php forespørgsel, ændrer et ord til et and~
Fra : thomas jürgensen

Dato : 07-10-06 15:30

hvordan er de nu lige at jeg laver en database forespørgsel hvor den skal
ændre ordet xxxx til yyyy overalt hvor den finder ordet i databasen ??

thomas

Fra : Martin

Dato : 07-10-06 16:48

thomas jürgensen wrote:
> hvordan er de nu lige at jeg laver en database forespørgsel hvor den skal
> ændre ordet xxxx til yyyy overalt hvor den finder ordet i databasen ??
>
> thomas

UPDATE tabel SET felt = 'yyyy' WHERE felt = 'xxxx'

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 07-10-06 16:52

"thomas jürgensen" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse
> hvordan er de nu lige at jeg laver en database forespørgsel hvor den skal
> ændre ordet xxxx til yyyy overalt hvor den finder ordet i databasen ??

Sådan:

UPDATE Tabel SET Felt = 'yyyy' WHERE Felt = 'xxxx'

Mvh

C@rsten

Fra : thomas jürgensen

Dato : 07-10-06 20:40

hmmm den vil ikke, jeg kan godt ændre xxxx til yyyy uden problemer men jeg
kan ikke ændre et ord med ø i til et andet ord ?? er der et specielt trick
??