Nokia N73 eller Samsung SGH-X820
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-09-06 15:22

Hej,

Jeg står og mangler en mobiltelefon og er faldet for Nokia N73 og
Samsung SGH-X820. Er godt klar over, at Nokia N73 er ca. dobbelt
så dyr som SGH-X820, men jeg synes umiddelbart at Samsung SGH-X820
er den pæneste af de to. Der er dog nogle tvivlsspørgsmål, som jeg
ikke har kunnet finde svar på ved at søge på Google.

Kan man låse tastaturet på Samsung SGH-X820?

Styresystemet i Nokia N73 er Symbian OS 9.1. Hvad er det i SGH-X820
og hvem af de to er de mest brugervenlige efter jeres mening?
Jeg har tidligere hørt brok over, at Samsungs telefoner ikke er
særlig brugervenlige opbygget sammenlignet med Nokias.

Begge har Bluetooth, hvilket er et krav. Min Mac (OS 10.4.7) har
en D-Link DBT-120 Bluetooth-adapter, som kun kører Bluetooth 1.1,
hvor både SGH-X820 og N73 vistnok kører v2.0, så vil de i det hele
taget kunne kommunikere med min Mac?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper

Dato : 25-09-06 18:11

On Mon, 25 Sep 2006 16:21:30 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Hej,
>
> Jeg står og mangler en mobiltelefon og er faldet for Nokia N73 og
> Samsung SGH-X820...

Jeg kan desværre ikke lige svare på dine spørgsmål, for jeg har
hverken Samsung eller Mac, men jeg kunne ikke lade være med at studse
over dit dilemma - SGH-X820 kontra N73???

Det er to meget forskellige telefoner som henvender sig til vidt
forskellige målgrupper. Samsung'en er en slimline telefon hvor design og
stil er det primære, mens Nokia'en er i en helt anden klasse
hvad angår funktioner og billedkvalitet... og er i øvrigt også en 3G
telefon.

Det er jo som at sammenligne en tunet Golf med en BMW M3...

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-09-06 18:47

Jesper skrev:

> Jeg kan desværre ikke lige svare på dine spørgsmål, for jeg har
> hverken Samsung eller Mac, men jeg kunne ikke lade være med at
> studse over dit dilemma - SGH-X820 kontra N73???

Det var blot de to telefoner, som tiltalte mig mest, da jeg tidligere
på dagen søgte på udbudet.

> og er i øvrigt også en 3G telefon.

Det behøver vel ikke at betyde, at man skal vælge et 3-abonnement,
gør det?

> Det er jo som at sammenligne en tunet Golf med en BMW M3...

Sikkert ja. Det forklarer prisforskellen måske også :)
Jeg hælder stadig mest til den tunede Golf, hvis bare jeg lige kunne
finde ud af, om der er tastaturlås på den, men mon ikke der er.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper

Dato : 25-09-06 19:24

On Mon, 25 Sep 2006 19:46:38 +0200, Thomas G. Madsen wrote:

> Det var blot de to telefoner, som tiltalte mig mest, da jeg tidligere
> på dagen søgte på udbudet.

Ja - kærlighed ved første blik kan nogle gange skabe uventede
kombinationer

> Det behøver vel ikke at betyde, at man skal vælge et 3-abonnement,
> gør det?

Nej, overhovedet ikke. Men det betyder at du uden videre har muligheden,
hvis du senere får lyst til det. Det er bare at skifte SIM-kort og så
kører den pludselig 3G.

Der er forøvrigt andre end "3" som tilbyder 3G - TDC f.eks:
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_mobil_tj_3g

> Sikkert ja. Det forklarer prisforskellen måske også :)
> Jeg hælder stadig mest til den tunede Golf, hvis bare jeg lige kunne
> finde ud af, om der er tastaturlås på den, men mon ikke der er.

Det vil jeg næsten tro, for ellers bliver det hurtigt dyrt når den
ligger i lommen og ringer til alle dine venner i takt med at du støder
ind i ting. Men prøv evt. at hoppe ned i den nærmeste mobil-biks og se
den an rent fysisk. Du behøver jo ikke at købe den der, hvis den fås
billigere on-line...

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-09-06 19:43

Jesper skrev:

> Ja - kærlighed ved første blik kan nogle gange skabe uventede
> kombinationer

Præcis :)

> Det vil jeg næsten tro, for ellers bliver det hurtigt dyrt når
> den ligger i lommen og ringer til alle dine venner i takt med at
> du støder ind i ting.

Det er nemlig helst det, jeg vil undgå.

> Men prøv evt. at hoppe ned i den nærmeste mobil-biks og se den
> an rent fysisk. Du behøver jo ikke at købe den der, hvis den fås
> billigere on-line...

Jeg har bestilt den online for et kvarters tid siden.
Hvis man ikke er tilfreds, har man jo trods alt 14 dages returret.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Per Bau

Dato : 25-09-06 19:54

> Jeg har bestilt den online for et kvarters tid siden.
> Hvis man ikke er tilfreds, har man jo trods alt 14 dages returret.

Kig her
http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/200607/20060726152948015_SGH-X820_UG_Dan_20060726.pdf

Der er tastaturlås på den.

PS: Kom lige tilbage med en 'anmeldelse' af den når du har modtaget den.
--
/Per
Udskift invalid i adressen med com

http://erik.richard.er.irriterende.dk/

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-09-06 21:10

Per Bau skrev:

> Der er tastaturlås på den.

Herligt og tak for link.

> PS: Kom lige tilbage med en 'anmeldelse' af den når du har
> modtaget den.

Skal nok.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-10-06 19:47

Per Bau skrev:

> PS: Kom lige tilbage med en 'anmeldelse' af den når du har
> modtaget den.

Jeg modtog den i går.
Det er en meget flot telefon, men betjeningen er efter min mening
helt ude i hampen. Der er alt for mange ting man skal tage stilling
til blot for at sende noget så simpelt som en sms.

Kan en eller flere svare på, om Nokia har ændret radikalt på måden
at skrive sms'er på siden Nokia 3310 og dermed mener jeg, om man
stadig indsætter et tegn ved at holde * nede, om man stadig skifter
imellem ord i ordbogen ved at trykke på *, og om man stadig laver et
mellemrum med 0-tasten?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-09-06 12:36

Jesper <no@spam.dk> writes:

> Nej, overhovedet ikke. Men det betyder at du uden videre har
> muligheden, hvis du senere får lyst til det. Det er bare at skifte
> SIM-kort og så kører den pludselig 3G.

Hos Sonofon kører jeg 3G (med videotlf.) uden problemer med mit flere
år gamle sim-kort.
--
mvh Jes Vestervang