Hvordan erstatte en tvillingebror?
Fra : Rasmus Jakobsen

Dato : 08-10-06 13:47

Hej NG

Efter gode råd her i gruppen fik vi for 1½ år siden 2 hankillinger fra samme
kuld, Sheik og Silver - nogle rigtig dejlige kastrater, som næsten kun er
indekatte. For 14 dage siden forsvandt Sheik efter en tur i haven, og vi har
ikke set ham siden, selvom vi har efterlyst ham med plakater. Han er
øremærket.

Vores Silver er blevet endnu mere kælen og rolig, siden Sheik forsvandt, men
vi tænker alligevel på at skaffe os en ny kat. Silver er en stor, god mis på
godt 6 kg., og vi tænker nu på, hvad vi skal vælge, for at alle kan blive
glade.

Vi har set på en 14 uger gammel hunkilling fra et godt hjem. Det virker
meget livlig og charmerende og har en god mor, som efter sigende er i stand
til at jage hankattene langt væk - men får dog stadig killinger .

Vil det være en god erstatning for en tvillingebror, tror I?

Tak for gode råd!

Mvh

Rasmus
[6830]

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 08-10-06 15:52

<klip> Vil det være en god erstatning for en tvillingebror, tror I?

Nej

Vælg en på samme alder. På internater/kattehjem og vildkat.dk sidder er
masser af vosken katte og bare venter på dén chance du kan give den.
Killinger kan du få i nakken, uden at vide hvordan den bliver som voksen
kat. Men tager du en voksen kat, hvor man véd hvordan dens opvækst, sind og
temperament er, vil give kattene langt bedre samliv og med/modspil.
Eller sagt på en anden måde, det vil svare til du tager en 10-12 årig barn,
giver det en baby som legekammerat, og så forventer de har samme
interesser....sådan lidt firkantet sagt :o

Men det er naturligvis bare min beskedne mening :)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-10-06 16:32

Heidi, Miver og Mulles mor <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> wrote:
> [...]
> årig barn, giver det en baby som legekammerat, og så forventer de
> har samme interesser....sådan lidt firkantet sagt :o

Jeg er fuldstændig enig med Heidi.

Har I helt opgivet Sheik ? Han er måske "bare" på en springtur. Det er
jo før set at katte kan være væk et stykke tid, for derefter at vende
tilbage.

Hvis I skal vælge en ny kat, så synes jeg at I skulle gøre som vi
gjorde. Jeg tog til Inges Kattehjem, og faldt pladask for Mivser. Han
var 1½ år og gik frit omkring på kattehjemmet. Han var alles yndling.
Stille, rolig og simpelthen dejlig. Vi nåede at have ham 8½ år, og
havde kun glade og dejlige oplevelser med ham. Vi fortrød aldrig ét
øjeblik vores valg. Det er som Heidi skriver meget lettere at få en
killing, men de bliver jo også voksne (alt for hurtigt).

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Heidi B.

Dato : 08-10-06 21:40

"Rasmus Jakobsen" <ingen@spam.tak> skrev i en meddelelse
> [...]
> stand til at jage hankattene langt væk - men får dog stadig killinger .
>
> Vil det være en god erstatning for en tvillingebror, tror I?

Jeg ville klart vælge en killing da den er meget nemmere at sammeføre med
jeres kat. Og da han ikke er ældre end han er, vil han få stor glæde af en
killing.
Og hvis den i har kig på virker som om den kommer fra et godt hjem synes jeg
i skal tage den. Men den kan aldrig blive en erstatning, men de kan sikkert
bliver kanone venner.

--
Hilsen
Heidi B.

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 09-10-06 11:55

Hej Rasmus

Mon ikke i skulle slå lidt koldt vand i blodet ??? Jeres " gamle" kat har
KUN været væk i 14 dage ca..... Og som du skriver er den jo øremærket, så
det er nok kun et spørgsmål om tid før i hører noget...hva så...? vil i så
have 3 katte ?

Hilsen Majbritt

Fra : Sebastian el. Nina

Dato : 13-10-06 09:54

Jeg ville også slå koldt vand i blodet, selvom det kan være utrolig hårdt
"kun" at have en kat hjemme.
Vores ene kat (af to) var i sommers væk i 16 dage - men vi fik hende hjem
igen.

- Nina