Erfaringer med 1cc (First Class Communicat~
Fra : Peter SD.

Dato : 05-10-06 18:59

Hej.

Hvad er i andres erfaringer med 1cc.dk (First Class Communications) ??

Min kolega har været ret uheldig......

Han købte en W800i uden simlås hos dette firma......

Da vi efterfølgende ikke har været istand til at softwareopdatere den via
SEUS, og han samtidig har langt til forhandleren (1cc), finder han ud af at
der i nærheden af ham ligger et serviceværksted hvor de meget gerne vil
opdatere den, hvis han har en gyldig kvitering/garantibevis.....
Det har han, og han indlevere telefonen, og efter en uges tid får han den så
tilbage med besked om at de hværken kan eller må opdatere telefonen, da der
er rodet med softwaren i telefonen, og simlåsen er brudt.....
Han svare dem at der ingen sim-lås har været på telefonen da den er købt
uden, men det er de ligeglade med, de kan ikke hjælpe......

Nu ringer han så til 1cc.dk og spørger hvad der mon er galt, og her får han
bare svaret, kom ind med den så opdatere vi den for dig.....
- det lyder jo egentlig meget godt, og er da som udgangspunkt en ok service
fra 1cc.dk.....

Men lugter dette ikke af at 1cc ikke har "rent mel i posen" ??
- kan man forestille sig at de selv har hjemtaget en masse sim-låste
telefoner, brudt låsen og solgt dem uden sim-lås ??

--
Peter

-- Curiosity killed the Cat, but I still want to know how it died ! --

Fra : JMo.

Dato : 05-10-06 20:03

Peter SD. wrote:

> Hvad er i andres erfaringer med 1cc.dk (First Class Communications) ??

<snip>

> - kan man forestille sig at de selv har hjemtaget en masse sim-låste
> telefoner, brudt låsen og solgt dem uden sim-lås ??

Ja.

Og de har sandsynligvis også opdateret softwaren, for at få dansk sporg i
den.

Fra : Jesper

Dato : 05-10-06 20:13

On Thu, 05 Oct 2006 19:03:28 +0000, JMo. wrote:

> <snip>

> Ja.
>
> Og de har sandsynligvis også opdateret softwaren, for at få dansk sporg i
> den.

Også min erfaring. Har selv købt en telefon hos dem hvor hverken teksten
på kassen eller manualerne var på dansk. Men det bliver selve telefonen
jo ikke dårligere af.

Og hvad deres service angår, har jeg intet at udsætte på dem.

Fra : Peter SD.

Dato : 06-10-06 15:02

Hej.

> Har selv købt en telefon hos dem hvor hverken teksten
> på kassen eller manualerne var på dansk.

Precis, der var ingen Dansk manual, og hvad angår papkassen så ved jeg ikke
precis hvilket sprog den var på, den så jeg ikke.... - han kom svjh. med en
eller anden udenoms forklaring ang. manualen, jeg kan ikke huske hvad det
var.....

> Men det bliver selve telefonen
> jo ikke dårligere af.

Nææææ måske ikke, ikke så længe den fungere, men den der fine landsdækkende
service som der ellers er på S/E den er smidt væk........
- samtidig kan du ikke selv softwareopdatere den via SEUS, så jo, jeg vil nu
alligevel mene at man står med et langt dårligere produkt.......

> Og hvad deres service angår, har jeg intet at udsætte på dem.

Det håber vi så på....
- han indlevere den til rep i morgen......

Min kolega har iøvrigt spurgt 1cc.dk pr. tlf. om hvorfor der mon var disse
problemer, men manden i butikken undlod at svare, og undveg spørgsmålet ved
at sige at han bare kunne indlevere den.....
- ved et direkte spørgsmål om, om han så kunne forvente at han næste gang
vil kunne opdatere den selv, undlod manden at svare.......

Det ville et eller andet sted være i orden hvis:
1. Der blev gjort opmærksom på disse problemer på hjemmesiden.
2. Telefonen var væsentlig billigere end ellers.
- men ingen af disse ting er opfyldt, han sparede svjv. kun små 100.- på den
da han købte i forhold til nr. 2 på listen............

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-10-06 23:30

On 2006-10-06 16:02:24 +0200, "Peter SD." <pshdo@tele.two.adsl.dk> said:

> [...]
> ikke precis hvilket sprog den var på, den så jeg ikke.... - han kom
> svjh. med en eller anden udenoms forklaring ang. manualen, jeg kan ikke

Vi købte to Sony Ericsson Z530i, der var Telia-telefoner med svensk
manual. Min kone gad ikke få sin ændret, men jeg sendte min retur for
at slippe for Telia-logo og få den rigtige browser. De ville lægge ny
software på den. Jeg fik den tilbage allerede efter to dage, men den
var desværre helt død. Jeg returnerede den, og de modtog den d. 9.
august. Jeg har endnu ikke fået en ny.

> [...]
> - samtidig kan du ikke selv softwareopdatere den via SEUS, så jo, jeg
> vil nu alligevel mene at man står med et langt dårligere produkt.......

Det lyder da skidt alt sammen. Jeg ærgrer mig mere og mere over at have
sparet et par hundrede kroner. Men det er jo næsten umuligt at se,
hvilke forhandlere, der sælger reelle telefoner, og hvilke der er
parallelimporterede.

> [...]
> disse problemer, men manden i butikken undlod at svare, og undveg
> spørgsmålet ved at sige at han bare kunne indlevere den.....

Det er ikke lykkedes mig at få fat i dem pr. telefon. Enten er der
optaget, eller også svarer de ikke. De er flinke til at svare pr.
e-mail, og de har også ringet til mig flere gange. De virker derfor
imødekommende og reelle nok. Desværre har de en evne til at ringe for
at få oplysninger, jeg ikke har på mig og love at nu sender de den. Så
går der nogle dage, hvor jeg spændt venter på telefonen, før jeg
henvender mig igen. På den måde har de efterhånden hold mig hen i over
to måneder. Set i bakspejlet virker det helt vildt, at der er gået så
lang tid, men det går med en dag eller to ad gangen.
   For eksempel skrev jeg forrige mandag og spurgte, hvordan det gik. De
svarede straks, at de ville undersøge sagen. Tirsdag skete der ikke
noget. Onsdag skrev jeg igen. Torsdag svarede de venligt, at de havde
undersøgt det og straks ville sende en ny telefon. Fredag ventede jeg,
men intet skete. Jeg tænkte så, at posten måske var en ekstra dag om
det, eller de ikke havde nået posthuset torsdag. I weekenden kommer
pakkeposten jo ikke. Mandag kom der heller ikke noget, og jeg havde
ikke tid til at skrive eller ringe. Tirsdag ringede 1CC til min mobil
og bad om min kones telefons IMEI-nummer. Min telefon var åbenbart
blevet væk, og de skulle efterlyse den. Desværre havde jeg ikke
nummeret på mig. De ville så ringe dagen efter (onsdag). Det gjorde de
ikke, og jeg havde døgnvagt og travlt. Jeg fik derfor ikke skrevet
eller ringet.
   Torsdag ringede de så til min søn på 11 år, mens jeg var ude at cykle.
Han kunne selvfølgelig ikke hjælpe dem. Alle de andre gange har de
ellers ringet på min mobil. Torsdag og fredag ringede jeg flere gange,
men der var altid optaget, eller telefonen blev ikke besvaret. Nu er
det så blevet weekend igen, og atter en uge er gået. Dette er bare de
sidste to ugers forløb. Sådan er der gået halvanden måned inden. De
lover altid, at nu sender de telefonen, og så venter jeg et par dage,
for den må jo være på vej. Så bliver det weekend, og så har de trukket
den ene uge mere. Jeg har endda været så flink at bestille et par
tasker hos dem, umiddelbart efter, vi fik telefonerne, men dem har jeg
heller ikke fået (og heller ikke betalt, skal det siges).
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-10-06 23:42

Henrik Münster skrev:

> dem har jeg
> heller ikke fået (og heller ikke betalt, skal det siges).

