K750i - styrepind i stykker
Fra : Karina Hansen

Dato : 25-08-06 14:51

Hej gruppe

Jeg har en SE K750i hvor styrepinden halter gevaldigt. Den har problemer
med at scrolle ned og bruge "vælg"-funktionen når man trykker ned på
den. Jeg har læst at mange andre har haft det samme problem, og især med
K700i'eren.
Stikket til lader og hørertelefoner har en "løs forbindelse", hvis man
kan kalde det det. Lyden falder ud i hhv. ventre og højre høretelefon
når man vrikker en lille smule med stikket..

Telefonen er lige lidt over 1 år gammel.. mit spørgsmål er nu: Kan man
få det lavet på den reklamationsret der er tilbage - eller er der ikke
noget at gøre ? Den er købt hos Elgiganten..

Hvis ikke man kan det, er der så et "husråd" til hvordan man selv får
den til at virke igen?

Mvh
Karina Hansen

P.S. Håber det er den rigtige gruppe

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-06 14:59

"Karina Hansen" <khansen84@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at gøre ? Den er købt hos Elgiganten..
>
> Hvis ikke man kan det, er der så et "husråd" til hvordan man selv får den

Hvis ikke reklamationsret er til at reparere et defekt apparat, hvad tror du
så at den er til ? Det er kun hvis du selv er skyld i de fejl den har fået
at du selv kommer til at betale en reparation og det gælder fra det øjeblik
du har købt den og frem til reklamationsretten udløber, hvilket vil sige
mindst 2 år efter købeloven.

Hvis du selv begynder at rode i den, og det kan påvises at du har gjort det,
bortfalder reklamationsretten, så det vil jeg ikke anbefale.

Med andre ord: Ned til El-giganten med den.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Peter D.

Dato : 25-08-06 15:29

Hej.

> Med andre ord: Ned til El-giganten med den.

Gå ned til sonofon i stedet.....
De reperere K750i og W800i med gyldig kvitering, uden problemer....
- sikkert også andre, men det har jeg ikke prøvet......

Jo, min gamle Siemens S55, repererede de også under garantien, selvom den
var med telmore abonnement.....

Og så er Sonofon´s service langt bedre end hvad man på nogen måde kan få i
el-giganten......

--
Peter

Fra : Karina Hansen

Dato : 25-08-06 15:48

Peter D. skrev:
> Hej.

> Gå ned til sonofon i stedet.....
> De reperere K750i og W800i med gyldig kvitering, uden problemer....
> - sikkert også andre, men det har jeg ikke prøvet......

Også selvom telefonen er købt med Telia ?

> Jo, min gamle Siemens S55, repererede de også under garantien, selvom den
> var med telmore abonnement.....

Lyder lidt mystisk :)

> Og så er Sonofon´s service langt bedre end hvad man på nogen måde kan få i
> el-giganten......

Det tror jeg gerne

Mvh
Karina Hansen

Fra : Peter D.

Dato : 25-08-06 16:39

Hej.

Jamen det undrede også mig, men om Sonofon har en serviceaftale med
SonyEricsson og Siemens (og andre ??), og det så måske er derfor, det aner
jeg ikke, men både jeg selv har flere gange, og en kolega har fået repereret
vores telefoner hos Sonofon i Holbæk og Roskilde.....
- og uden at de er købt der, eller med Sonofon abonnement.....
Jeg har fået repereret min Siemens S55 (med Telmore) 2 gange og min
SonyEricsson K750i som er købt uden abonnement.
Min kolega har fået repereret sin W800i, som også er købt uden abonnement.

Hvis du har en Sonofon i nærheden, så kan der jo i det mindste ikke ske
noget ved at gå ned og høre dem ad hvad de siger til det.....

Mvh.
Peter

Fra : Karina Hansen

Dato : 25-08-06 18:36

Peter D. skrev:
> [...]
>
> Hvis du har en Sonofon i nærheden, så kan der jo i det mindste ikke ske
> noget ved at gå ned og høre dem ad hvad de siger til det.....

Det er rigtigt :) Men har lige smidt den ind til Elgiganten.. de tog
imod den, så nu må vi se hvad der sker.. jeg bliver tosset hvis de siger
der ikke er noget galt og jeg kommer til at betale 500 kr for at de
skiller den ad og samler den igen..

Hvis de ikke mente at den gik ind under reklamationsretten, ville de
bare sende den retur uden at rører ved den..

