p-piller til mine skønne næsten 5 mdr hunk~
Fra : LykkeJørgensen

Dato : 07-10-06 12:01

Med venlig hilsen
LykkeJørgensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-10-06 12:32

LykkeJørgensen <luquitaKATTE@BAKKEstofanet.dk> wrote:
> Med venlig hilsen
> LykkeJørgensen
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Hvis du går tilbage i indlæggene, så vil du finde adskillige der bl.a.
omhandler p-piller til hunkatte. Hvis du holder af dine små misser, så
dropper du pillerne og får dem steriliseret i stedet for. Det er den
allerbedste løsning. Godt nok en halvdyr affære, men det bliver tjent
ind igen dels fordi p-pillerne ikke skal købes, og dels
dyrlægeregningerne når bivirkningerne ved brug af pillerne (hormoner)
begynder at tårne sig op, og tro mig der er mange bivirkninger hvor af
flere nogle gange kan ende tragisk.

Her et link til netdyredoktor hvor bl.a. p-piller beskrives, læs under
sterilisation af kat:

http://www.netdyredoktor.dk/sw27719.asp

Jeg bor på Vestsjælland og kender ingen dyrlæger i Ålborg, men det er
der helt sikkert andre der gør i gruppen.

Med venlig hilsen

Tove :)

Et godt råd. .......Næste gang du skriver et indlæg, så bør du gøre
emnelinien kortere, og så stille spørgsmålet nede i selve teksten.

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 07-10-06 16:22

> Hvis du går tilbage i indlæggene, så vil du finde adskillige der bl.a.
> omhandler p-piller til hunkatte. Hvis du holder af dine små misser, så
> dropper du pillerne og får dem steriliseret i stedet for.

Lige præcis!

Vores første hunkat fik p-piller i 14 år, og måtte desværre aflives pga
forskellige sygdomme, som dyrlægen
tilskrev brugen af p-piller.
Vores næste hunkat,- som vi har nu, blev neutraliseret, da hun var ca 10
mdr.
Det kostede så vidt jeg husker 700 kr.

Men det har i og for sig ikke noget med penge at gøre, for hvis du elsker
dine hunkatte, og ikke vil avle
med dem, - er det simpelthen den bedste løsning.
HUSK: P-piller koster jo også penge, og det er DIG, der skal huske at give
dem )

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min emailadresse...

Fra : Hanne Engermann

Dato : 07-10-06 18:31

Skal hun ikke anvendes i avl, er det absolut bedst at lade hende
neutralisere. Mange hunkatte har det (lige som nogle kvinder) mentalt
meget dårligt på P-piller, og det er dokumenteret, at langvarig brug af
P-piller til katte meget ofte - og som regel - giver kræft i
mælkekirtler og underliv, hvilket undgås, hvis de bliver neutraliseret,
inden de bliver kønsmodne.

Og det behøver ikke være langvarig brug. En af mine ungkatte (til avl)
fik P-piller i 5 mdr. med det resultat, at hun måtte neutraliseres, da
hun fik en alvorlig underlivsbetændelse.

Du kan læse nærmere om både kønsmodning og tidlig neutralisering på min
hjemmeside under Artikler.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar