Bor du på landet ?
Fra : CDJ

Dato : 07-10-06 16:09

Og må mine katte bo hos dig ?

Jeg har to katte på hhv. Ca. 1 år og ca. 6 år.
Jeg har den ældste fordi jeg "reddede" den fra en familie hvor datteren
mishandlede den, og den yngste har jeg fordi den er en hittemis der ellers
var blevet aflivet. Man må ikke have kat her hvor jeg bor, men
boligselskabet plejer at se bort fra at man holder kat. Nu har de imidlertid
sendt mig et brev, hvori der står, at hvis ikke kattene er ude om 14 dage,
bliver jeg smidt ud. Da jeg også har et barn, er det kattene der må ud.
Derfor tænker jeg, om der er en venlig sjæl her der måske bor på landet og
kan give husly til 2 katte. Jeg tænker at de kan bo i stalden/udenfor, hvis
det ikke kan lade sig gøre at have dem inde.
Jeg vil betale for deres mad - og komme og levere det en gang om måneden
f.eks. Ligeledes vil jeg gerne betale når de skal til dyrlæge.
De er pt. Indekatte, men vil gerne ud (på altan og svalegang).
Den ældste er meget følsom og helt ekstremt sød. Den yngste er fuld af
selvtillid og en charmerende ballademager!:)

Nogen der kan hjælpe os ?

Venlig hilsen

Charlotte og misserne
Den lille prins og Den lille bølle

Fra : Lotte Sylvan

Dato : 07-10-06 17:25

> [...]
> Den ældste er meget følsom og helt ekstremt sød. Den yngste er fuld af
> selvtillid og en charmerende ballademager!:)

Måske du lige skulle skrive lidt om hvor i landet du bor mv. Havde du
tænkt dig at blive ved med at levere foder til kattene i resten af deres
levetid?? Eller regner du med at flytte indenfor den nærmeste fremtid så
du måske skal have kattene igen. prøv at uddybe lidt mere hvad det er du
ønsker - så vil det være meget nemmere for folk at tage stilling til om
de kan hjælpe dig og dine katte.

Med venlig hilsen
Lotte Sylvan
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : CDJ

Dato : 07-10-06 18:54

On 07/10/06 18:24, in article Jb2dnQLdKOhNSbrYnZ2dnUVZ8tOdnZ2d@giganews.com,
"Lotte Sylvan" <musplheimKATTE@BAKKEyahoo.com> wrote:

> [...]
> du måske skal have kattene igen. prøv at uddybe lidt mere hvad det er du
> ønsker - så vil det være meget nemmere for folk at tage stilling til om

Hej Lotte.

Du har helt ret, tak :)

Jeg bor i Rødovre. (Jeg kører gerne kattene til den andenn ende af landet om
nødvendigt.) Jeg regner med at flytte til en kattevenlig bolig indenfor 1-2
år, og vil da gerne tage kattene tilbage igen, hvis de nye ejere er
indstillede på det. Hvis kattene hygger sig hvor de er, og ejerne vil
beholde dem, er jeg også indstillet på det. Lige nu handler det for mig bare
om, at forsøge at sikre at de ikke må aflives :(
Foder vil jeg gerne betale så længe kattene lever eller indtil jeg tilbyder
at tage dem tilbage igen, fordi jeg har fundet egnet bolig. Med hensyn til
dyrlægeregninger er det nok for meget at love, at jeg vil betale i hele
deres levetid, men jeg vil ihvertfald gerne betale et check for dem begge,
inden de afleveres i deres nye hjem. De kan evt. skilles, hvis nogle mener
at have temperament til den søde og følsomme, og en anden til den
charmerende og frække...

Håber det kastede lidt mere lys over situationen.

