spambots?
Fra : Ole

Dato : 08-10-06 15:46

Hej NG
Endelig fandt jeg en mailform jeg kunne bruge, men den virker dog ikke når
jeg krypterer min adresse ved at skrive den i sscii-kode.

Jeg har ladet mig fortælle at, når man har en adresse liggende i en text-fil
på en linux-server, er det ikke muligt for spambots at opfange adressen.

Er det mon noget jeg skal tro på? Jeg er nemlig meget øm overfor den adresse
jeg har nu, og ganske gevaldigt træt af spam.

Hilsen Ole

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-10-06 16:25

Ole skrev:

> Endelig fandt jeg en mailform jeg kunne bruge, men den virker dog ikke når
> jeg krypterer min adresse ved at skrive den i sscii-kode.

SSCII? Mener du ASCII? Præcis hvordan koder du den? Du kan bare
skrive et eksempel med en dummyadresse (den skal slutte med
..invalid).

> Jeg har ladet mig fortælle at, når man har en adresse liggende i en text-fil
> på en linux-server, er det ikke muligt for spambots at opfange adressen.

Det er sludder al den stund det er uafhængigt af hvilken server
den ligger på og i princippet uafhængigt af filformatet (selv om
jeg gætter på at botter kun læser klar tekst).

Alt hvad der ligger på en server og som der er linket til fra
indgangssider - direkte eller indirekte - kan opsnappes af
botter, både spambotter og nyttige botter.

Det der ligger i filer som der ikke linkes til fra indgangssider,
kan de ikke finde uanset hvilken server det ligger på.

> Er det mon noget jeg skal tro på? Jeg er nemlig meget øm
> overfor den adresse jeg har nu, og ganske gevaldigt træt af
> spam.

Jeg lægger ikke adresser som jeg er øm over, frem offentligt.

--
Bertel

Fra : Leonard

Dato : 08-10-06 19:40

"Ole" <falsk@dre.sse> wrote:

>Endelig fandt jeg en mailform jeg kunne bruge, men den virker dog ikke når
>jeg krypterer min adresse ved at skrive den i sscii-kode.

En mailform i PHP behøver ikke at have en synlig mailadresse.
Den adresse der skal sendes til kan ligge i PHP-delen og være skjult
for HTML, så den ikke kan høstes.
Derudover bør en mailform være sikret mod at der sendes spam gennem
den, se evt på http://hjemmesideskolen.dk/scripts/phpmail.php

--
Leonard
http:/leonard.dk/hjemmeside/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Ole

Dato : 08-10-06 21:05

"Leonard" <usenet@leonard.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> for HTML, så den ikke kan høstes.
> Derudover bør en mailform være sikret mod at der sendes spam gennem

Aha! Det vil altså sige at nedenstående script, som er en side jeg kalder
mailform.php, og som i øvrigt er inkluderet i en anden side, er sikkert nok
i spam-bot-henseende?

Scriptet starter her:

<form action="" method="post">
Name: <br>
<input type="text" name="name">
Email: <br>
<input type="text" name="email">
Subject: <br>
<input type="text" name="subject">
Text:<br>
<input type="submit" name="submit" value="Send">
<input type="reset" name="Reset" value="Reset">
</form>
<?php
if ($submit) { // Hvis formen skal sendes, så gør følgende

if($name && $subject && $email && $message ) { // Hvis all felterne er
udfyldt
mail("invalid@invalid.invalid","$subject","$message","From: $name <$email>")
or die("email error");
echo "Thank you, your mail has now been sent<br /><br />"; // Hvis alt går
som det skal så skriv dette
} else {
echo "All fields must be filled in!<BR>"; // hvis der er nogle ting der
mangler så skriv dette
}
} // slut php submission kode
?>

Slut på scriptet.

Hilsen Ole

Fra : Leonard

Dato : 09-10-06 08:09

"Ole" <falsk@dre.sse> wrote:

>Aha! Det vil altså sige at nedenstående script, som er en side jeg kalder
>mailform.php, og som i øvrigt er inkluderet i en anden side, er sikkert nok
>i spam-bot-henseende?

Ja, der er din mailadresse ikke synlig, så den kan ikke høstes.

MEN, den er absolut ikke sikker imod at sende spam igennem, så tag
lige et kig på det link jeg sendte før.

--
Leonard
http:/leonard.dk/hjemmeside/