Afkræftet killing
Fra : Morten

Dato : 08-10-06 10:36

Hej Gruppe

Vi har fået to killinger. Men efter at killingemor er stoppet med at
lade killingerne die hos hende efter 6 uge er det noget af et problem
for den ene at finde ud af at spise det vi serverer for den.
Vi har prøvet med alt (ja det føler man) og han vil bare ikke tage
imod noget. nu er han efterhånden så afkræftet at vi er mere end
bekymret for om han vil overleve.

Den anden killing finder godt nok ud af at spise det sovs der er med i
killingemaden. Men havde også svært ved at komme igang.

Hvad vi har prøvet er
Give ham mælkeerstatning (Købt i kæledyrsbutik)
Mose kødstykker og tilsætte kogende vand for at det skal blive tynd
not til at han vil kunne drikke det.
Tørkost opblødt i vand.

Men der er ikke noget af det som han vil tage til sig.

Hvis der er nogen der har et kvalificeret bud på hvad der går galt
vil vi gerne hører om det.

På forhånd tak

Morten

Fra : Camilla Baird

Dato : 08-10-06 10:56

> [...]
> bekymret for om han vil overleve.
>
> Den anden killing finder godt nok ud af at spise det sovs der er med i
> killingemaden. Men havde ogs=E5 sv=E6rt ved at komme igang.
>
> Hvad vi har pr=F8vet er
> Give ham m=E6lkeerstatning (K=F8bt i k=E6ledyrsbutik)
> Mose k=F8dstykker og tils=E6tte kogende vand for at det skal blive tynd
> not til at han vil kunne drikke det.
> T=F8rkost opbl=F8dt i vand.
>
> Men der er ikke noget af det som han vil tage til sig.
>
> Hvis der er nogen der har et kvalificeret bud p=E5 hvad der g=E5r galt

Når mine killinger skal til at spise fast føde, begynder jeg altid med
råt hakket oksekød - nogle gange iblandet en pasteuriseret æggeblomme,
Det kan de fleste killinger ikke stå for - mums!
Når killinger skal lære at spise selv, skal de lige finde ud af at tygge
maden i stedet for at sutte... derfor kommer jeg en lillebitte kugle råt
hakket oksekød ind i munden på dem - efetrhånden som de fanger ideen,
følger de fingeren ned i den flade tallerken og begynder at spise selv.

Hvad siger dyrlægen egt? Måske kan de ikke lugte maden, hvilket ofte
gør, at de ikke er interesserede - katte spiser, hvad de kan lugte.
Afkræftede killinger bliver nemt dehydrerede, dvs de ikke har kræfter
til at spise. Dyrlægen kan give dem væske og kræfter igen.

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Morten

Dato : 08-10-06 11:40

Camilla Baird wrote:

> [...]
> Afkræftede killinger bliver nemt dehydrerede, dvs de ikke har kræfter
> til at spise. Dyrlægen kan give dem væske og kræfter igen.

Vi har nu været ved dyrelæge med ham og kan fortælle at han måtte
aflives. Han ville selvfølgelig gerne have givet den væske men det
ville efter hans vurdering ikke være nok for at få den på fode igen.

VH Morten

Fra : Camilla Baird

Dato : 08-10-06 12:09

> Morten skrev:

> Vi har nu v=E6ret ved dyrel=E6ge med ham og kan fort=E6lle at han m=E5tte
> aflives. Han ville selvf=F8lgelig gerne have givet den v=E6ske men det
> ville efter hans vurdering ikke v=E6re nok for at f=E5 den p=E5 fode igen.
>
> VH Morten

Det er jeg ked af at høre

Hvordan går det med den anden killing?

Fra : Morten

Dato : 08-10-06 19:00

> Hvordan går det med den anden killing?

Den har efter dyrelægens anbefaling fodre på den hårde måde og han
virker til at komme til hægterne. han har taget lidt på siden i går.

Så i morgen vil jeg afprøve dit råd for at se om vi ikke kan få ham
til at spise af sig selv.

VH Morten