Telmore kontra CBB
Fra : Prikke

Dato : 05-10-06 12:18

Hvordan er dækningen med h.h.v. Telmore og CBB?

m.v.h.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-10-06 12:26

Prikke skrev:

> Hvordan er dækningen med h.h.v. Telmore og CBB?

Dækning er ikke nogen parameter mere og har ikke været det længe.
Der er to 'almindelige' mobilnet i Danmark, og de er lige gode:
TDC og Sonofon. Telmore bruger TDC, og CBB bruger Sonofon.

Der findes eksempler hvor det ene ikke dækker, mens det andet
gør, men de findes begge veje.

--
Bertel

Fra : Rikke og Per

Dato : 05-10-06 12:59

> [...]
> TDC og Sonofon. Telmore bruger TDC, og CBB bruger Sonofon.
>
> Der findes eksempler hvor det ene ikke dækker, mens det andet

Dækning er absolut et parameter, som jeg er nødt til at tage i betragtning.
Jeg bor på landet og har p.t. et Telia-abonnement med usandsynlig dårlig
dækning - jeg kan til nød benytte telefonen udendørs, men ikke uden udfald.
Så jo, jeg er (desværre) nødt til at tage dækning med i mine overvejelser.

m.v.h.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-10-06 13:54

Rikke og Per skrev:

> Dækning er absolut et parameter, som jeg er nødt til at tage i betragtning.
> Jeg bor på landet og har p.t. et Telia-abonnement med usandsynlig dårlig
> dækning -

Okay, men så er du nødt til at fortælle præcis hvor du bor, og så
kan du kun få nyttigt svar fra nogen der bor i nærheden og som
kender et af de andre net. Det hjælper dig jo ikke at f.eks. TDC
har 98 % dækning hvis der lige er et sort hul der hvor du bor.

Måske kan du også invitere en halv snes venner på besøg og så
bede dem prøve om deres mobil virker som den skal? Der er sikkert
nogle af dem med både TDC og Sonofon.

--
Bertel

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 05-10-06 17:22

> [...]
>
> Måske kan du også invitere en halv snes venner på besøg og så
> bede dem prøve om deres mobil virker som den skal? Der er sikkert

Det er min oplevelse, at Sonofon lever op til sit navn: So No (PH)fon(e).
Jeg har haft begge dele, TDC'dækning gennem et TDSC abb. gennem et Debitel
abb. og nu gennem et 3abb.
Tidligere havde jeg Sonofon gennem Sonofonabb, et Telia abb. og sidst gennem
et CBB abb. I de sidste to tilfælde har jeg oplevet at blive smidt af nettet
flere gange. Det er ikke sket hos TDC's net. Til gengæld fik jeg som
Debitel-abbonent tit beskeden "Kun nødopkald" i displayet på telefonen.
Ved CBB skete afkastningen af nettet for hyppigt IMHO, og qua at mit
sommerhus ligger i et totalt Sonofonfrit område, så går jeg nu udelukkende
efter selskaber, der roamer på TDC's net.

CBB har heller ingen roamingaftaler med udenlandske operatører, og derfor er
man telefonløs uden for landets grænser.

Lige nu har jeg et 3 abbonement, og det er jeg aldeles glad for. Det virker
ikke slemt meget dyrere end de andre.
Det er en fed telefon, Nokia 6280, og deres kundeservice er bare så
gennemført, at jeg er helt henført.
Det bedste er, at telefonen er fuldt opsat lige fra starten.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 06-10-06 08:01

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

<klip>
> [...]
> gennemført, at jeg er helt henført.
> Det bedste er, at telefonen er fuldt opsat lige fra starten.

Du har været heldig - mit 3 abbonnement er heldigvis slut på onsdag og det
er især pga. deres dækning har fungeret så dårligt. Jeg har slet ikke tal på
hvor mange gange jeg er røget over på tdc's netværk selvom der burde være 3
dækning. Derudover kunne jeg i perioder opleve at roaming ikke fungerede, så
jeg er bare glad for at jeg er væk

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore i domæne for email

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 07-10-06 00:37

"Steen Holm Pedersen" <stonie@dont_want_nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> være 3 dækning. Derudover kunne jeg i perioder opleve at roaming ikke
> fungerede, så jeg er bare glad for at jeg er væk

Spøjst!

