Buster skal i pension - har lige et par sp~
Fra : Ukendt

Dato : 08-10-06 09:57

Hej Katteslaver

På lørdag, og 8 dage frem, skal Buster i pension, Søften Kattepension, mens
jeg onde slave rejser til Frankrig..

Det er første gang Buster skal i pension så derfor er der nogle ting jeg er
lidt usikker på..

Hvor godt vil det væer for ham at have noget kendt med herhjemmefra?
Her tænker jeg på en lille hule, da han ikke kan bruge sin transportksse
som er den model hvor det er låget man tager af, og hvad med Busters tæppe?

Nu er Buster jo fritløbende i en radius af max 100 meter, længere tør han
ikke gå, for så bliver det farligt... Men hvor hurtigt "glemmer" han sit
normale område? JEg mener, bør jeg holde ham inde i et kort stykke tid,
inden jeg lukekr ham ud i haven mm når vi vender hjem fra vores ferier?

Vil det betyde noget for ham at have noget med som lugter af mig? Her tænker
jeg på et af hans håndklæder, som jeg måske har sovet med et par dage ell
lign.

Hanb får lidt af sine sædvanlige godbidder og, od lidt "bidder i gele", men
ellers tror jeg nu npk at han skal klare sig kostmæssigt, for jeg ved at den
mad der bliver serveret i pensionen er en af hans yndlingsvarianter i
tørkost...

Er der i øvrigt nogle der har haft deres kat i SØften Kattepension efter at
Izabella tog over her i vinter/foråret?
For så vil jeg da godt hør eom deres erfaringer

Mange søndagshilsener fra Louise og Buster (som lige nu ligger og daser i
havestuen, og intet aner om ugen i "fængsel"

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-10-06 11:02

Louise <louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote:

> [...]
> kostmæssigt, for jeg ved at den mad der bliver serveret i pensionen
> er en af hans yndlingsvarianter i tørkost...

Hej Louise.

Hvor er Buster altså heldig at have en så sød og betænksom mor.

Jeg har ikke selv erfaringer med kattepensioner, da mine er blevet
passet hjemme (af min datter) når jeg var væk i nogle dage. Jeg er
helt sikker på at han vil få det godt, og det kan da også være at han
vil nyde at få lidt nye oplevelser. Jeg ville tage hans kattehule og
håndklædet med, så der er lidt "hjemme" over oplevelsen. Hvis han
ydermere vil få noget yndlingsmad, så vil han sikkert være helt
tilfreds. Han får måske også nogle nye venner - hvem ved.

Med hensyn til at lukke ham ud når han kommer hjem igen, så mener jeg
at det ikke vil være noget problem. Det er noget helt andet hvis man
flytter til et nyt sted, så skal man holde katten inde et stykke tid
og gradvis vænne den til nye omgivelser. Han vil da helt sikkert blive
henrykt for at komme tilbage til sit eget domæne, som han jo kender ud
og ind. Katte glemmer ikke deres område, og slet ikke på 8 dage.

Du må have en rigtig dejlige uge i Bourgogne, og nyde det i fulde
drag, uden at være for bekymret for Buster, han får det helt sikkert
godt på pensionen. Det er sikkert en velfortjent ferie for jer begge.

Venlig hilsen og knus

Tove :)

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-06 10:43

Louise wrote:
> [...]
>
> Mange søndagshilsener fra Louise og Buster (som lige nu ligger og
> daser i havestuen, og intet aner om ugen i "fængsel"

Så er Buster blevet afleveret nede ved Izabella..

Han tog det nu i ret stiv pote.. Han kim i transportkassen uden problemer,
men peb noget på køreturen, som heldigvis kun er 5 minutter..

Da vi kom derned stod Izabella og ventede på os, og fulgte os ind til
Busters "værelse".
Han har heldigvis fået et bru med udendørs løbegård, hvilket jeg er meget
glad for, for så har han dels lidt mere plads at bevæge sig på, dels får han
den friske luft som han er vant til..

Da han kom op af kassen dernede krøb han sammen hos mig, men inden for 5
minutter var han rolig og klar til at undersøge "ferieboligen"
Da jeg gik sad han lige så rolig og majestætisk i vindueskarmen som om han
aldrig havde lavet andet..

MEn hvor er det underligt at han ikke er hjemme nu, og at jeg ikke skal se
ham før næste søndag..

For at tage det værste har jeg et pat billeder af ham i min kalender, som
jeg kan kigge på mens jeg er i Frankrig, for det bliver en lang uge uden
ham..

NU vil jeg have pakket det sidste. eg bliver hentet og kørt til bussen kl.
14.30..

God efterårsferie til jer alle herhjemme

Hilsen Louise

Fra : Siri

Dato : 14-10-06 16:59

> Louise skrev:

God ferie - vi ser frem til fuld rapport og indlæg under 'Produkter -
kattepensioner' om Søften Kattepension, godt og evt. skidt (håber vi
ikke), for det er så godt at læse andres erfaringer, når man selv står
og skal vælge....

> [...]
> ham..
> God efterårsferie til jer alle herhjemme

Taak ILM - godt at høre, at der er andre end mig, der er komplet ekset
over sin dejlige lille (s)kattebasse! Vi er jo nogle stykker, der er
komplet slave-agtige i vores tilbedelse af det lille gude-væsen....

Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar