File upload virker ikke med PHP
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 07-10-06 22:55

Hej,

Jeg har googlet hele aftenen nu, kan ikke forstå hvorfor mit script ikke
virker på min nye kasse - det virker perfekt på den gamle :(

Når jeg via min form:
<form action="add_image.php" enctype="multipart/form-data">
<input type="hidden" name="add_image" value="1">
<input name="imageFile" size="15" type="file" class="field">
<input type="image" src="gfx/add.gif" alt="Uploade billede" height="16"
width="80">

vil uploade et billede, kommer der intet i $_FILES['imageFile']['type']
etc. etc. - det betyder at der ingen fil er...

Jeg forstår det ikke, præcis samme script virker på den gamle kasse...

Jeg har google og set her inde om der var noget at hente, men syntes
ikke jeg kan komme frem til noget.
Kan det være settings i min php.ini som den er gal med eller andet?

/Thomas

Fra : Martin

Dato : 07-10-06 23:47

Thomas Løjmann Jørgensen wrote:
> vil uploade et billede, kommer der intet i $_FILES['imageFile']['type']

var_dump($_FILES) for at se om der overhovedet er noget i den.

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 08-10-06 00:00

Tom...

array(0) { }

/Thomas

Fra : Martin

Dato : 08-10-06 00:53

Thomas Løjmann Jørgensen wrote:
> Tom...
>
> array(0) { }

Ja, så bliver der ihvertfald ikke smidt noget ind i din form.
Har du prøvet med et tekstfelt?

JEg vil tro at det er fordi din "submit" knap er af typen image?
Har du prøvet med en "rigtig" submit knap?

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 09-10-06 18:51

Martin wrote:

> Ja, så bliver der ihvertfald ikke smidt noget ind i din form.
> Har du prøvet med et tekstfelt?
>
> JEg vil tro at det er fordi din "submit" knap er af typen image?
> Har du prøvet med en "rigtig" submit knap?

Jeps, det er prøvet nu - samme resultat, den gider bare ikke :(

/Thomas

Fra : Martin

Dato : 09-10-06 18:57

Thomas Løjmann Jørgensen wrote:

> Jeps, det er prøvet nu - samme resultat, den gider bare ikke :(
>
> /Thomas

Smid lige error_reporting(E_ALL); i toppen af dine php dokumenter og se
om det skulle give dig lidt oplysninger

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-10-06 00:35

On Sat, 07 Oct 2006 23:55:21 +0200, Thomas Løjmann Jørgensen wrote:

> Kan det være settings i min php.ini som den er gal med eller andet?
Hvad er file_uploads sat til i din php.ini?
Hvis den ikke findes, bør du oprettet den, og sætte den til 1
(file_uploads 1)
Hvad er upload_tmp_dir sat til i din php.ini?
Det katalog, som upload_tmp_dir specificerer, findes det, og har brugeren
som webserveren kører som skriverettighed til dette katalog?

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 08-10-06 00:48

php.ini er ok, rettigheder til temp mappen er ok og den findes.

/Thomas

Fra : bonfils

Dato : 09-10-06 07:16

On 07 okt 2006, someone impersonating Thomas Løjmann Jørgensen
<lojmann@lojmann.dk> came to dk.edb.internet.webdesign.serverside.php
and said:

> [...]
> ikke jeg kan komme frem til noget.
> Kan det være settings i min php.ini som den er gal med eller andet?

Har du lukket dit <form>-tag i den oprindelige kode?
Der er nemlig ikke noget </form>-tag i ovenstående.

(Undskyld, hvis dette svar dukker op to gange i gruppen - jeg mener, jeg
sendte det igår, men kan ikke se det i min newsreader)

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 09-10-06 18:51

bonfils wrote:
> [...]
>
> (Undskyld, hvis dette svar dukker op to gange i gruppen - jeg mener, jeg
> sendte det igår, men kan ikke se det i min newsreader)
jeps, formen bliver afsluttet...

/Thomas

Fra : Jonas Delfs

Dato : 11-10-06 00:42

"Thomas Løjmann Jørgensen" <lojmann@lojmann.dk> wrote in message
> [...]
>
> vil uploade et billede, kommer der intet i $_FILES['imageFile']['type']
> etc. etc. - det betyder at der ingen fil er...

Har du prøvet med forskellige browsere?
Har du sat en korrekt DOCTYPE?

Mvh. Jonas