Jeg har slet ikke noget negativt at sige om 3.
MEn det skykdes måske til dels, at jeg bor uden for 3's eget netværk og mest
benytter telefonen som almindelig GSMtelefon.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-10-06 10:20

Frodo Nifinger wrote:

> CBB har heller ingen roamingaftaler med udenlandske operatører, og
> derfor er man telefonløs uden for landets grænser.

Det ved mit CBB kort ikke noget om, så jeg ringer lystigt fra udlandet ..

--
Per, Esbjerg

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 07-10-06 00:34

> Det ved mit CBB kort ikke noget om, så jeg ringer lystigt fra udlandet ..

Besynderligt, jeg var totalt kontaktløs, da jeg var i sverige i foråret.
Da havde jeg CBB. Mener da også at ha læst det i deres aftalevilkår, at de
ikke roamer i udlandet.
Det er jo prepaid taletid!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-10-06 00:49

Frodo Nifinger brought next idea :

> [...]
> Da havde jeg CBB. Mener da også at ha læst det i deres aftalevilkår, at de

Er det ikke fordi man skal tilmelde sig udlandstelefoni ligesom ved
Telmore ?

This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-10-06 13:58

Frodo Nifinger skrev den 07-10-2006 01:34:
> Det er jo prepaid taletid!

Hvilket ikke udelukker udlandsdækning.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : michael

Dato : 06-10-06 19:33

> CBB har heller ingen roamingaftaler med udenlandske operatører, og
derfor er
> man telefonløs uden for landets grænser.

Det er så 100% forkert. Jeg har brugt min telefon, som har
CBB-abonnement, i bla. USA, Tyskland, Tjekkiet, Sverige og Polen.

Er desuden rigtig tilfreds med CBB/Sonofons dækning og kan ikke huske
hvornår jeg har oplevet at der ikke var dækning.

/michael

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-10-06 21:39

on 05-10-2006, Rikke og Per supposed :
> [...]
> dækning - jeg kan til nød benytte telefonen udendørs, men ikke uden udfald.

Nu er Telia også utroligt ringe, deres dækning er så dårlig så man tror
det er en fejl...

"I always wanted to be somebody, but now I realize I should have been
more specific." - Lily Tomlin

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-10-06 22:48

Henrik Stidsen skrev den 05-10-2006 22:38:

> Nu er Telia også utroligt ringe, deres dækning er så dårlig så man tror
> det er en fejl...

Hvor i landet? og hvornår har du oplevet det?

Min oplevelse:
Jeg har været med siden de glade mobilixdage¤ tilbage i 1998.
Og der har været huller øst for Hoptrup (sønderjylland) og Ydby (Thy).
Begge steder har der siden ca 2002 ingen problemer været, når jeg har
besøgt stederne.
Jeg opholder mig primært i København (amager-city-Østerbro), men kører
langs togstrækningen mellem København sønderjylland og København Thy
4-5 gange om året på de store rejsedage (dvs. op til påske/jul ellers
fredage og søndage). Der er lidt svag dækning* før og efter Herning,
men ellers har jeg ingen problemer.
Søsteren min har kørt med Telia i det sønderjyske (primært
Hoptrup/Haderslev) siden siden de kørte det med Xpress-loyalitetsprogram
og hun oplever ingen problemer overhovedet**.

¤: Og ja, jeg ved godt at Telia Orange først slog sig sammen i 2004-2005.
*: målt ud fra antenneindikatoren i displayet på fx siemens c25,
Nokia3410, SE 610, Nokia 6230 og 6230i og nu SE w810i gennem flere
rejser hen over årene.
**: I hvert fald ikke nogen som hun har fortalt om, selvom jeg har
spurgt flere gange.

Ikke dermed sagt, at dækningen er oplevet ringere for andre. Jamen det
er da ærgerligt.

Det ville bare være mere retfærdigt at fortælle, hvor man har oplevet
den ringe dækning og hvor lang tid siden oplevelsen er siden.

Og det gælder uanset hvilken udbyder man kritiserer!

