SE K610i versus SE W800i ?
Fra : Sabina H.

Dato : 23-09-06 17:44

hvis man nu skal vælge mellem de to....
jeg ved godt den ene er 3G, og den anden walkman, men sådan helt overordnet
set, som almindelig telefon som bruges til sms og almindelige opkald, og det
lejlighedsvise foto.... er de lige gode?

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Andseman - 6400

Dato : 23-09-06 17:53

Lyden er bedre i W800i'eren, da den er designet som walkman telefon....

Fra : Sabina H.

Dato : 23-09-06 18:54

Andseman - 6400 wrote:
> Lyden er bedre i W800i'eren, da den er designet som walkman
> telefon....

det giver jo sig selv....
kan man evt bruge K610i'eren til walkman, hvis man ikke er meget kritisk med
lyden??

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Peter D.

Dato : 23-09-06 19:16

Hej.

Igen et støj-indlæg fra A-6400 Anders, Sønderbronx osv osv.....
- han aner som altid ikke hvad han snakker om......!

Svar:
NEJ..... Eks. er lyden på en W800i og K750i 100% identisk, målt på samme
måde på samme test-lydfiler......
Der har også været rygter om at en W800i spiller højere, det er heller ikke
korrekt....!

> kan man evt bruge K610i'eren til walkman, hvis man ikke er meget kritisk
> med lyden??

K610, spiller ret sikkert nøjagtig lige så godt som W8xx og K750i
modellerne, jeg har dog kun lyttet til den, og ikke direkte fortaget
måling......

Det eneste der skiller sig ud er brugerfladen, på en W800i er der en lidt
anderledes brugerflade inde under musik-afspilleren.......

De store forskelle mellem W800i/K750i og K610i er i grunden at K610i mangler
bluetooth og FM-radio....

--
Peter

Fra : Jean

Dato : 24-09-06 12:32

Peter D. skrev:
> De store forskelle mellem W800i/K750i og K610i er i grunden at K610i
> mangler bluetooth og FM-radio....

SE K610i har altså bluetooth...

Mvh Jean.

Fra : Peter D.

Dato : 24-09-06 13:55

Hej.

> SE K610i har altså bluetooth...

Ja, og heldigvis skrev jeg det selv ca. 1/2 time før dig....

--
Peter

Fra : Jean

Dato : 24-09-06 18:15

Peter D. skrev:
> Ja, og heldigvis skrev jeg det selv ca. 1/2 time før dig....

Ja, men serveren må være forsinket. Jeg så først dit indlæg 10 minutter
efter jeg havde sendt mit eget...

Mvh Jean.

Fra : Peter D.

Dato : 24-09-06 19:19

Hej.

Det er ok, da jeg opdagede min fejl, og skyndte mig selvfølgelig at rette
det jeg havde sagt.....
- og ja, der er bt i telefonen.....

Derfor vil den langhårede nu have en alligevel, "den er jo så pæn i
rød....", grrrrr, det er da også snart 4 mdr. siden hun fil en K750i......

--
Peter

Fra : Peter D.

Dato : 24-09-06 19:25

> snart 4 mdr. siden hun fil en K750i......

fik

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-09-06 01:46

"Peter D." <pshdo@tele.two.adsl.dk> wrote in

> Derfor vil den langhårede nu have en alligevel, "den er jo så pæn i
> rød....", grrrrr, det er da også snart 4 mdr. siden hun fil en
> K750i......

Man kan få et nydeligt (men uoriginalt) rødt cover til en K750i. Kvaliteten
er til at overse, men det plejer de langhårede ikke gå så højt op i hvis
farven er rigtig Har set det til 80,- kr

Fra : Peter D.

Dato : 24-09-06 12:08

Hej.

> K610i mangler bluetooth

Jeg har klart sagt noget der er forkert......

Den jeg prøvede opdagede vi ikke umidelbart at der var bluetooth i (men vi
ledte heller ikke efter det), og da jeg læste om den hos 3, stod der heller
ikke noget om bluetooth......

Men rent faktisk har den åbenbart både Bluetooth og Bluetooth Stereo, hvis
man læser hos SonyEricsson......
<http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=pp1_1_1&zone=pp&lm=pp1&pid=10389>

Undskyld......!

--
Peter

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-09-06 17:31

> NEJ..... Eks. er lyden på en W800i og K750i 100% identisk, målt på
> samme måde på samme test-lydfiler......

Forståeligt nok. De 2 telefoner er 100% ens bortset fra enkelte software
forskelle. Det er således muligt at skifte mellem de 2 telefoner, blot ved
at skifte software. Jeg taler af erfaring. Min K750i virker som en W800i
fordi den har W800i software.

> Der har også været rygter om at en W800i spiller højere, det er heller
> ikke korrekt....!

