Lattergas i flødeskum
Fra : Kert Rats

Dato : 06-10-06 12:14

I trykbeholdere med flødeskum, som kan købes i dagligvarebutikker, er
drivgassen N2O, altså lattergas.
Kan tilstedeværelsen af lattergas i flødeskummen have sundhedsmæssige
konsekvenser? Det er jo et bedøvelsesmiddel!

Venligst

Kert Rats

Fra : Bo Warming

Dato : 06-10-06 12:38

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> wrote in message
> [...]
> Kan tilstedeværelsen af lattergas i flødeskummen have
> sundhedsmæssige konsekvenser? Det er jo et bedøvelsesmiddel!

Du skal inhalere mange hundrede spraydåser for at blive så høj som
børn i en tandlægestol - til voksne gider tandlæerne slet ikke bruge
dette sløve bedøvelsesmiddel

Fra : nana sørensen

Dato : 06-10-06 14:24

> [...]
> en tandlægestol - til voksne gider tandlæerne slet ikke bruge dette sløve

Jo, de gør. Og det virker, skal jeg lige hilse og sige.

Fra : Brian Lund

Dato : 06-10-06 22:51

> Jo, de gør. Og det virker, skal jeg lige hilse og sige.

Jeg har kun prøvet lattergas en enkelt gang hos tandlægen, endda som barn.
Jeg ved ikke om det var dosen der var for svag, men det virkede overhovedet
ikke!

Brian

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-10-06 22:58

Brian Lund presented the following explanation :
> Jeg har kun prøvet lattergas en enkelt gang hos tandlægen, endda som barn.
> Jeg ved ikke om det var dosen der var for svag, men det virkede overhovedet
> ikke!

Du har nok ikke god nok humor ;)

Never tell anyone that you're: writing a book, going on a diet,
exercising, taking a course, or quitting smoking. They'll encourage you
to death. - Lynn Johnston

Fra : Bo Warming

Dato : 07-10-06 01:03

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> wrote in message

> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message

> Jo, de gør. Og det virker, skal jeg lige hilse og sige.

Det virker ret godt på børn og de er bange for nåle

Til voksne virker lidokainindsprøjtning altid og foretrækkes

Fra : nana sørensen

Dato : 07-10-06 02:54

> Det virker ret godt på børn og de er bange for nåle
>
> Til voksne virker lidokainindsprøjtning altid og foretrækkes

Det virkede sindssygt godt på mig. VIRKELIG godt.

Fra : Martin Andersen

Dato : 06-10-06 14:07

Kert Rats wrote:
> [...]
> Kan tilstedeværelsen af lattergas i flødeskummen have sundhedsmæssige
> konsekvenser? Det er jo et bedøvelsesmiddel!

Tricket er vist at det fordamper fra fødevaren få sekunder efter det har forladt
beholderen. Det "andet" trick er så også at man kan sniffe det fra flasken. Har
ikke erfaring med nogle af delene :P

Fra : nana sørensen

Dato : 06-10-06 14:25

"Martin Andersen" <dur@ikke.nu> wrote in message

> Tricket er vist at det fordamper fra fødevaren få sekunder efter det har
> forladt beholderen. Det "andet" trick er så også at man kan sniffe det fra
> flasken. Har ikke erfaring med nogle af delene :P

Hvordan får man gassen ud, uden at være nødt til at inhalere flødeskum? LOL

Fra : Max

Dato : 06-10-06 14:31

Hej nana

> Hvordan får man gassen ud, uden at være nødt til at inhalere
> flødeskum? LOL

Det er ikke et spørgsmål vel ?

Mvh Max

Fra : Bo Warming

Dato : 07-10-06 01:05

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej nana

> Det er ikke et spørgsmål vel ?

Kan man blive høj af lightergas absorberet i flødeskum - det vil
mindske eksplosionsrisiko.?

Om det når hjernen via lunge eller tarm er vel et fedt?

