Billige samtaler???
Fra : Telemand

Dato : 03-09-06 21:22

Ved ikke om spørgsmålet hører hjemme her, ellers kan jeg nok få det at vide:
Hvilket mobilselskab har de billigste samtaleminutter?
Min datter har altid skrevet mange SMS'er, men bruger mest alm. samtale nu.
Telemand.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-09-06 22:35

Telemand skrev:

> Ved ikke om spørgsmålet hører hjemme her, ellers kan jeg nok få det at vide:
> Hvilket mobilselskab har de billigste samtaleminutter?

Det giver ikke mening at spørge sådan fordi mange kører med
forskellige minuttakster afhængigt af abonnement og forbrug.

> Min datter har altid skrevet mange SMS'er, men bruger mest alm.
> samtale nu.

For mig (med lavt forbrug) er det billigst at bruge Unoeuro som
ikke opkræver abonnement og tager 63 øre/min. Min kammerat har en
lavere minutpris, men han betaler abonnement og skal op over et
vist minimumsforbrug.

--
Bertel

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 04-09-06 06:03

Unoeuro = Unotel....

Fra : tina hedeman

Dato : 04-09-06 07:20

hej

vi tar telmore og der sætter man selv penge ind på"kontoen" jeg skriver mest
sms og vi synes telmore er ok det høre under tele danmark og der er ikke
abonnement.
hilsen tina

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 04-09-06 07:34

Har selv Unotel...Her er man ikke tvunget til at ringe, som man ellers er
hos Telmore.

Hos Unotel skal man 'kun' sende 2 sms'er pr. år som min.
Hos Telmore skal man ringe et hvis antal min. ellers så trækker de selv
pengene...

Derfor skiftede jeg til Unotel

Fra : Jean

Dato : 04-09-06 08:44

Sonderbronx skrev:
> Hos Telmore skal man ringe et hvis antal min. ellers så trækker de selv
> pengene...

Ikke korrekt. Hos Telmore skal man bare forbruge for 50 kr. pr. KVARTEL.
Altså ringe, SMS'e, MMS'e eller andet forbrug for 50 kr. Den 1. i hver måned
tjekker Telmore 3 måneder bagud. Hvis du ikke har brugt for 50 kr, så bliver
man trukket 7,50 kr.

Så hvis man lader sin Telmore-telefon ligge i skuffen, og ikke bruger den,
så koster det bare 7,50 kr. pr. måned.

Mvh Jean.

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 04-09-06 08:56

Hos Unotel koster det kun 2 sms'er at lade sin telefon ligge i skuffen et
helt år....

Fra : NS

Dato : 04-09-06 09:32

Sønderbronx (6400) skrev:
> Hos Unotel koster det kun 2 sms'er at lade sin telefon ligge i skuffen et
> helt år....

> "Jean" <ask@me> skrev i en meddelelse

Er det ikke lidt en underlige teoretisk og lidt
ligegyldig ting... for hvem har en mobiltelefon og
lader den ligge ubrugt i så lang tid? Det er vist
ikke det man skal vælge telefonselskab udfra...

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 04-09-06 09:34

Enig !

Men i sidste er det jo alligevel kr. ot øre det handler om.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-09-06 10:04

NS skrev:

> Er det ikke lidt en underlige teoretisk og lidt
> ligegyldig ting... for hvem har en mobiltelefon og
> lader den ligge ubrugt i så lang tid?

Jeg har to. Den ene er en reservetelefon som det er praktisk for
mig at have af og til. Den anden er min mors mobil. Hun er 87 år
gammel og vænner sig ikke rigtigt til at bruge den, men det er en
praktisk nødtelefon, og den er også god at have på rejser hvor
nogen venter hende.

Hendes lader jeg dog være hos Telmore og betaler for det fordi
jeg så ved at den ikke bliver afmeldt.

--
Bertel

Fra : darkh

Dato : 04-09-06 12:44

> Er det ikke lidt en underlige teoretisk og lidt ligegyldig ting... for
> hvem har en mobiltelefon og lader den ligge ubrugt i så lang tid? Det er
> vist ikke det man skal vælge telefonselskab udfra...

Jeg betaler nu 7.50 om måneden til Telmore, da mit forbrug ikke er stort
nok. Men jeg må da indrømme at jeg er for doven til at skifte teleselskab
for at spare lidt håndører.

At ringe for 50 kr. i kvartalet er svært at nå, når man kun er i Danmark 3
gange en uge om året

mvh
Jesper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-09-06 13:01

darkh skrev:

> At ringe for 50 kr. i kvartalet er svært at nå, når man kun er i Danmark 3
> gange en uge om året

Tværtimod. Det kan klares med et opkald på relativt få minutter
mens man er i udlandet.

