Ekstra strømstik på grafikkort?
Fra : Nicholai

Dato : 08-10-06 16:22

Hej

Har et Nvidia 5700 Ultra med et ekstra strømstik bagpå (molex?)

Har lige skiftet psu og glemt at sætte dette stik i - Pcen kører fint ?

Hvad bruger den den ekstra strøm til ?

Nicholai

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 08-10-06 19:01

"Nicholai" <nicholai@> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har et Nvidia 5700 Ultra med et ekstra strømstik bagpå (molex?)
>
> Har lige skiftet psu og glemt at sætte dette stik i - Pcen kører fint ?

Kortet kører sikkert ikke med fuld hastighed uden stikket sat i.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 08-10-06 20:18

> [...]
>
> Har et Nvidia 5700 Ultra med et ekstra strømstik bagpå (molex?)
>
> Har lige skiftet psu og glemt at sætte dette stik i - Pcen kører fint ?

Når du kører 3D applikationer så vil kortet gerne GPU'en gerne have noget
ekstra saft at køre med.
Det kan AGP porten ikke selv klare at levere, derfor skal det ekstra
strømstik sættes i.
Ved alm. 2D brug mærker du ikke noget, spændingen til GPU'en er sat ned i
forhold til 3D brug.

Mvh
Benjamin

Fra : Nicholai

Dato : 09-10-06 14:14

> [...]
> strømstik sættes i.
> Ved alm. 2D brug mærker du ikke noget, spændingen til GPU'en er sat ned i

Vil kortet crashe ved 3D belastning ? eller blot køre med nedsat ydeevne ?

Nicholai

Fra : Anders Majland

Dato : 09-10-06 14:28

> Vil kortet crashe ved 3D belastning ? eller blot køre med nedsat ydeevne ?

Jeg har et n6600 og "næsten nyeste" drivere - Der kommer der en pop op ved
opstart at kortet ikke yder fuldt ud uden strømstikket (og da jeg blev trær
af den pop-up fik den så strøm igen) Jeg har ikke oplevet crash på den
maskine så jeg vil tro den bare drosler ned til hvad det effektfrobrug den
kan/må trække over pci bussen - men nu har jeg heller ikke kørt specielt
krævende spil på den - mest noge lego racers

Fra : Anders Majland

Dato : 09-10-06 16:16

> kan/må trække over pci bussen

Skulle have været AGP

Fra : Nicholai

Dato : 09-10-06 17:05

Kanon - kortet kører i en htpc nu så vi ser hvad der sker "uden" det ekstra
stik - det koster i øvrigt differencen mellem 86w og 122 w at sætte stikket

Tak for input.

Nicholai

Fra : Anders Majland

Dato : 09-10-06 19:03

> Kanon - kortet kører i en htpc nu så vi ser hvad der sker "uden" det
> ekstra > stik - det koster i øvrigt differencen mellem 86w og 122 w at
> sætte stikket

Øeh du mener at grafikkortet æder 36W ekstra uden at du kan se forskel det
på performance ?

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Mogens

Dato : 09-10-06 20:17

On Mon, 9 Oct 2006 20:02:43 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

>Øeh du mener at grafikkortet æder 36W ekstra uden at du kan se forskel det
>på performance ?

I en HTPC er det jo ikke sikkert at han skal køre
noget grafik-tungt 3D halløj. Til lidt TV kiggeri kræves
der jo ikke det helt tunge skyts.

mvh Mogens

Fra : Anders Majland

Dato : 09-10-06 20:31

> I en HTPC er det jo ikke sikkert at han skal køre
> noget grafik-tungt 3D halløj. Til lidt TV kiggeri kræves
> der jo ikke det helt tunge skyts.

Nej men den burde da ikke bruge så meget ekstra strøm på at lave ingenting

Fra : Nicholai

Dato : 10-10-06 05:56

> Nej men den burde da ikke bruge så meget ekstra strøm på at lave ingenting

Har ikke testet med "det tunge skyts"

Er blot glad for det mindre strømforbrug.

Nicholai

Fra : N_B_DK

Dato : 11-10-06 12:05

Nicholai wrote:

> Er blot glad for det mindre strømforbrug.

Hvorfor købe et GFX kort som har brug for ekstra strøm til brug i en HTPC ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Nicholai

Dato : 11-10-06 17:02

> Hvorfor købe et GFX kort som har brug for ekstra strøm til brug i en HTPC
> ?

Det var tilovers ellers ingen grund - enig.