Fra : Anders Houmark

Dato : 07-10-06 01:42

Max wrote:
> Hej nana

> Det er ikke et spørgsmål vel ?
>
> Mvh Max

Jeg kan her i den sene nattetime heller ikke lige gennemskue hvordan man
skulle få gassen ud, uden at der kommer flødeskum med?

Jeg tænker også lidt på Station 2 udsendelsen her i starten af ugen.. der
sagde de, at unge mennesker indhalerede gas fra deo- og hårlakspraydåser..
Hvordan gør de det, uden at også indhalere en masse deo?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Max

Dato : 07-10-06 07:50

Hej Anders

> Jeg kan her i den sene nattetime heller ikke lige gennemskue hvordan
> man skulle få gassen ud, uden at der kommer flødeskum med?

Du har ikke tænkt på at lade være med at putte
fløde i sifonen ?

Mvh Max

Fra : Anders Houmark

Dato : 07-10-06 20:17

Max wrote:
> Hej Anders

> Du har ikke tænkt på at lade være med at putte
> fløde i sifonen ?
>
> Mvh Max

Hvad mener du? Man køber vel dåsen i supermarkedet, og så er der allerede
flødeskum i beholderen? Taler vi forbi hinanden?

Mvh Anders

Fra : Max

Dato : 08-10-06 00:26

Hej Anders

> Hvad mener du? Man køber vel dåsen i supermarkedet, og så er der
> allerede flødeskum i beholderen? Taler vi forbi hinanden?

Ja, vi taler forbi hunanden, jeg kunne aldrig finde på at købe det
stads i supremarkedet, jeg har sådan en sifon jeg hælder en
1/2 liter piskefløde på og så montere jeg en patron med gas
på den.

Mvh Max

Fra : Bo Warming

Dato : 08-10-06 04:05

> [...]
> stads i supremarkedet, jeg har sådan en sifon jeg hælder en
> 1/2 liter piskefløde på og så montere jeg en patron med gas

Er du sikker på at supermarkedets spraydåsers indhold ikke smager lige
så godt?
De er lavet af ren fløde, der jo er langtidsholdbart, når sterilt.

Derimod kan fløden i Bailye whiskilikør blive sur - visse andre irske
kremlikører blir ikke sure- erfaringer og forklaringer efterlyses

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-10-06 09:59

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev
> Er du sikker på at supermarkedets spraydåsers indhold ikke smager lige
> så godt?
> De er lavet af ren fløde, der jo er langtidsholdbart, når sterilt.

Det er en ret god er statning, men erstatning bliver det nu engang. Det har
en lidt sødlig/brændt smag, der nok hovedsagelig stammer fra
varmebehandlingen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ole Stigaard

Dato : 08-10-06 09:09

Sun, 08 Oct 2006 01:25:54 +0200, Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid>
skrev:

> [...]
> stads i supremarkedet, jeg har sådan en sifon jeg hælder en
> 1/2 liter piskefløde på og så montere jeg en patron med gas

Mine sifonpatroner er da med CO2???

Ole

Fra : Max

Dato : 08-10-06 09:56

Hej Ole

> Mine sifonpatroner er da med CO2???

Ja til øl og vand bruger man CO2, men til creme og fløde bruger
man altså N2O patroner.

http://www.isi.at/isi/engl/e_fr_u_prod_kapseln_ausw.htm

Mvh Max

Fra : Uffe Ravn

Dato : 09-10-06 21:49

Max wrote:

> Ja til øl og vand bruger man CO2, men til creme og fløde bruger
> man altså N2O patroner.

Hvorfor egentlig?

CO2 giver klart nok kulsyresmag, men hvorfor N2O og ikke N2?

Hvordan smager N2O egentlig?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-10-06 21:56

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev>
> CO2 giver klart nok kulsyresmag, men hvorfor N2O og ikke N2?

Det må være et trykspørgsmål.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jonas Kofod

Dato : 09-10-06 23:40

Preben Riis Sørensen wrote:
> "Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev>

> Det må være et trykspørgsmål.

Idealgasser har gerne de samme trykkarakteristika.
Det er meningen der skal iltes når fløde piskes op til en emulsion af
fløde og, ja, ilt. N2O reagerer hurtigt under frigivelse af ilt.

