M1 kan ikke anbefales
Fra : fbm

Dato : 16-09-06 17:11

Et velkomsttilbud som lød godt, 300 kr.

så 100 til simkort

pr måned 35 kr. til funbox 39 kr til servicepakke som automatisk bliver
trukket!!

så betales der omstillingstakst til telefonsvarer CA 1,25 pr tlf
svareropkald
50 øre i opkaldstakst

DET ER DET DYRESTE SELSKAB JEG ENDNU HAR HAFT

Fra : Thomas Andersen

Dato : 16-09-06 18:38

Hvorfor har du så valgt dem ????
Undersøger man ikke sådan noget først...

Fra : Per

Dato : 16-09-06 19:13

> [...]
> svareropkald
> 50 øre i opkaldstakst
>
> DET ER DET DYRESTE SELSKAB JEG ENDNU HAR HAFT

Brug Unotel istedet - det billigste og så kører de på det eneste net der
virker ordentligt - nemlig TDC´s

Jeg har prøvet Sonofons net og er mildt taget ikke imponeret - de er
stadigvæk flere år bagud med dækning.

Per

Fra : Jakob

Dato : 16-09-06 20:29

Per wrote:
> [...]
> virker ordentligt - nemlig TDC´s
>
> Jeg har prøvet Sonofons net og er mildt taget ikke imponeret - de er

Nu er det jo så "herligt" at M1 også køre på TDCs net :)...men enig vil
nok vælge Unotel eller Telmore frem for M1

/Jakob

Fra : Jesper

Dato : 16-09-06 19:58

On Sat, 16 Sep 2006 20:12:46 +0200, Per wrote:

> "fbm" <spam@nej.dk> skrev i en meddelelse

> Brug Unotel istedet - det billigste og så kører de på det eneste net der
> virker ordentligt - nemlig TDC´s

Det kommer skam an på, hvor du er. I mit område er Sonofon det eneste
som virker ordentligt.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 16-09-06 21:37

Jesper skrev:

>Det kommer skam an på, hvor du er. I mit område er Sonofon det eneste
>som virker ordentligt.

Og hvor er det?
--
Kerim
Støt flygtninge og sårede i Libanon!

Fra : Nicolai

Dato : 18-09-06 18:58

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Og hvor er det?

I mit tilfælde "nørresundby". Privat har TDC's net problemer med at holde en
forbindelse og kan dårligt føre en samtale. Samme tlf på sonofons net virker
upåklageligt.

> --
> Kerim

Nicolai

Fra : Carsten H.

Dato : 16-09-06 21:54

> Jeg har prøvet Sonofons net og er mildt taget ikke imponeret - de er
> stadigvæk flere år bagud med dækning

Fis!
Sonofon dækker mindst lige så godt som TDC, hvis ikke bedre.
De har 98.9 % af Danmarks befolkning, men klart der er sorte huller og det
har TDC også.
Nu udvider Sonofon med en del master, bla. i en støre grad for deres
kommende 3G dækning i hele landet, plus opkøb af master fra en tidligere
konkurrent, hvad giver Sonofon flere samlet antal master i et lokalt område
end TDC har.

Så flere år bagud er bestemt ikke rigtigt, prøv flere år forud!

Carsten

Fra : Snuden

Dato : 18-09-06 15:18

"Carsten H." <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse

> [...]
> område end TDC har.
>
> Så flere år bagud er bestemt ikke rigtigt, prøv flere år forud!

Så prøv du at tage til Langeland med din mobil. Der dækker Sonofon ikke
særlig meget, specielt omkring Lindelse, Tranekær, Hov og spodsbjerg, mens
TDC har næsten fuld dækning alle steder...

Eller tag til Svendborg bycenter..Eller Brændeskov....

Snuden

Fra : Carsten H.

Dato : 18-09-06 16:46

"Snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> TDC har næsten fuld dækning alle steder...
>
> Eller tag til Svendborg bycenter..Eller Brændeskov....

Og?
Du kan finde tilsvarende med TDC andre steder i landet, så hvor er det lige
du vil hen med det?

Carsten

Fra : Snuden

Dato : 18-09-06 17:01

> "Snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Og?
> Du kan finde tilsvarende med TDC andre steder i landet, så hvor er det
> lige du vil hen med det?

Det skal jeg sige dig. Tdc`s net er generelt mere fintmasket end Sonofons.
Målt på antal sites på sydfyn, overgår TDC klart Sonofon, og det kan altså
mærkes på samtalekvaliteten. Jeg bruger selv begge selskaber og laver i
kraft af mit job ikke andet end at køre rundt i landet, og der ER meget
tydelig forskel på dækningsgraden. Hvis man ikke bevæger sig så meget rundt,
men kun kommer de steder hvor befolkningstætheden er stor (byer) så vil man
generelt opleve en lige god dækning. Men sammenligner man dækningen generelt
"på lars tyndskids mark" så er TDC milevidt foran Sonofon og Telia. Læg
mærke til ordet generelt. Der kan være tilfælde hvor det ikke sådan, men
TDC`s dækning ER absolut den bedste, uagtet hvad diverse "videnskabelige"
undersøgelser måtte sige.

Snuden

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 19-09-06 13:01

"Snuden" <snudens@gmail.com> wrote in message

> [...]
> TDC`s dækning ER absolut den bedste, uagtet hvad diverse "videnskabelige"

Sludder har en telia sonofon og TDC telefon på mig næsten konstant og får
dybere dækning hos både telia og sonofon - sågar midt i kbh området kan jeg
finde huller og dårlige master hos tdc...

