extended class
Fra : Martin

Dato : 07-10-06 16:00

Hej.

Sidder lige og gruer over et lille spørgsmål.

class Test
{
   var $content;

   function __construct($tekst) {
      $this->content[]="<h1>".$tekst."</h1>";
   }

   function content($content) {
      $this->content[]=$content;
   }

   function getContent() {
      return implode(" ",$this->content);
   }
}

class T2 extends Test {
   function __construct($content) {
      $this->content($content);
   }
}

$test = new T2("Hej med dig");
echo $test->getContent();

Hvordan får jeg nu lige smidt noget tekst ind i konstruktøren i klassen
Test ?

Meningen er at jeg har en class der laver alt mit html indhold, men da
jeg har brug for lidt udvidelser, da jeg ikke gider sidde og taste menu
creatoren og alle divs ind osv. så vil jeg lave det med en extended
class, og for at få det til at virke er det et krav at jeg lige lære
hvordan man får noget indhold ind i konstruktøren i klassen Test, altså
får lavet en <h1> tekst.

Ovenstående giver bare en normal tekst.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 09-10-06 09:48

Martin wrote:

> Ovenstående giver bare en normal tekst.

Du smider "tekst" i $this->content(); og får udskrevet "tekst" - ikke
noget underligt der;)

Construtor i parent kaldes parent::__construct($arg);

Altså:

class T2 extends Test {
   __construct($tekst) {
      parent::__construct($tekst);
   }
}

Tjek: http://dk2.php.net/manual/da/language.oop5.decon.php

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Martin

Dato : 09-10-06 13:12

Peter Farsinsen wrote:
> Tjek: http://dk2.php.net/manual/da/language.oop5.decon.php

Ej... jeg var så sikker på jeg havde "læst" på lektien, men åbenbart
ikke helt - også står det øverst på siden :( Nu er jeg lidt rød i hovedet :)

Tak for linket og hjælpen.