Fra : Peter Kai Jensen

Dato : 10-10-06 06:58

Jonas Kofod wrote:

> Idealgasser har gerne de samme trykkarakteristika.

Idealgasloven kan vist ikke helt bruges når gassen bliver opløst i noget
andet. N2O er meget opløselig i fedtstoffer, selv ved relativt lavt
tryk, hvilket til dels forklarer hvorfor det bruges til at oppiske
flødeskum. Når fløden med opløst N2O kommer under normalt tryk bobler
gassen ud og oppisker fløden meget effektivt.

> Det er meningen der skal iltes når fløde piskes op til en emulsion af
> fløde og, ja, ilt.

Æh, man prøver ellers netop at undgå ilt, da det harskner fløden.

> N2O reagerer hurtigt under frigivelse af ilt.

Ikke ved stuetemperatur, hvor man må antage at oppiskning af fløde
normalt foretages.

--
PeKaJe

If you want to travel around the world and be invited to speak at a lot of
different places, just write a Unix operating system. -- Linus Torvalds

Fra : Jonas Kofod

Dato : 10-10-06 09:17

Peter Kai Jensen wrote:

> [...]
> flødeskum. Når fløden med opløst N2O kommer under normalt tryk bobler
> gassen ud og oppisker fløden meget effektivt.

Idealgasloven, samt enhver snak om tryk træder naturligvis ud af kraft
når der sker en opløsning. Dermed må det være rimeligt implicit (læs
åbenlyst) at der menes inden opløsning. Men åbenbart ikke for dig.

> Æh, man prøver ellers netop at undgå ilt, da det harskner fløden.

Det må du så gå rundt og tro.

> Ikke ved stuetemperatur, hvor man må antage at oppiskning af fløde
> normalt foretages.

N2O er altså ikke en stabil gas i atmosfæren, heller ikke ved
sturetemperatur.

Fra : Peter Kai Jensen

Dato : 10-10-06 10:17

Jonas Kofod wrote:

> Idealgasloven, samt enhver snak om tryk træder naturligvis ud af kraft
> når der sker en opløsning. Dermed må det være rimeligt implicit (læs
> åbenlyst) at der menes inden opløsning. Men åbenbart ikke for dig.

I så fald kan jeg ikke se hvorfor du overhovedet bringer emnet op. Det
meste af gassen er netop opløst i fløden her, så det giver ikke meget
mening at nævne idealgasser.

> Det må du så gå rundt og tro.

Vil du da påstå at jeg tager fejl? Hvad tror du egentligt forårsager
harskning? Fløden holder sig længere når den ikke bliver udsat for ilt.

> N2O er altså ikke en stabil gas i atmosfæren, heller ikke ved
> sturetemperatur.

Jo den er. Jeg ved ikke hvor du får din information fra, men alle
steder jeg kigger står der at N2O er stabil ved stuetemperatur og er en
inaktiv gas i atmosfæren (som kun langsomt nedbrydes af sollys og
oxidering). Er du sikker på at du ikke forveksler N2O med en anden
kvælstof-ilte?

--
PeKaJe

I object to intellect without discipline; I object to power without
constructive purpose. -- Spock, "The Squire of Gothos", stardate 2124.5

Fra : Jonas Kofod

Dato : 10-10-06 10:42

Peter Kai Jensen wrote:

> I så fald kan jeg ikke se hvorfor du overhovedet bringer emnet op. Det
> meste af gassen er netop opløst i fløden her, så det giver ikke meget
> mening at nævne idealgasser.

Emnet var tryk, og det bragte jeg ikke op. Når vi snakker om tryk har vi
med den del af sagen at gøre hvor stofferne er gasser. På gasform
opfører stofferne sig i trykhenseende ens da de er idealgasser.
Det svarede jeg; at det var begge idealgasser, N2O og N2, og dermed ens
(implicit - det er ikke det der gør forskellen).
At mit svar omkring tryk så får dig til at påstå jeg har udtalt mig
omkring forhold for emulsion, altså en helt anden kontekst, det....

