Inverter
Fra : Ledøje Udlejning

Dato : 07-10-06 08:39

Hej
Har en 12 Volt - 220 Volt inverter
Hvis jeg bruger 400 watt i 220 volt er det ca 2 Amp
Men er det så også 400 watt på 12 volt siden alstå 33 Amp

Fra : Troels Hansen

Dato : 07-10-06 08:46

Ledøje Udlejning skrev:
> Hej
> Har en 12 Volt - 220 Volt inverter
> Hvis jeg bruger 400 watt i 220 volt er det ca 2 Amp
> Men er det så også 400 watt på 12 volt siden alstå 33 Amp

Ja, og nok lidt mere da der kan være ret stort tab i inverteren, så
35-40A er nok ikke helt af vejen.

Fra : Jens

Dato : 07-10-06 08:49

Ledøje Udlejning <post@udlejer.dk> wrote:

> Hej
> Har en 12 Volt - 220 Volt inverter
> Hvis jeg bruger 400 watt i 220 volt er det ca 2 Amp
> Men er det så også 400 watt på 12 volt siden alstå 33 Amp

Du skal nok regne med at inverteren bruger noget mere end den sender
videre (den bliver nok varm under driften).

Den bruger snarere 450-500 Watt - og nærmere 40 A.
--

Jens F

Fra : Ledøje Udlejning

Dato : 07-10-06 10:04

Tak , det tænkte jeg nok
mvh Per

Fra : Aage Andersen

Dato : 07-10-06 14:51

"Ledøje Udlejning" <post@udlejer.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Har en 12 Volt - 220 Volt inverter
> Hvis jeg bruger 400 watt i 220 volt er det ca 2 Amp
> Men er det så også 400 watt på 12 volt siden alstå 33 Amp

Det gælder ved en virkningsgrad paa 100%.

Jeg har en 600 watt inverter fra HN. Ved en belastning paa 200 watt har jeg
maalt en virkningsgrad paa 85% og jeg vil tro den er omkring 80% ved 600
watt. I tomgang trækker inverteren ca. 13 watt, saa det er vigtigt at man
afbryder for inverteren naar den ikke er i brug. Det er ogsaa vigtigt med
korte tykke ledninger paa 12 volt siden og det hele skal være godt skruet
sammen.

Aage

Fra : Ledøje Udlejning

Dato : 08-10-06 06:48