Køb hos www.shopmore.dk næste gang - de holder mere end de lover; har købt
mange gange hos dem
Hans

Fra : Peter SD.

Dato : 08-10-06 18:22

Hej.

Det lyder godtnok ikke rart alt det der.....

Det undre mig lidt:
Hvad skal de med din kones IMEI- nummer når det er din telefon der er væk ??
- være sikre på at de ikke brænder hendes IMEI i den nye den vil sende til
dig....

--
Peter D.

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-10-06 19:37

On 2006-10-08 19:22:21 +0200, "Peter SD." <pshdo@tele.two.adsl.dk> said:

> Det lyder godtnok ikke rart alt det der.....

Det er sikkert bare mig, der er uheldig. På mange måder virker de meget
flinke og imødekommende. De har selv kontaktet mig flere gange, så de
er ikke bare tavse.

> [...]
> - være sikre på at de ikke brænder hendes IMEI i den nye den vil sende

De har åbenbart IMEI-numrene på begge de telefoner, der solgte os. De
skal vide, hvilken de skal efterlyse. Når de får min kones telefons
nummer, kan de regne ud, at det er den anden, de skal efterlyse. Jeg
har ikke selv nummeret, da jeg har sendt telefonen og æsken til dem, og
begge er åbenbart bortkommet. IMEI-numrene står ikke på den faktura,
jeg fik.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Peter SD.

Dato : 08-10-06 20:34

Hej.

> [...]
> nummeret, da jeg har sendt telefonen og æsken til dem, og begge er
> åbenbart bortkommet. IMEI-numrene står ikke på den faktura, jeg fik.

Det virker meget besynderligt i mine øjne/øre.....
I den fejl-beskrivelse de sender med telefonen til et evt. værksted, står
der vel som regl det korrekte IMEI nummer.....
- det har der ihvertfald altid gjort på dem jeg har fået sendt til rep....
(godtnok fra andre butikker)

Hvis ikke de har skrevet IMEI numrene på faktura´en som du har fået, hvordan
sikre de sig så at den telefon du indlevere faktisk er en du har købt hos
dem ??

--
Peter D.

-- Curiosity killed the Cat, but I still want to know how it died ! --

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-10-06 21:42

On 2006-10-08 21:34:24 +0200, "Peter SD." <pshdo@tele.two.adsl.dk> said:

> [...]
> står der vel som regl det korrekte IMEI nummer.....
> - det har der ihvertfald altid gjort på dem jeg har fået sendt til

Kan det ikke tænkes, de selv har prøvet at opdatere den via deres
computer? Det er vel ikke sikkert, den er blevet sendt et sted hen. Jeg
forestiller mig, der er tale om et ret lille firma med måske kun et par
ansatte.

> Hvis ikke de har skrevet IMEI numrene på faktura´en som du har fået,
> hvordan sikre de sig så at den telefon du indlevere faktisk er en du
> har købt hos dem ??

Godt spørgsmål. Uden at ville fornærme nogen kunne man jo også have
mistanke om, at de ikke altid har helt styr på tingene. De sagde til
mig, at IMEI-numrene stod på fakturaen, men jeg synes ikke, de står på
min faktura. Måske har de selv en mere udførlig faktura f.eks. i deres
edb-system. Jeg er vel oprettet som kunde hos dem, og der står det
måske. Jeg har kun fået en kortfattet faktura udskrevet på papir og
ikke med e-mail.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-10-06 15:08

Peter SD. skrev:

> Hvad er i andres erfaringer med 1cc.dk (First Class
> Communications) ??

De er sløve til at svare på mails.

--
Hilsen