Mærkeligt problem
Fra : Dan Andersen

Dato : 01-09-06 21:14

med en Nokia 3410: har været låst til Sonfon for lang tid siden. Iflg.
Sonofon er de ingen lås på nu. Alligevel meddeler den "ugyldigt SIMKORT" når
et Teliakort sættes i. Det samme sker hvis der sættes et TDC eller TELMORE
kort i.
I SONOFON butikken prøver medarbejderen at sætte et ORANGE kont i og her er
der ingen problemer. Telefonen logger på uden videre.
Hvad er der galt?
Man kan selvfølgelig sende den til rep. men det kan jo sikkert ikke betale
sig, men da telefonen er næsten hel ny og uden ridser, er det synd bare at
kaste den væk..

Så er der nogen, der har en brugbar løsning? Så vil jeg være meget
tanemmelig.

--
Med venlig hilsen - Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : Lasse Jensen

Dato : 01-09-06 22:34

Dan Andersen wrote:

> [...]
> kaste den væk..
>
> Så er der nogen, der har en brugbar løsning? Så vil jeg være meget

Bruger Orange/Mobilix/hvad de så end hedder idag ikke Sonofons net? I nogle
tilfælde kan du køre med en anden udbyders SIM kort, hvis de bruger samme
net som den udbyder telefonen er låst til. Prøv at låse den op via
www.unlocked.dk

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Carsten H.

Dato : 02-09-06 07:16

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilfælde kan du køre med en anden udbyders SIM kort, hvis de bruger samme
> net som den udbyder telefonen er låst til. Prøv at låse den op via

De hedder Telia og det har intet at sige at de kørepå samme net, det er en
SIM lås, ikke netværk lås.

Fra : Dan Andersen

Dato : 02-09-06 15:46

--
Med venlig hilsen - Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : Jesper

Dato : 02-09-06 16:47

On Sat, 02 Sep 2006 08:15:41 +0200, Carsten H. wrote:

> "Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse

> De hedder Telia og det har intet at sige at de kørepå samme net, det er en
> SIM lås, ikke netværk lås.

Er du sikker på det? Jeg har set flere praktiske eksempler på, at man
kunne bruge et Telmore-kort i en TDC-locked og et CBB-kort i en
Sonofon-locked...

Fra : Dan Andersen

Dato : 02-09-06 15:54

> [...]
> tilfælde kan du køre med en anden udbyders SIM kort, hvis de bruger samme
> net som den udbyder telefonen er låst til. Prøv at låse den op via

har prøvet UNLOCK, men koden herfra fortæler i lighed med SONFON, at den
ikker er locked.. Men stadig samme melding i displayet: Ugyldigt SIMKORT..

--
Med venlig hilsen - Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 02-09-06 07:29

Kontakt Sonofon - evt. i en lokal butik, og bed dem om at låse telefonen op.

Fra : Dan Andersen

Dato : 02-09-06 15:45