Så nu håber jeg bare at det går godt. Mange tak for jeres svar !

Mvh
Karina

Fra : Nicolai

Dato : 25-08-06 18:56

> [...]
> den, så nu må vi se hvad der sker.. jeg bliver tosset hvis de siger der
> ikke er noget galt og jeg kommer til at betale 500 kr for at de skiller

Det tror jeg næppe, joystick funktionen og de medfølgende problemer som du
oplever, er en ret kendt ting. Jeg fik skiftet mit joystick hos telecare,
som har en serviceaftale med SE og de skiftede den bare uden at blinke. Og
mange har fået skiftet dem.

> Hvis de ikke mente at den gik ind under reklamationsretten, ville de bare
> sende den retur uden at rører ved den..

Jamen, jeg har da forstået at SE er begyndt at gå væk fra det joystick, så
det er jo en erkendelse af, at det ikke er optimalt.

> Så nu håber jeg bare at det går godt. Mange tak for jeres svar !

Men det er nu ellers en lækker telefon.

> Mvh
> Karina

Nicolai

Fra : Peter D.

Dato : 26-08-06 11:13

Hej.

> Jeg fik skiftet mit joystick hos telecare, som har en serviceaftale med SE
> og de skiftede den bare uden at blinke.

Så er sikkert også sådan en serviceaftale Sonofon har....

Men det bliver da spændende at høre hvad der sker med Karina´s telefon ude
hos el-giganten.....
- jeg håber hun vender tilbage med resultatet.....

Mvh.
Peter

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-08-06 11:42

In article <S8VHg.27$u42.19@news.get2net.dk>,
"Peter D." <pshdo@tele.two.adsl.dk> wrote:

> - jeg håber hun vender tilbage med resultatet.....

Jeg skal nok minde hende om det hvis hun nu skulle glemme det ;)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Karina Hansen

Dato : 25-08-06 15:50

> Hvis ikke reklamationsret er til at reparere et defekt apparat, hvad tror du
> så at den er til ?

Jae.. eftersom jeg har bevisbyrden, kunne de jo bare sige at det er alm.
slitage ?

> [...]
> du har købt den og frem til reklamationsretten udløber, hvilket vil sige

Kan ikke se at jeg på nogen måde selv har været skyld i det..

> Hvis du selv begynder at rode i den, og det kan påvises at du har gjort det,
> bortfalder reklamationsretten, så det vil jeg ikke anbefale.
>
> Med andre ord: Ned til El-giganten med den.

I will do so then

Mvh
Karina Hansen

Fra : Nicolai

Dato : 25-08-06 18:59

> Jae.. eftersom jeg har bevisbyrden, kunne de jo bare sige at det er alm.
> slitage ?

Ja, nemlig. Reklamationsretten er ikke entydig til bare at få repareret
noget som er i stykker. Kim vrøvler bare.

> Kan ikke se at jeg på nogen måde selv har været skyld i det..

Nej, joysticket er også meget ustabilt. Men hårdhændet brug og fugt gavner
ikke, men lige præcis dette joystick holder ikke til meget.

> I will do so then

Ærgeligt ærgeligt. Telecare gør det fra dag til dag med disse joystick.

> Mvh
> Karina Hansen

Nicolai

Fra : Karina Hansen

Dato : 25-08-06 19:36

> Ærgeligt ærgeligt. Telecare gør det fra dag til dag med disse joystick.

> Nicolai

Skulle jeg lige ha vidst, men tror nu heller ikke der er en Telecare i
Kolding.. er ikke lige rendt ind i en i hvert fald..

Men det er rigtigt, jeg har hørt rigtig mange med joystick problemer og
skal aldrig ha en SE med joystick igen, og det er synd for det er en
dejlig telefon. Nu er jeg hoppet på en Samsung E730 i stedet, den er oxo
kanon lækker!

Mvh
Karina

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-08-06 20:25

In article <44ef432a$0$75042$14726298@news.sunsite.dk>,
Karina Hansen <khansen84@hotmail.com> wrote:

> [...]
> skal aldrig ha en SE med joystick igen, og det er synd for det er en
> dejlig telefon. Nu er jeg hoppet på en Samsung E730 i stedet, den er oxo

Ej at forglemme de irriterende bundstykke som efter kort tid har løs
forbindelse....

Har oplevet det flere gange inden for de sidste par år på flere
forskellige modeller og årgange.....

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding