Vandskadet W800i
Fra : Rasmus Raun-Nielsen

Dato : 01-09-06 14:47

Hej gruppe

Min telefon har desværre ligget i en lomme i et regnvejr. Lommen var
regntæt - dvs. vandet løb ihvertfald ikke ud igen. Hvad værre er, at
telefonen var tændt. Nu kan den kun stå og blinke hvidt på displayet når den
forsøges tændt.

Er der noget håb for telefonen eller skal jeg se mig om efter en ny?

MVH
Rasmus

Fra : Peter D.

Dato : 01-09-06 15:16

Hej.

> Er der noget håb for telefonen eller skal jeg se mig om efter en ny?

http://www.chronograph.dk/
Under mobilværkstedet skriver de at de kan reperere vandskader, og til en
ganske fornuftig pris......

--
Mvh.
Peter

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-09-06 16:00

In article <44f839bf$0$20284$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
"Rasmus Raun-Nielsen" <RaverSLET@SLETit.dk> wrote:

> Er der noget håb for telefonen eller skal jeg se mig om efter en ny?

Ny.

Der er ingen der kan udrette mirakler og når først vandet er gået i
kemisk forbindelse inden i printpladerne så er løbet kørt - det tager
typisk 6 måneder.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Keld Thomassen

Dato : 01-09-06 16:49

Martin Johansen [6000] skrev:

> Ny.
>
> Der er ingen der kan udrette mirakler og når først vandet er gået i
> kemisk forbindelse inden i printpladerne så er løbet kørt - det tager
> typisk 6 måneder.

Hm - monstro det er det samme med kaffe? Jeg har en mobil som har fået
kaffe. Den blev hurtigt skilt ad og gjort ren. Men den er begyndt at
slukke selv - kan det være p.g.a. det som du omtaler med at den i løbet
af ca. 6 mdr. dør?
mvh. Keld

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-09-06 16:56

In article <44f85644$0$14009$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
Keld Thomassen <no_mouemanly@no_mailme.no_dk> wrote:

> [...]
> kaffe. Den blev hurtigt skilt ad og gjort ren. Men den er begyndt at
> slukke selv - kan det være p.g.a. det som du omtaler med at den i løbet

Kaffe er så vidt jeg erindrer en vædske.. hehe.

Det er væsken der laver en kemisk forbindelse inde i printpladerne og
over tid begynder at korrodere og irre. Det er en ustoppelig process.

Skal man redde en mobil som får vand så skal batt. ud før den før vand
så at sige og så skal den tørre til den er knastør.. dvs. ikke bare lige
natten over.

Jeg ved ikke hvad de såkaldte firmaer gør ved de vandskadede mobiler,
men jeg tror ikke det er holdbart i det lange løb.. selvfølgelig ingen
regel uden undtagelser og der skal nok være nogle som kører perfekt.

Men fik min vand så lagde jeg den under bilen og trak en koger hen over
den på vej ned efter en ny mobil..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Peter D.

Dato : 01-09-06 21:09

Hej.

> Jeg ved ikke hvad de såkaldte firmaer gør ved de vandskadede mobiler,
> men jeg tror ikke det er holdbart i det lange løb.. selvfølgelig ingen
> regel uden undtagelser og der skal nok være nogle som kører perfekt.

De skiller sikkert telefonen ad og så gætter jeg på at de ultralydsrinser
den......

Du tager fejl, man kan godt få repereret en væskeskadet telefon, og den vil
også kunne holde ud over de 6 måneder du taler om.....
- stærke syre, "kongevand" o.lign. er selvfølgelig nok undtagelser fra
dette.....

Så spar du på dine dæk, og prøv i stedet at tage telefonen til reperation,
eks. hos:
http://www.chronograph.dk/

Klip fra deres side:
"Vi har stor erfaring med reparation af skadede telefoner, vi redder ca. 80
% af dem."

Der findes da sikkert nogle få andre i landet som også kan, men jeg kender
dem ikke......

--
Peter