solobredbånd -> hastighed ?
Fra : csm

Dato : 06-10-06 07:47

Hej

Min bror har lige fået 8mbit/512 bredbånd fra cybercity
han henter kun med 215 kbps (download fra store danske sites)

er det ikke lige i under kanten?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-10-06 07:52

csm skriver:

> Min bror har lige fået 8mbit/512 bredbånd fra cybercity
> han henter kun med 215 kbps (download fra store danske sites)

Det vil jeg mene, hvad siger tptest og hvad sige ftptest1.tele.dk ?

Er det "solo" han har fået ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : csm

Dato : 06-10-06 09:25

jo det er solobredbånd

jeg ved ikke hvad tptest og ftptest1.tele.dk er for noget.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-10-06 10:01

csm skriver:

> jo det er solobredbånd

Ja, så er man jo fucked, for der kan man kun hjæpe sig selv.

> jeg ved ikke hvad tptest og ftptest1.tele.dk er for noget.

Hastighedstests (hint prøv begge ord i google, så kommer der sider og
forklaringer til, hvordan man gør).

Fra : Mogens

Dato : 06-10-06 10:15

> csm skriver:

> Ja, så er man jo fucked, for der kan man kun hjæpe sig selv.

Ikke hvis det er forbindelsen der er galt med:

Hvis det viser sig, at Solo Bredbånd ikke virker fordi der er noget galt med
selve forbindelsen, kan du undtagelsesvist kontakte Cybercity telefonisk.

Mogens

Fra : Knud

Dato : 06-10-06 15:39

prøv at log ind på zyxel routeren og se under "system status" ------ "SHOW
STATISTICS"

hvad står der ud for Upstream Speed: og Downstream Speed

i kan også tjekke hastigheden her
http://hastighedstest.tdc.dk/test/jsp/start.jsp

Jeg blev lovet at de kunne levere 8mbit/512, men de kunne levere 6mbit/512,
så er blevet nedgraderet til 4mbit/512

Fra : Mogens

Dato : 06-10-06 15:54

"Knud" <knud@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg blev lovet at de kunne levere 8mbit/512, men de kunne levere
> 6mbit/512, så er blevet nedgraderet til 4mbit/512

Det kan jeg ikke, da jeg har en Aethea Starvoice 1020.
Og forøvrigt har jeg ikke solobredbånd.

Mogens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-10-06 12:14

csm skriver:

> Min bror har lige fået 8mbit/512 bredbånd fra cybercity
> han henter kun med 215 kbps (download fra store danske sites)

Sidder på en 256/128 linje pt og henter med 26,6 K/sek i følge Netscape
fra en server der er knald nok på.
Henter denne fil http://feerc.ornl.gov/video/Deutz_Engine.zip

Så 215 er alt for lidt, men prøv med tptest og ftptest1 og lad os høre
svaret

Fra : Renè

Dato : 07-10-06 02:36

> [...]
> svaret
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
det er dælme en langsom server du der henter fra
*http://feerc.ornl.gov/video/Deutz_Engine.zip*

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-06 07:58

"Renè" skriver:

> det er dælme en langsom server du der henter fra

Den er fint hurtig til mig.