Jeg får mindst ligeså mange seamless interruptions hos TDC som jeg får hos
telia/sonofon's net og får ofte meget bedre indendørsdækning med alt andet
end tdc hvilket tyder på kraftere dækning..

Dette gælder så kbh området

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-09-06 16:59

Snuden skrev:

>Så prøv du at tage til Langeland med din mobil. Der dækker Sonofon ikke
>særlig meget, specielt omkring Lindelse, Tranekær, Hov og spodsbjerg, mens
>TDC har næsten fuld dækning alle steder...

Bortset fra Spodsbjerg området hvor mine forældre camperer og har TDC
mobil, og det ikke er muligt at føre en samtale på grund af skod-dækningen
fra TDC, for det meste kan en sms lig glide igennem, men samtale er umuligt.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Michael

Dato : 18-09-06 17:32

Snuden skrev:

> [...]
>TDC har næsten fuld dækning alle steder...
>
>Eller tag til Svendborg bycenter..Eller Brændeskov....

Eller visse dele af Bornholm. Jeg har personligt droppet Sonofon for
good fordi de dele af Bornholm jeg bevæger mig rundt på er der
overhovedet ingen dækning med Sonofon. Dette problem har jeg ikke med
TDC/Telmore.

--
I believe that, as quickly as possible, young cows
ought to be allowed to go across our border

George W. Bush

Fra : Carsten H.

Dato : 18-09-06 19:21

"Michael" <spamhell@brandt-christensen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> good fordi de dele af Bornholm jeg bevæger mig rundt på er der
> overhovedet ingen dækning med Sonofon. Dette problem har jeg ikke med

Bornholm er et kapitel for sig, det er først inden for de seneste år at der
er kommet andre udbyders master på Bornholm end TDC og det har nok primært
været for at servicer de turister der er, ellers har TDC haft monopol på øen
og der er kun knap 1 år siden at Sonofon åbnet en butik på øen, når kunderne
er der, så vil masterne også komme.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 24-09-06 20:42

> [...]
> haft monopol på øen og der er kun knap 1 år siden at Sonofon åbnet en
> butik på øen, når kunderne er der, så vil masterne også komme.

Sonofon har da haft mast i både Rønne og lidt udenfor Neksø siden midten af
90'erne.

-cb

Fra : Per

Dato : 19-09-06 09:20

> [...]
> TDC har næsten fuld dækning alle steder...
>
> Eller tag til Svendborg bycenter..Eller Brændeskov....

HØRT!

Det er sikkert en ganske ung mand, der ikke er vant til at køre rundt i
tyndtbefolkede områder og derved ved hvor der er dækning og hvor der ikke
er.

Jeg giver dig fuldstændig ret.

Jeg har telefoner til begge net og TDC´s ER bedre mht. dækning - ingen tvivl
om det. Jeg er en meget erfaren mobilbruger og har være med helt fra starten
af.

/Per

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-09-06 10:52

On 2006-09-19 10:20:26 +0200, "Per" <mesked@hotmail.com> said:

> Jeg har telefoner til begge net og TDC´s ER bedre mht. dækning - ingen
> tvivl om det. Jeg er en meget erfaren mobilbruger og har være med helt
> fra starten af.

Var det ikke hyggeligt, dengang man kunne sidde at hyggesnakke med
telefondamen, fordi der var så få abonnenter, at hun ikke havde noget
at lave?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Max

Dato : 19-09-06 11:07

Hej Henrik

> Var det ikke hyggeligt, dengang man kunne sidde at hyggesnakke med
> telefondamen, fordi der var så få abonnenter, at hun ikke havde noget
> at lave?

Det var rigtigt godt dengang der var centraldamer, det var den ultimative
løsning på telefonsvaren og alle disse ting. Der ringede man op, var
abonnenten ikke hjemme, ja så vidste centraldamen hvor vedkommende
var henne og kunne stille samtalen direkte derhen, eller man kunne
efterlade en personlig hilsen til vedkommende. At blive vækket
af centraldamen var også noget rare end en computer stemme. :)

Mvh Max

Fra : Carsten H.

Dato : 19-09-06 12:50

> Det er sikkert en ganske ung mand, der ikke er vant til at køre rundt i
> tyndtbefolkede områder og derved ved hvor der er dækning og hvor der ikke
> er.

Ung og ung, 32 år som arbejder i telebranchen

> Jeg giver dig fuldstændig ret.
>
> Jeg har telefoner til begge net og TDC´s ER bedre mht. dækning - ingen
> tvivl om det. Jeg er en meget erfaren mobilbruger og har være med helt fra
> starten af.

Hvornår er starten?

Nu har jeg haft mobil telefon siden GSM's opstart det er vel 14 år siden.

Carsten

Fra : Nicolai

Dato : 18-09-06 18:59

> Jeg har prøvet Sonofons net og er mildt taget ikke imponeret - de er
> stadigvæk flere år bagud med dækning.

Sikke noget sludder. Privat hos mig i nørresundby, kan jeg dårligt føre en
samtale med tdc's net, hvorimod det går fint med sonofons.

> Per

Nicolai

Fra : Henrik Larsen

Dato : 16-09-06 19:50

On Sat, 16 Sep 2006 18:10:55 +0200, "fbm" <spam@nej.dk> wrote:

> [...]
>svareropkald
>50 øre i opkaldstakst
>
>DET ER DET DYRESTE SELSKAB JEG ENDNU HAR HAFT

Aften

Jeg kan da ikke se at det koster så meget. FunBox er valgfrit for at
sige at det hele lader til at være valgfrit der er jo ikke tvang til
at have de pakker. Og som jeg ser det er de billigere end 3 Mobil.

VH
HL