Fra : Daniel

Dato : 06-10-06 08:50

I meddelse: news:4524f376$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
griflede Rikke og Per:
> [...]
> usandsynlig dårlig dækning - jeg kan til nød benytte telefonen
> udendørs, men ikke uden udfald. Så jo, jeg er (desværre) nødt til at

Så ville jeg anbefale dig Telmore ud af de to.. For Telia går jo på Sonofon
når der ikke er deres eget net. Og hvis der er meget dårlig dækning med
Telia, ville det så nok slet ikke blive bedre med Sonofon, da du jo nok
bruger deres net i forvejen (når der ikke er Telia).
Men det er jo ikke sikkert der overhovedet er noget ordentligt signal på
nogen mobiler i området...

Fra : Peter Mortensen

Dato : 06-10-06 13:36

Telia roamer ikke længere på sonofons net. Så det kan du ikke regne med.

Fra : Michael

Dato : 06-10-06 16:11

Daniel skrev:

> [...]
>bruger deres net i forvejen (når der ikke er Telia).
>Men det er jo ikke sikkert der overhovedet er noget ordentligt signal på

Telia stoppede med at roame på Sonofons net pr. 1. april 2006. De
bruger *kun* deres eget net nu.

--
I believe that, as quickly as possible, young cows
ought to be allowed to go across our border

George W. Bush

Fra : ozzie

Dato : 05-10-06 15:27

Prikke skrev:
> Hvordan er dækningen med h.h.v. Telmore og CBB?
>
> m.v.h.

Telmore = TDC-dækning
CBB = Sonofon-dækning

Alt andet lige bør du vurdere, hvor du skal bruge mobilen mest/den
bedste dækning.
Du kan evt. bestille et "gratis" simkort hos TDC - www.mixit.dk
og prøve TDC's dækning af. Der er 10 kr. på kortet.
Jeg ved ikke, om det er muligt at få gratis kort, der har Sonofon's
dækning, men det er måske andre der ved.
/ozzie

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-10-06 22:58

Prikke skrev den 05-10-2006 13:17:
> Hvordan er dækningen med h.h.v. Telmore og CBB?
>
> m.v.h.

Når vi fortæller om vores erfaring med dækning hhv. skal spørge om dækning.

Ville det ikke være rart, at man fortæller

- hvor i landet
- hvornår det var
- evt. hvilke telefoner/udstyr man prøvede med. (det er nemlig ikke lige
meget).

Eller er jeg den eneste som er træt af de evige "udbyder X har dårlig
dækning"-udsagn uden yderligere oplysninger omkring hvor det er man
oplever det, samt hvornår det var man oplevede det

Når der er en som spørger til dækning, så kan han jo ikke bruge
oplysningen til så meget, når vedkommende færdes i Skagen og den der
svarer oftest er på Falster.

Jeg håber, at I tager min lille opfordring op til overvejelse.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til
for varigt vægttab.

Fra : Jesper

Dato : 06-10-06 23:29

On Fri, 06 Oct 2006 23:58:16 +0200, Carsten Riis wrote:

> [...]
>
> - hvor i landet
> - hvornår det var
> - evt. hvilke telefoner/udstyr man prøvede med. (det er nemlig ikke lige

Korrekt. Den eneste reelt pålidelige metode er vel at mobilisere et par
venner - en som kører på Sonofons net og en som kører på TDCs. Så
låner man deres SIM-kort og checker hvem som har bedst dækning i det
område, man befinder sig i.

Er det Sonofon, så vælg CBB - Er det TDC så vælg Telmore.

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-10-06 10:57

Jesper skrev den 07-10-2006 00:28:

> [...]
> område, man befinder sig i.
>
> Er det Sonofon, så vælg CBB - Er det TDC så vælg Telmore.

Metoden er så det mest optimale, men dog ikke rigtig det jeg ønsker.

Mit ønske er, at når man fortæller om ens egen dækningshistorie, at man
så lige tilføjer nogen ekstra oplysninger om

udbyder, tid, sted og udstyr.

Det hjælper både på debatten og den der spørger omkring dækning med
udbyderX.
Den der spørger bør så naturligvis også fortælle hvor I landet der er
behov for dækning. Det hjælper evt. hjælpere til at svare præcist.