> Vil du da påstå at jeg tager fejl? Hvad tror du egentligt forårsager
> harskning? Fløden holder sig længere når den ikke bliver udsat for ilt.

Flødeskum er jo af samme grund heller ikke noget der henstilles i
længere tid da det netop ikke holder sig særligt længe. Iøvrigt er der
dog tale om en emulsion hvor ilt indgår - det er ikke at sidestilles med
flydende fløde hvor ilt reagerer.

Fra : Bo Warming

Dato : 07-10-06 01:00

"Martin Andersen" <dur@ikke.nu> wrote in message

> Tricket er vist at det fordamper fra fødevaren få sekunder efter det
> har forladt beholderen.

Hvis de er absorberet i fløde kan det blive længe i maden, men du skal
have en del for at blive hæmningsløs og lystig - og er du i rushumør
og vitser er gode SÅ MÅSKE LATTER

Hvis der skal tales sundhedsfare så måske BRANDFARE?

Fra : Michael Weber

Dato : 07-10-06 01:57

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan tilstedeværelsen af lattergas i flødeskummen have sundhedsmæssige
> konsekvenser? Det er jo et bedøvelsesmiddel!

Det bliver brugt som stof i U.S.A. og startede vist tilbage i ´70 erne.
"Whippets - the practice of spraying a can of whipped cream into your mouth
while only releasing the gas, providing a high."

google drugs+whippets.

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Rado

Dato : 07-10-06 02:06

Skal man have nogen speciel tilladelse til at købe og besidde
lattergas?

Og har det nogen bivirkninger ved overdreven eller regelmæssig brug?
Nedtur bagefter, som med de fleste andre stoffer?

Og kan man miste hæmningerne så man måske foretager sig ting som man
senere vil fortryde (hvis man har tendenser til dette) på samme måde
som med f.ex. alkohol?

--
Rado

"Men are born ignorant, not stupid. They are made
stupid by education." - Bertrand Russell

Fra : Max

Dato : 07-10-06 07:51

Hej Rado

> Skal man have nogen speciel tilladelse til at købe og besidde
> lattergas?

Ikke til de patroner jeg bruger til at lave flødeskum med.

Mvh Max

Fra : ThomasB

Dato : 08-10-06 12:16

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Skal man have nogen speciel tilladelse til at købe og besidde
> lattergas?

Du mangler spirituelle oplevelser igen?

Fra : Rado

Dato : 08-10-06 14:22

On Sun, 8 Oct 2006 13:16:23 +0200, "ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*
2ma2prikdk> wrote:

>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Du mangler spirituelle oplevelser igen?

Nej, jeg faldt i gryden som barn så jeg behøver ikke mere :)

Jeg ville bare godt vide grunden til at lattergas ikke er populært som
stimulans (jeg har i alt fald aldrig hørt om nogen der har brugt det),
når stort set alt andet der kan gøre en høj eller svimmel bliver
brugt.

Fra : Bo Warming

Dato : 08-10-06 15:11

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message

> [...]
> det),
> når stort set alt andet der kan gøre en høj eller svimmel bliver

Det virker ikke ens på alle mennesker.

Måske man som barn skal have lært at glæde sig til juleaften og anden
rus, så lidt kemi-skabt ophidselse gejler op til at øget dosis skaber
ekstase

Fra : Max

Dato : 08-10-06 16:17

Hej Rado

> Jeg ville bare godt vide grunden til at lattergas ikke er populært som
> stimulans (jeg har i alt fald aldrig hørt om nogen der har brugt det),

Lattergas sløver vel, og dermed er det uinteressant som stimulans.

Mvh Max

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 08-10-06 16:25

Max skrev:

> Lattergas sløver vel, og dermed er det uinteressant som
> stimulans.

Øv.
Jeg troede at mormors æblekage med N2O-flødeskum blev
sjovere.

--
Herluf :·)

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-10-06 17:59

Herluf Holdt, 3140 <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote:

> Øv.
> Jeg troede at mormors æblekage med N2O-flødeskum blev
> sjovere.

