TV kort vil ikke spille med
Fra : Hagar

Dato : 07-10-06 11:44

Hej i gruppen

Mit TV er lige stået af, typisk lige i weekenden, men jeg var bare lidt
rolig, for jeg havde jo et TV kort til Pc'en liggende som i sin tid blev
købt i BILKA. Når jeg sætter kortet i maskinen, så vil pc'en ikke starte op,
der kommer lidt liv i HD og blæsere, men ellers sort skærm. Når jeg piller
kortet ud igen, så kører alt fint.
Er der en der har en forklaring på problemet ?

Jeg husker ikke navnet på kortet, men det er en Philips tuner der sidder på,
og det er et Abit IC7-max3 bundkort der sidder i maskinen

Hagar

Fra : Henning

Dato : 07-10-06 13:09

On Sat, 7 Oct 2006 12:43:30 +0200, "Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote:

> [...]
>kortet ud igen, så kører alt fint.
>Er der en der har en forklaring på problemet ?

Defekt kort - eller du sætter det forkert i slottet?

Fra : Hagar

Dato : 07-10-06 14:47

> Defekt kort - eller du sætter det forkert i slottet?

Nu er det lettere at sætte et kort i slottet jo lettere end at bygge med
lego, så det er nok ikke der problemet ligger, og er det defekt, så burde
maskinen vel alligevel kunne starte op ? Jeg tror det har noget med bios at
gøre, tror jeg.

Hagar

Fra : Henning

Dato : 07-10-06 14:54

>Nu er det lettere at sætte et kort i slottet jo lettere end at bygge med
>lego, så det er nok ikke der problemet ligger, og er det defekt, så burde
Du skulle bare vide hvad folk kan finde på at proppe i de forkerte
slots - "der var da ikke noget særlig modstand"...
>maskinen vel alligevel kunne starte op ? Jeg tror det har noget med bios at
>gøre, tror jeg.

Nu kan et kort være defekt på mange måder - en af dem er at holde
systemet nede. Smid kortet ud, inden det ødelægger andet!

Fra : Flemming Joensson

Dato : 07-10-06 16:34

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote in

> [...]
> med lego, så det er nok ikke der problemet ligger, og er det defekt,
> så burde maskinen vel alligevel kunne starte op ? Jeg tror det har

Hvis ikke kortet er helt i bund i soklen kan man godt komme ud for at
systemet ikke kan boote.

Hvilken sokkel har du sat kortet i? Hvis det er den lige under AGP-soklen,
så prøv en anden ledig også - der er et eller andet med at de to sokler
deler ressourcer og derfor ofte vil konflikte når de begge anvendes.

/flemming

Fra : Hagar

Dato : 07-10-06 17:20

> [...]
> så prøv en anden ledig også - der er et eller andet med at de to sokler
> deler ressourcer og derfor ofte vil konflikte når de begge anvendes.

Det vil jeg prøve, og så pille et af de andre kort ud, tak for tippet

Hagar