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 07-10-06 21:31

"CDJ" <cdjjuraDELETE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den ældste er meget følsom og helt ekstremt sød. Den yngste er fuld af
> selvtillid og en charmerende ballademager!:)

Hej Charlotte

det er en svær situation, du er havnet i.
Jeg har selv 3 katte og en hund og kan ikke påtage mig mere, men du skulle
prøve at sætte dem på www.vildkat.dk - hvis de er neutraliserede, hvad jeg
går ud fra, at de er, når du har haft dem som indekatte.
Jeg håber, det lykkes for dig at skaffe dem et nyt hjem.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 07-10-06 22:31

<klip> en lang mail om to katte der skal omplaceres </klip>

Prøv at kontakte kattehjem og internater og forklar dem situationen. giv
ikke op hvis de siger nej, ring et par dage senere, situationerne ændre sig
hurtigt på internater/kattehjem.

Hvis det er indekatte, kan det være rigtigt svært/hårdt for dem at skulle
leve som gårdkatte (det er er frit men hårdt liv) - så den løsning er ikke
den optimale i mine øjne.

Det kan nok blive et problem at få den på 6 år ind på et internat/kattehjem,
men den på 1 år skulle ikke blive et problem, killingesæsonen er jo
aftagende nu, så prøv da den løsning.

Mht. den på 6 år, kan jeg anbefale vildkat.dk, dyrenettet.dk og dba.dk

På den blå avis er der bedst respons hvis du ofre de ca. 50 kr det koster at
få bragt synlige kontaktinformationer, men det kan være pengene værd. Husk
endelig et par gode billeder....

Held og lykke med det, og ellers er der jo den mulighed at du midlertidigt
anbringer dem i kattepension indtil du finder en løsning....eller hos en
veninde/ven/familie

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Kurt Henningsen

Dato : 07-10-06 22:52

Jeg føler virkelig med dig. Jeg elsker katte og kan muligvis hjælpe dig.
Altså eventuelt med kattepasning i 1-½ år. Muligvis kun med en af kattene.
Det er muligt at andre også tilbyder sig.
Jeg bor i en lille landsby næsten forenden af en blind vej, hvor trafikken
er meget lille.
Jeg har lige nu kun én kat (Konrad). Det er en tilløber, som kom her som en
stor killing for fire år siden. Den er meget ude på egen hånd, idet det
foretrækker den.
Jeg har to gange passet en anden kat (Miver) her i huset med godt resultat.
Efter to dage var begge katte blevet venner, de sov sammen og snakkede meget
sammen.
Jeg tror at min nuværende kat er meget tolerant over for andre katte. Han
holdt
meget af min gamle nu afdøde kat (Sebastian).
Du kan se mere på min profil på dk-fritid-dyr-kat
med venlig hilsen
Kurt Henningsen

Fra : CDJ

Dato : 10-10-06 09:49

On 07/10/06 23:51, in article 45282172$0$836$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
"Kurt Henningsen" <kurthen@post1.tele.dk> wrote:

> [...]
> holdt
> meget af min gamle nu afdøde kat (Sebastian).
> Du kan se mere på min profil på dk-fritid-dyr-kat

Kære Kurt.

Tak for venligheden. Foreløbig har min veninde sagt ja til at have den
ældste kat boende, indtil jeg finder en langsigtet løsning. Den yngste vil
jeg forsøge at få afsat til et kattehjem, så den kan få et "rigtigt" nyt
hjem.
Hvis ikke det lykkes, vil jeg kontakte dig for at høre om du stadig har
mulighed for at hjælpe.

Venlig hilsen
Charlotte

Fra : Kurt Henningsen

Dato : 10-10-06 23:39

> [...]
> hjem.
> Hvis ikke det lykkes, vil jeg kontakte dig for at høre om du stadig har

Kære Charlotte
Det var godt at se at du kan få en veninde til at passe din ældre kat
Det var egentlig den ældre jeg tænkte på, idet den ville være i næsten samme
alder
som min egen nuværende kat Konrad.
Hos ham fornemmer jeg, at han stadig savner min gamle kat Sebastian som døde
i bilen på vej til dyrlægen for to år siden
Husk på at Konrad kom her i huset som stor killing og meget hurtigt kom til
at se op til Sebastian.
Den kat jeg har passet en del gange her i huset har også været et hit hos
Konrad.
Jeg har i en del tid overvejet at tilbyde en ældre kat fra et internat et
hjem her hos mig.
Jeg er pensionist og er hjemme alene det meste af tiden. Årsagen er blandt
andet denne:
For en del år siden var jeg på besøg på et katte internat og der så jeg
adskillige ældre katte
sidde fortabt i et bur. Disse havde sikkert tidligere i deres liv haft en
familie at være hos
men af en eller anden grund var de alligevel end i et internat.
Gæster på internatet der kom for at se på katte var nu mest interesseret i
killinger
Men for mig specielt var der dog en ældre kat der i den grad prøvede at få
min opmærksomhed.
Jeg fik den taget ud af buret og den klamrede sig til mig og slikkede mig i
øret.
Det var svært at aflevere den tilbage til personalet.
Jeg fortryder virkelig i dag at jeg alligevel ikke insisterede på at tage
den.
Men på det tidspunkt havde min kone og jeg hjemme 4 voksne katte og 6
killinger,
så vi følte at der ikke rigtig var plads til yderligere en voksen kat.
Mit indtryk er at katte mange gange selv vælger deres menneske.
Da min kone og jeg skulle vælge to killinger af de 6 killinger
endte det med at det var to andre af killingerne der valgte os.
Så jeg vil enten via vildkat.dk eller et internat prøve at finde en ven til
Konrad og mig.

med venlig hilsen
Kurt

Fra : L. Larsen

Dato : 20-10-06 19:54

Har du fundet et hjem til den yngste kat?

Med venlig hilsen
L. Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kurt Henningsen

Dato : 21-10-06 17:44

I morgen (søndag) kommer Charlotte med den ældre kat
her til mig på Vestsjælland. Aftalen er, at hvis Charlotte senere
finder en kattevenlig bolig så får hun katten tilbage, med mindre
at den er faldet så godt til her hos mig, at det vil være synd at
omplacere den yderligere en gang.
Den yngste kat er afleveret på et internat. Og dette synes at Charlotte
selv skal fortælle lidt mere om.

Kurt

Fra : CDJ

Dato : 22-10-06 21:44

On 21/10/06 18:43, in article
453a4e3a$0$12629$edfadb0f@dread14.news.tele.dk, "Kurt Henningsen"
<kurthen@post1.tele.dk> wrote:

> [...]
> omplacere den yderligere en gang.
> Den yngste kat er afleveret på et internat. Og dette synes at Charlotte

Prinsen er nu vel afleveret hos Kurt, som lader til at være en utrolig rar
og kattevenlig mand. Jeg er sikker på, at min prins vil trives der :)
Den yngste afleverede jeg i onsdags på et internat, hvor kattene har det
rigtig godt, og lørdag havde de fundet et nyt hjem til ham - skønt!
I morgen skal jeg ringe og høre hvor han er kommet hen, og forsøge at træffe
aftale med den nye familie om, at jeg og min søn kan besøge dem.
En stor tak til dig Kurt, du har gjort det lettere for mig, at skulle skille
mig af med min lille prins - fordi jeg har tillid til, at du vil lade mig
vide om han trives eller ej, og at du vil gøre dit bedste til at han har det
godt. Jeg glæder mig til at komme og besøge jer :)
Giv ham et stort godnat kys fra mig...

Kærlig hilsen
Charlotte

Fra : CDJ

Dato : 22-10-06 21:35

On 20/10/06 20:53, in article UdGdnemX6MChhqTYRVnyhQ@giganews.com, "L.
Larsen" <ravnleKATTE@BAKKEhotmail.com> wrote:

> Har du fundet et hjem til den yngste kat?
>
> Med venlig hilsen
> L. Larsen
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Ja det har jeg, tak :)