Jeg tror ikke at "mormor" bruger N2O-flødeskum. Hun gør som jeg.
Kommer fløde i en skål, tager håndmixeren og bruger 2 minutter på at
piske det til det dejligste flødeskum, som ikke smager af pap. Hvor
går dog grænsen for dovenskab nu om dage ?

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-10-06 18:30

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev
> Hvor
> går dog grænsen for dovenskab nu om dage ?

Et eller andet sted i nærheden af opvaskebaljen
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 08-10-06 18:41

Hej Tove

> [...]
> piske det til det dejligste flødeskum, som ikke smager af pap. Hvor
> går dog grænsen for dovenskab nu om dage ?

Du aner tilsyneladene ikke en pind om hvad du skriver om, hvad har
det med dovenskab at gøre at man bruger en flødeskums sifon ?

Forøvrigt er den type sifon nok ældre end din mormor.

Mvh Max

Fra : Michael

Dato : 08-10-06 18:57

Max skrev:

>Hej Tove

>Du aner tilsyneladene ikke en pind om hvad du skriver om, hvad har
>det med dovenskab at gøre at man bruger en flødeskums sifon ?
>
>Forøvrigt er den type sifon nok ældre end din mormor.

Vi kan jo lade det komme an på en prøve. Hvornår er den sifon
lavet/produceret?

--
I believe that, as quickly as possible, young cows
ought to be allowed to go across our border

George W. Bush

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-10-06 20:25

Michael <spamhell@brandt-christensen.dk> wrote:

> Vi kan jo lade det komme an på en prøve. Hvornår er den sifon
> lavet/produceret?

Ja da, det kunne da være sjovt. Min mormor blev født i 1875, så da var
den helt sikkert allerede opfundet .

Jeg tænkte ikke på en flødeskums-sifon, jeg har selv kun en ganske
almindelig sifonflaske af dem der med metalgitter udenom. Den bruger
man nogle små blå patroner til, og jeg aner ikke hvad sådan en patron
indeholder.

Det var det sprayflaske-flødeskum man køber i supermarkederne der
smager af pap jeg mente.

Venlig hilsen

Tove

Fra : Max

Dato : 08-10-06 20:42

Hej Tove

> Ja da, det kunne da være sjovt. Min mormor blev født i 1875, så da var
> den helt sikkert allerede opfundet .

Ja, sifonen blev opfundet i frankrig i 1829.

> [...]
> almindelig sifonflaske af dem der med metalgitter udenom. Den bruger
> man nogle små blå patroner til, og jeg aner ikke hvad sådan en patron

De patroner indeholder CO2.

> Det var det sprayflaske-flødeskum man køber i supermarkederne der
> smager af pap jeg mente.

Ok, der må jeg give dig ret, derfor foretrækker jeg sifonen, der bruger
man normalt piskefløde og det giver den gode smag. Jeg tror det man
køber på spraydåser er varmebehandlet og bl.a. tilsat sukker, hvilket
jeg ikke kan lide.

Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-10-06 20:57

> [...]
> bruger man normalt piskefløde og det giver den gode smag. Jeg tror
> det man køber på spraydåser er varmebehandlet og bl.a. tilsat

Hej igen Max.

Har man lov til af nysgerrighed at spørge, om det ikke hovedsageligt
er til irsk kaffe og lign. du bruger sifonen ? Det kan da ikke svare
sig til lagkage o.s.v.

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Max

Dato : 08-10-06 21:07

Hej Tove

> Har man lov til af nysgerrighed at spørge, om det ikke hovedsageligt
> er til irsk kaffe og lign. du bruger sifonen ? Det kan da ikke svare
> sig til lagkage o.s.v.

Sifonen laver jo piskningen og sprøjtningen i en arbejdsgang og så
slipper man for at svine sprøjteposen til, så den bruges også til
lagkage. Men den har naturligvis sin stærke side ved at den kan levere
frisk flødeskum til varm kakao, irsk og cubansk kaffe, banana split
og den slags over flere dage, man kan jo have den stående i køleskabet
klar til brug nogle dage uden problemer.

Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-10-06 21:09

> [...]
> banana split og den slags over flere dage, man kan jo have den
> stående i køleskabet klar til brug nogle dage uden problemer.

Okay, tak for oplysningen. Den lyder da rimeligt fornuftig. Der er
måske en julegaveide til min søn og svigerdatter.

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-10-06 23:32

> [...]
> og den slags over flere dage, man kan jo have den stående i køleskabet
> klar til brug nogle dage uden problemer.

Der er spraydåsen mere overlegen. Den ligger klar til brug i månedsvis.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 09-10-06 07:55

Hej Preben

> Der er spraydåsen mere overlegen. Den ligger klar til brug i
> månedsvis.

Ja, men smagen er ikke den samme.

Mvh Max

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-10-06 19:49

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev >
> Ja, men smagen er ikke den samme.

Nej, den er 'kun 90 % acceptabel', det smager lidt for sødt. Er dog flere
banelængder bedre end tidligere flødeerstatninger. Men smager CO2 ikke
'surt' igennem?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 09-10-06 20:05

Hej Preben

> Nej, den er 'kun 90 % acceptabel', det smager lidt for sødt. Er dog
> flere banelængder bedre end tidligere flødeerstatninger. Men smager

Ja, men der mangler totalt den detalje der får det til at smage
af frisk lavet flødeskum.

> CO2 ikke 'surt' igennem?

Hvor skulle det CO2 komme fra ?

Mvh Max

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-10-06 20:54

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev > Hvor skulle det CO2 komme fra
?

Nå, jeg troede din sifon var CO2-drevet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 09-10-06 22:01

Hej Preben

> Nå, jeg troede din sifon var CO2-drevet.

En flødeskumssifon er N2O drevet.

Mvh Max

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-10-06 20:13

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> writes:

> at piske det til det dejligste flødeskum, som ikke smager af pap. Hvor
> går dog grænsen for dovenskab nu om dage ?

Det oplagte spørgsmål er så om din mixer er hånd- eller eldrevet :)

Jeg tror iøvrigt ikke der er nogen grænse for dovenskab.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-10-06 20:47

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0000@gmail.com> wrote:

> Det oplagte spørgsmål er så om din mixer er hånd- eller eldrevet :)

Bruger lige så tit den med "rugbrødsmotor" som den el-drevne. Jeg kan
faktisk bedst lide den førstnævnte.

Nej !!!! det er da stensikkert.

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Rado

Dato : 08-10-06 21:41

On Sun, 8 Oct 2006 17:16:36 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Rado

>Lattergas sløver vel, og dermed er det uinteressant som stimulans.

OK, har aldrig prøvet det så jeg kan ikke udtale mig om det. Men jeg
mindes en der sagde han havde haft hallucinationer og som vist iøvrigt
godt kunne lide oplevelsen.

Fra : Max

Dato : 08-10-06 21:57

Hej Rado

> OK, har aldrig prøvet det så jeg kan ikke udtale mig om det. Men jeg
> mindes en der sagde han havde haft hallucinationer og som vist iøvrigt
> godt kunne lide oplevelsen.

Jeg må tilstå at det er en 35 år siden jeg tabte interessen for den slags
stoffer, så jeg har ikke noget reelt kendskab til lattergas, dog må jeg
sige at når man læser proceduren for hvorledes man gennemføre en
lattergasbedøvelse på børn, ja så er de mængder der er til rådighed i
de små 6 grams patroner uden nogen interesse.

Mvh Max

Fra : N. Foldager

Dato : 08-10-06 20:29

Kert Rats:

>Kan tilstedeværelsen af lattergas i flødeskummen have sundhedsmæssige
>konsekvenser? Det er jo et bedøvelsesmiddel!

Nej.

Mængden er alt, alt for lille.
Dertil kommer, at N2O er tungt opløselig i vævet (og flødeskummet) og
meget hurtigt forlader kroppen igen.

Venlig hilsen

Niels Foldager