hundehvalp renlig
Fra : Oda Johannessen

Dato : 08-10-06 11:44

hej alle

jeg har købt en labrador hundehvalp har i et bud på hvor lang tid det tager
at blive renlig

--
Venlig hilsen

Oda Johannessen

Fra : Siv-Helen Alterskjær

Dato : 08-10-06 12:34

Hvis du lufter den hver gang den har spist, drukket, lekt og sovet så vil
den bli renslig ganske fort 2- 3 uker tipper jeg at det vil ta. men det
viktigste er at den får ros hver gang den gjør fra seg (tisser/bajser) ute

Siv-Helen
http://geishahogda.piczo.com

"Oda Johannessen" <oda.j@esenet.dk> skrev i melding

Fra : pwh

Dato : 08-10-06 12:40

Oda Johannessen wrote:
> hej alle
>
> jeg har købt en labrador hundehvalp har i et bud på hvor lang tid det
> tager at blive renlig

Det varierer vist meget.
Min Tyson (Lab/Schæfer) var helt renlig efter 3-4 dage.
Min Angel (Lab/Rotte) var 2-3 mdr om at blive helt renlig.
De blev begge opdraget under helt samme vilkår hvor de
havde adgang til haven 24 timer i døgnet.
Jeg har flere gange hørt at tæver tit er længere tid om at blive
renlige end hanhunde, det passede med mine hunde.

/Jens

Fra : C.H

Dato : 08-10-06 12:55

"Oda Johannessen" <oda.j@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> hej alle
>
> jeg har købt en labrador hundehvalp har i et bud på hvor lang tid det
> [...]

Vores lille knap ni ugers hvalp var godt forberedt på renligheden da vi fik
ham - han har hele tiden kun gjort stort udenfor, men han har selvfølgelig
tisset rundt omkring.
Nu er han begyndt at gå i haven hver gang og tisseriet indendøre stopper
stille og roligt. Han har kun gjort det en enkelt gang det sidste døgn.
Det, vi har gjort er bare at lave lidt sjov ud af tisseriet - når han lige
har spist, leget eller sovet, så har vi fjollet lidt med kroppen og sagt med
lille stemme "ud at tisse?". Og så løbet mod havedøren.
Det se ud til at han stille og roligt har fanget den. Han har på intet
tidspunkt fået skældud eller straf for at tisse indendøre, men ser vi, at
han sætter sig an eller lige har tisset, så laver den manøvre, jeg lige har
beskrevet. Altid glad og fro En "gammel" tissetår bliver bare ignoreret.

Jeg vil også skyde på, at der kommer til at gå et par uger eller tre i
alt....

CH

Fra : jopa

Dato : 08-10-06 19:09

C.H skriblede bla:
>når han lige har spist, leget eller sovet, så har vi
> fjollet lidt med kroppen og sagt med lille stemme "ud at tisse?". Og
> så løbet mod havedøren.

Det kan du så gøre med en schæfer, de andre er for dumme

Min har også lært det på den måde og nu pisser han på kommando.
Jeg gik med ud og så pissede vi samtidig.
Tog også kun et par uger her før den havde lært det med en enkelt smutter
når vi sov længe.

--
Mvh.John

www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 08-10-06 19:22

jopa wrote:
> Min har også lært det på den måde og nu pisser han på kommando.

Det gør du garateret også

/Jens

Fra : jopa

Dato : 08-10-06 19:44

pwh skriblede bla:

> Det gør du garateret også

Jeps.

Milo vil ikke vil pisse i sin hundegård så han kan ligge der en hel dag
uden at gøre det.
Selvom den er 30 kvm med grus.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 08-10-06 19:52

> Jeps.

Vidste det, Konen råber af dig og du råber af Milo .-)

> Milo vil ikke vil pisse i sin hundegård så han kan ligge der en hel
> dag uden at gøre det.
> Selvom den er 30 kvm med grus.

Det er jo også spild af godt pis at markerer i sin egen hundegård

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 09-10-06 09:31

On Sun, 8 Oct 2006 20:44:12 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>pwh skriblede bla:

>Jeps.
>
>Milo vil ikke vil pisse i sin hundegård så han kan ligge der en hel dag
>uden at gøre det.
>Selvom den er 30 kvm med grus.

30 kvm er da heller ikke ret meget. Vaks' og Hans' hundegård var på
200 kvm. Der skulle jo gerne være plads til at de lige kunne vende
sig, ikk'? (De har ikke hundegård her i vores nye hus, men en stor
indhegnet have.)
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 09-10-06 11:43

Leyna skriblede bla:

> [...]
> 200 kvm. Der skulle jo gerne være plads til at de lige kunne vende
> sig, ikk'? (De har ikke hundegård her i vores nye hus, men en stor

Han skal så kun være der hvis vi tilfældigt skal jobbe begge på samme tid.
200 kvm så er det jo ikke en hundegård, og skulle jeg lave den så den ikke
kunne komme ud ville det vist koste en bondegård
Ellers har han et par tønder land han kan boltre sig på.
Ligger dog som regel blot på trappen til hoveddøren
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 09-10-06 17:05

On Mon, 9 Oct 2006 12:43:18 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>200 kvm så er det jo ikke en hundegård, og skulle jeg lave den så den ikke
>kunne komme ud ville det vist koste en bondegård

Hvad kalder du det så?
Og nej, det var ikke ligefrem billigt, men ganske hjemmegjort. Ikke
noget med præfabrikerede moduler her.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 09-10-06 17:49

Leyna skriblede bla:

> Hvad kalder du det så?
> Og nej, det var ikke ligefrem billigt, men ganske hjemmegjort. Ikke
> noget med præfabrikerede moduler her.

