Åbne en SE W810i
Fra : Torben

Dato : 05-09-06 20:46

Hej alle,

Hvordan åbner man en SE W810i ?? Vil gerne udskifte coveret.

Pft.

Mvh. Torben

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 06-09-06 05:34

Med noget værktøj....

Fra : Jakob Griffel

Dato : 06-09-06 09:03

> Med noget værktøj....

Gaaaab.....

--
Hilsen Jakob

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 06-09-06 09:10

Godnat !

En T6 skruetrækker hjælper meget !

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-09-06 09:33

"Sønderbronx \(6400\)" <ingenmail@tak.dk> wrote in news:44fe4fb5$0$4170
$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> Med noget værktøj....

Jeg tror de fleste efterhånden har fattet at du er lettere underfrankeret
i middelsvær grad. Tommelfingerreglen er at hvis man ikke kan/vil svare
på indholdet af et indlæg, så lader man helt være.

Tilbage til Torben og hans oprindelige spørgsmål:
Selve mellem- og bagcoveret på en W810i ligner til forveksling det fra en
K750i/W800i. Faktisk "passer" de med få modificeringer på hinanden. Så du
kan tage udgangspunkt i denne guide til hvordan man helt skiller en K750i
ad:

http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=870
http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=1195

Du kan med fordel tage et kig på denne guide der viser forskellene på
W810i coveret og K750i/W800i coveret:

http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=3389

Hvis du kun skal skifte front og/eller bagcover, er det en relativt nem
og smertefri operation. Du skal bruge en Torx 6 skruetrækker, en lille
stjerneskruetrækker og en smørekniv eller lignende. Alle skruerne kan ses
hvis du tager batteri coveret af.

Når du nu har coveret åbent alligevel, så var det måske værd at overveje
denne utroligt simple måde at skifte farve på tastaturlyset:

http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=1787

Som lidt ekstra hjælp er her en Servicemanual til K750i/W800i(illustreret
med billeder af en D750i men lad det ikke forvirre dig):

http://www.seuniverse.com/servicemanual/3_00021-1_FEA209544_
95UEN_Cs.html#28

God fornøjelse med projektet!

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 06-09-06 09:38

Desuden skal man ikke bruge værktøj for at skifte coveret.

Mon ikke det står i manualen, ellers så er biksen, hvor den er købt
behjælpelige....

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-09-06 10:51

> Med noget værktøj....
> Desuden skal man ikke bruge værktøj for at skifte coveret.

Ja bare du kan blive enig med dig selv.

> Mon ikke det står i manualen, ellers så er biksen, hvor den er købt
> behjælpelige....

Hvis du ikke bryder dig om konceptet "usenet" så er der absolut ingen der
tvinger dig til at være her. Her hjælper vi hinanden, helst så let og
billigt som muligt.

Der er jo ingen grund til at bruge unødig tid og penge på at kontakte en
forhandler, hvis svaret kan fås her på et blikøje.

Og jo, der SKAL benyttes værktøj for at skifte cover. Dels noget i stil med
en smørekniv til at prikke nogle paler mellem midter- og front cover fra
hinanden, dels en Torx 6 skruetrækker til at skrue frontcoveret af med.

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 06-09-06 11:39

Jeg tænkte på Nokia i stedet for.....

Fra : Per Bau

Dato : 06-09-06 11:55

"Sønderbronx (6400)" <ingenmail@tak.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tænkte på Nokia i stedet for.....

Og i går kunne du ikke regne....

Hvad med at du lige tænkte dig om en ekstra gang inden du trykker send? Det
er jo ikke nødvendigt at du svarer på alle indlæg.

Og mens du så sidder der og tænker, kunne du jo tage et kig på følgende
link. http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

PS. Du har fået lov til at bruge domænet tak.dk?
--
/Per
Udskift invalid i adressen med com

Fra : Per Thomsen

Dato : 07-09-06 13:46

> Det er jo ikke nødvendigt at du svarer på alle indlæg.

* LOL *

Fra : Andseman - 6400

Dato : 07-09-06 13:53

Den skal skildes ad med et Torx6 skruetrækker...

NB: Garantien bortfalder, hvis man åbner den mens der er garanti på ...