valgt den bemme løsning at bruge en dummy-mail.
Har folk interesse i at opsøge mig privat ville det ikke kræve det helt store
detektivarbejde, jeg har mange gange skrevet hvor jeg ca bor og hvor jeg precis
dagligt lufter mine hunde, og mit billede sammen med mine hunde har jeg da også
linket til masser af gange. Så er der nogen der bliver sure nok på mig til at ville
give mig et par ørertæver ville jeg værer nem nok at finde.
Hagen ved det er bare at jeg har 2 store hunde med mig som nok ikke bare
ville se på uden at blande sig

/Jens

Fra : Anita Andersen

Dato : 09-10-06 21:47

Jamen Jens dog, den synspunkt kan jeg da ikke forstå
I kan jo alligevel ikke læse hvem der er hvem selv om vi underskriver, jeg
bliver beskyldt for at være Søren, og han bliver beskyldt for at være mig,
så........

Mvh
Anita
Som i øvrigt er kvinde med stor K

Fra : jopa

Dato : 09-10-06 21:49

Anita Andersen skriblede bla:
> Jamen Jens dog, den synspunkt kan jeg da ikke forstå
> I kan jo alligevel ikke læse hvem der er hvem selv om vi
> underskriver, jeg bliver beskyldt for at være Søren, og han bliver
> beskyldt for at være mig, så........

I den senere tid har da enda været en der skrev i mit navn så man kan ikke
være sikker
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 10-10-06 05:10

Anita Andersen wrote:
> Jamen Jens dog, den synspunkt kan jeg da ikke forstå
> I kan jo alligevel ikke læse hvem der er hvem selv om vi
> underskriver,

Det er måske fordi du topposter

/Jens