Jeg sværger til præfabrikerede moduler så en eller anden løbsk tæve ikke
kommer og misbruger min hund.
Ligesom det skete ved dig
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 09-10-06 17:59

> Jeg sværger til præfabrikerede moduler så en eller anden løbsk tæve
> ikke kommer og misbruger min hund.
> Ligesom det skete ved dig

*LOL*
Den sad Leyna

/Jens

Fra : jopa

Dato : 09-10-06 18:37

pwh skriblede bla:
> Den sad Leyna

Netop. så kan hun lære det
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 09-10-06 20:56

On Mon, 9 Oct 2006 18:49:00 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Jeg sværger til præfabrikerede moduler så en eller anden løbsk tæve ikke
>kommer og misbruger min hund.
>Ligesom det skete ved dig

Auch, den sve'! *GGG*
Men det var så ikke mens de havde hundegården, men her i vores nye
hus.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 09-10-06 21:01

Leyna skriblede bla:

> Auch, den sve'! *GGG*
> Men det var så ikke mens de havde hundegården, men her i vores nye
> hus.
Undskyldninger gælder ikke du har ikke hegnet ordentligt ind.
Min hund skal ikke sexmisbruges så derfor præfabrikeret hundegård
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 09-10-06 23:30

On Mon, 9 Oct 2006 22:01:28 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:

>Undskyldninger gælder ikke du har ikke hegnet ordentligt ind.

Jeg har slet ikke hegnet ind. Det er da det jeg har anskaffet en mand
til.
Nåeh ja, og til at lave maden og betale regninger og andre af disse
praktiske ting!

>Min hund skal ikke sexmisbruges så derfor præfabrikeret hundegård

Der er vel heller inge der VIL bruge ham. Jeg mener... han mangler jo
det halve af begge bagben!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 09-10-06 16:02

> [...]
> 200 kvm. Der skulle jo gerne være plads til at de lige kunne vende
> sig, ikk'? (De har ikke hundegård her i vores nye hus, men en stor

Det er jo det rene dyreplageri Leyna, mine hunde har
ca 600 kvm indhegnet have at boltre sig i døgnet rundt

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 09-10-06 16:23

> Det er jo det rene dyreplageri Leyna, mine hunde har
> ca 600 kvm indhegnet have at boltre sig i døgnet rundt
>
> /Jens
>--
du er da ikke meget bedre, jens..
mine har 2500 kvm at lege på.. hvem var dyrplager? (-;
mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 09-10-06 16:41

> du er da ikke meget bedre, jens..
> mine har 2500 kvm at lege på.. hvem var dyrplager? (-;
> mvh. marie

Jamen har de fri adgang døgnet rundt som mine har,
ellers tæller det ikke

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 09-10-06 17:09

On Mon, 9 Oct 2006 17:01:30 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det er jo det rene dyreplageri Leyna, mine hunde har
>ca 600 kvm indhegnet have at boltre sig i døgnet rundt

Jaja, de har så heller ikke hundegården mere, for den tog vi altså
ikke med da vi flyttede. Forhåbentligt er der så nogle andre hunde der
får glæde af den.
Nu har de kun haven, som jeg faktisk ikke kender målene på. Det er jo
"kun" forhaven der er hegnet ind. Hvis vi engang bliver rige hegner vi
hele grunden ind, men det er ca. 3000kvm, så det er en større udgift.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 09-10-06 09:29

On Sun, 8 Oct 2006 20:08:54 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Min har også lært det på den måde og nu pisser han på kommando.
>Jeg gik med ud og så pissede vi samtidig.

Og her har vi så forklaringen på hvorfor Milo sidder ned og tisser!

For lige at blive ved emnet... Vaks var 3 uger om at blive totalt
renlig. altså uden nogle uheld indendørs.
Hans var stadig ikke helt renlig da vi overog ham 11 mdr. gammel, og
ham har vi haft store probelemer med at få gjort helt renlig. det er
dog yderst sjældent at han har et uheld i dag, men det _kan_ ske. Tror
det tog omkring et års tid, før der ikke mere var uheld indendørs...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 09-10-06 09:45

> Og her har vi så forklaringen på hvorfor Milo sidder ned og tisser!
>
> ---

hmmm..hvorfor popper billedet af the missing link og hans trofaste
hyænekamel ind på lystavlen hver gang?... (-;

--
loui var også et par eller 3 uger om at forstå budskabet, ebbe var omkring 8
mdr, men var generelt ekstrem på alle områder..totalt terrier.., og emma, ja

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 09-10-06 10:49

Leyna skriblede bla:

> Og her har vi så forklaringen på hvorfor Milo sidder ned og tisser!

Ok jeg troede det var fordi han havde så korte bagben
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 08-10-06 13:41

> [...]
> hej alle
>
> jeg har købt en labrador hundehvalp har i et bud på hvor lang tid det

Vizla brugte ca. 3 uger til hun var helt renlig.

Mvh
Søren