--
Bertel

Fra : darkh

Dato : 04-09-06 14:51

> Tværtimod. Det kan klares med et opkald på relativt få minutter
> mens man er i udlandet.

Det har du helt ret i... hvilket også er grunden til at jeg bruger et lokalt
nummer der hvor jeg bor til daglig. Mit Telmore nummer bruges kun når jeg er
i Danmark.

mvh
Jesper

Fra : Per Bau

Dato : 04-09-06 09:33

> Hos Unotel koster det kun 2 sms'er at lade sin telefon ligge i skuffen et
> helt år....

Nej! Hos Unotel kan man ikke lade sin telefon ligge i skuffen et helt år
--
/Per
Udskift invalid i adressen med com

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 04-09-06 09:35

Jo det kan du godt, bare du som min. sender 2 sms'er. Ellers så lukkes abb.
!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-09-06 10:05

Sønderbronx (6400) skrev:

> Jo det kan du godt, bare du som min. sender 2 sms'er. Ellers så lukkes abb.

Jo, men det er så pokker svært at sende en sms når man skal lade
telefonen ligge.

--
Bertel

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 04-09-06 10:08

Det har du ret i Bertel...

Har også 2 telefoner normalr (pt. har jeg kun 1), hvor jeg bruger den ene
som res./sms (SE T630) og når jeg engang får fat i en anden (SE W810i) så
skal den bruges som normal telefon (ringe og høre mp3 musik).

Fra : michael

Dato : 04-09-06 11:13

Som du nok kan høre, Telemand, er det mere et spørgsmål om religion end
et decideret velovervejet valg. Så tag et smut rundt på diverse
teleselskabers hjemmesider og dan dig et indtryk og vælg så det, der
umiddelbart ligger bedst til dig.

Men som ved de fleste varer så gælder det at jo mere selvbetjening og jo
færre services, jo billigere abonnement.

/michael

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-09-06 12:24

michael skrev:

> Som du nok kan høre, Telemand, er det mere et spørgsmål om religion end
> et decideret velovervejet valg.

Det forstod jeg ikke. Mit valg er uhyre velovervejet, og jeg kan
ikke finde en billigere aftale end den jeg har.

Men det er måske dit eget valg du snakker om?

--
Bertel

Fra : Telemand

Dato : 04-09-06 21:44

Mange tak for alle svarene.
Det var vist en "varm" bold at smide i luften, men dog med en masse dejlig
respons.
Overvejer at lade hende blive hos Telmore eller Unotel.
CBB er måske også billig, men gider ikke at være afhængig af Sonofon's net.
Telemand.

Fra : Jean

Dato : 05-09-06 08:30

Telemand skrev:
> CBB er måske også billig, men gider ikke at være afhængig af Sonofon's
> net.

Godt set. Hvis man besøger en Sonofon-butik fortæller de kunderne at de har
samme, eller bedre dækning end TDC over hele Danmark, og det er bare ikke
min oplevelse. Jeg er selv meget tilfreds Telmore-kunde (som lige nu giver
100 kr. gratis forbrug til nye kunder), og mine Sonofon-kammerater har ofte
netværksproblemer, hvor jeg ikke har.

Mvh Jean.

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-09-06 08:56

On 2006-09-05 09:29:47 +0200, "Jean" <ask@me> said:

> [...]
> lige nu giver 100 kr. gratis forbrug til nye kunder), og mine
> Sonofon-kammerater har ofte netværksproblemer, hvor jeg ikke har.

Det har sjovt nok også været min erfaring gennem mange år. Sonofon har
i årevis hævdet at have bedre dækning, men lige der, hvor vi holdt
ferie på Bornholm, dækkede Sonofon ikke. Når min mor besøger sin søster
ude på landet oppe i Nordjylland, må hun gå op på vejen for at bruge
mobilen. Sådan noget har jeg oplevet flere steder, hvor TDC dækker fint.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Daniel

Dato : 05-09-06 09:13

I meddelse: news:44fd2d9e$0$20259$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
griflede Henrik Münster:
> [...]
> søster ude på landet oppe i Nordjylland, må hun gå op på vejen for at
> bruge mobilen. Sådan noget har jeg oplevet flere steder, hvor TDC

Hmm.. sjovt nok. Jeg har Telmore og oplever det ret tit omvendt. Altså at
min kæreste med Telia har nok signal med enten Telia eller Sonofon, og jeg
slet ikke har med TDC....