Jeg vil nu sværge på at min telefon spiller lidt højere som W800i end den
gjorde da den var en K750i. Men sikker er jeg ikke.

Fra : Peter D.

Dato : 24-09-06 18:08

Hej.

> Jeg vil nu sværge på at min telefon spiller lidt højere som W800i end den
> gjorde da den var en K750i. Men sikker er jeg ikke.

Jeg vil også sværge på at de to (3) vi har prøvet med, som er en ægte W800i,
en K750i og sidst men ikke mindst samme K750i men med W800i firmware, alle
havde precis samme output......
At rygtet opstod tror jeg var pga. at der fulgte nogle bedre hovedtelefoner
med til W800i.....
Og ja, hvis man høre på en K750i, med K750i hovedtelefonerne, og derefter på
en W800i med W800i hovedtelefonerne, så virker lyden højere og mere intens
på W800i, men der er stadig samme output fra telefonerne......

--
Peter

Fra : Mikael Schøler

Dato : 24-09-06 08:27

Sabina H. wrote:

> det giver jo sig selv....
> kan man evt bruge K610i'eren til walkman, hvis man ikke er meget kritisk med
> lyden??

Jeg har brugt en k750i meget som walkman og har været meget glad for
det. Nu har jeg en w810i og kan ikke mærkemeget forskel, udover
walkmaninterfacet er anderledes (ligner ipod lidt).

Fra : Peter D.

Dato : 24-09-06 09:04

Hej.

> Jeg har brugt en k750i meget som walkman og har været meget glad for det.
> Nu har jeg en w810i og kan ikke mærkemeget forskel, udover
> walkmaninterfacet er anderledes (ligner ipod lidt).

Precis.....
Det grafiske brugerinterface er lide anderledes, men så er spørgsmålet hvad
man bedst kan lide.....
- lyden er der ingen forskel på......

Men som sagt tidligere, indlæget fra A-6400 skal kun tages som støj, intet
andet.....
- hans indlæg er precis som det hvidstøj du høre mellem to programmer på en
FM-radio....

--
Peter

Fra : BG

Dato : 24-09-06 09:25

On Sat, 23 Sep 2006 18:44:26 +0200, "Sabina H." <sabina@websetter.dk>
wrote:

> [...]
>set, som almindelig telefon som bruges til sms og almindelige opkald, og det
>lejlighedsvise foto.... er de lige gode?

W800/K750 har et bedre meget kamera med autofocus og lys.

--
====================================== phone pages
http://borgus.net ---- http://osbymikro.tk

Fra : Peter D.

Dato : 24-09-06 12:04

Hej.

> W800/K750 har et bedre meget kamera med autofocus og lys.

Det er korrekt at der er autofokus og lys i W800 og K750 men de har trods
alt alle tre 2 megapixel ccd-chip......
- dvs. det kommer lidt an på hvad man vil med kameraret.....
Så at sige at det er "meget bedre" på W800i og K750i, det er måske nok ikke
helt rigtigt......

De eneste punkter hvor jeg klart vil fortrække W800i/K750i, er på det at der
er linse-klap foran kameraret....
- det er der ikke på K610 og W810 hvorfor jeg personligt ikke ville vælge
disse modeller.....
- derudover mangler FM-radioen som sagt på K610i, og det er også noget jeg
personligt er glad for at have....

--
Peter

Fra : BG

Dato : 25-09-06 10:21

On Sun, 24 Sep 2006 13:03:49 +0200, "Peter D."
<pshdo@tele.two.adsl.dk> wrote:
> [...]
>- dvs. det kommer lidt an på hvad man vil med kameraret.....
>Så at sige at det er "meget bedre" på W800i og K750i, det er måske nok ikke

Jo, der er stor forskel mellom bilder fra et simpelt fixfokus lins og
et mer avansert autofokus!

De kommer ju ikke bare an på Mpixel. Der må ju også vare et lins med
höj kvalitet.

Börje, fra Sverige (undskyld sprogfejle)

Fra : Peter D.

Dato : 25-09-06 14:25

Hej.

Jeg er godt med på hvad du mener, men jeg vil nu stadig holde fast i at det
kommer meget an på hvad du vil bruge kameraret til.......
Hvad er dine referencer, har du brug for autofocus, eller er det ok med fast
focus....

Husk på at ingen kamera-mobiltelefoner, er meget andet end legetøj.....
Det er da sjovt at have, men skal der tages rigtig gode billeder, så skal
der noget andet grej til.....

--
Peter

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-09-06 17:40

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> wrote in

> [...]
> overordnet set, som almindelig telefon som bruges til sms og
> almindelige opkald, og det lejlighedsvise foto.... er de lige gode?

Ja. Afgørende for valget må være om man ligger vægten på Walkman
funktionaliteten (W800i) eller online funktionaliteten (K610i).