Offentlig betaling af kosmetisk op.
Fra : Ukendt

Dato : 06-10-06 14:17

For noget tid siden var der et indslag i Lægens Bord på DR1, om en dreng der
havde en fordybning i brystet. Kan nogen huske om det var af rent kosmetiske
årsager det blev opereret?

MVH Peter

Fra : nana sørensen

Dato : 06-10-06 14:20

"Peter" <-> wrote in message
> For noget tid siden var der et indslag i Lægens Bord på DR1, om en dreng
> der havde en fordybning i brystet. Kan nogen huske om det var af rent
> kosmetiske årsager det blev opereret?
>
> MVH Peter

Jeg kan godt huske programmet, men ikke hvorfor de opererede. Til gengæld
kan du finde alle afsnittene på DR´s hjemmeside.

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 06-10-06 14:39

Peter skrev:
> [...]
> havde en fordybning i brystet. Kan nogen huske om det var af rent kosmetiske

Lidelsen er pectus excavatus (tragtbryst). Man opererer på samme
indikation som for stritører og læbespalte = for at lindre den psykiske
påvirkning der kan være. Drenge med tragtbryst vil ofte ikke gå i
svømmehallen eller deltage i aktiviteter hvor de skal bade med andre. På
samme måde som at en kvinde der har fået fjernet et bryst pga brystkræft
også kan få lavt selvværd - og derfor tilbydes rekonstruktion af et nyt
bryst efter et par år.

Der findes meget klare indikationer for hvilke operationer der dækkes i
det offentlige system. På de plastik-kirurgiske afdelinger i landet,
følges disse nøje. 80% af alle offentlige kosmetiske operationer
foretages på kræftpatienter... så det er et tungt klientel.

Hilsen Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-06 17:32

Jesper Mehlsen wrote:
> [...]
> pga brystkræft også kan få lavt selvværd - og derfor tilbydes
> rekonstruktion af et nyt bryst efter et par år.

Hvis man skulle operere folk med diverse skavanker pga. lavt selvværd, så
kunne man få meget at se til. Jeg har en kammerat hvis ryg er fuld af hår.
Altså næsten som en abe! Han vil selvfølgelig heller ikke gå i svømmehal og
har også haft problemer med kærester, sport og alverdens andre sociale
aktiviteter. Jeg kom bare i tanke om det, da jeg så udsendelsen. Det må være
svært at sige hvor grænsen skal gå mht. psykiske gener?

MVH Peter

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-10-06 20:15

Peter skrev den 06-10-2006 18:32:

> [...]
> aktiviteter. Jeg kom bare i tanke om det, da jeg så udsendelsen. Det må være
> svært at sige hvor grænsen skal gå mht. psykiske gener?

Tja, hår kan man barbere væk løbende (omend det er lidt besværlig på
ryggen).

En fordybning i brystkassen kan ikke "sminkes" væk.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-06 20:56

Carsten Riis wrote:
> Tja, hår kan man barbere væk løbende (omend det er lidt besværlig på
> ryggen).

Det skal fjernes helt, ellers er der "skægstubbe", siger han. Det gider
ingen piger vist røre ved.
Og så er vi ovre i det kosmetiske igen.. om det skal fjernes
(semi)permanenet osv. og hvem der betaler de 30-40.000 kr. en
laserbehandling vist nok kan koste.

MVH Peter

Fra : ck

Dato : 07-10-06 08:15

.. Jeg har en kammerat hvis ryg er fuld af hår.
> Altså næsten som en abe! Han vil selvfølgelig heller ikke gå i svømmehal
> og har også haft problemer med kærester, sport og alverdens andre sociale

Er du sikker på det er en kammerat og ikke en veninde du skriver om.

Rigtige mænd har hår, og jeg har aldig hørt før at en rigtig mand ikke vil
gå i svømmehal eller har problemer med kvinder, men kvinder kan måske ha
problemer med ham

CK

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-06 20:42

ck wrote:
> Er du sikker på det er en kammerat og ikke en veninde du skriver
> om.

Haha, nej det er sgu en fyr.

> Rigtige mænd har hår, og jeg har aldig hørt før at en rigtig mand
> ikke vil gå i svømmehal eller har problemer med kvinder, men kvinder
> kan måske ha problemer med ham

Det er jo en helt tætbehåret ryg, vi snakker om. Brystkasse er noget andet,
men på ryggen ser det ærlig talt lidt klamt ud. Især når den bare er helt
dækket som en måtte.

MVH Peter