Bedste kamera - Nokia eller S/E?
Fra : Morten Vadskær

Dato : 17-08-06 11:44

Er blevet rigtigt glad for kameraet i min S/E W800i, men vil gerne have
et endnu bedre. Derfor overvejer jeg K800i og Nokia N80 (har Nokia andre
modeller med 3 Mpixel kamera?).

Synes jeg læste et sted, at Nokias kameraer er bedre end Sony Ericssons.
Er der nogen, der kan be- eller afkræfte det?

(Har kigget på billeder på nettet, men en god fotograf og PhotoShop kan
jo komme langt, så de ser jo godt ud uanset hvilken mobil, de er taget med)

--
www.mXchange.dk - køb og sælg brugte mobiler

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-08-06 11:56

Morten Vadskær <vadskaer@gmail.com> writes:

> Nokia N80 (har
> Nokia andre modeller med 3 Mpixel kamera?).

Jeg har netop bestilt en Nokia N73 med 3,2 MP kamera. Der er nogle
samples og tests her:
<http://www.mobiletechreview.com/phones/Nokia-N73.htm>
<http://www.mobile88.com/mobilegallery/phonereview.asp?prodid=20000&cat=1&review=nokia_n73&pg=review>
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Morten Vadskær

Dato : 17-08-06 12:48

> Jeg har netop bestilt en Nokia N73 med 3,2 MP kamera. Der er nogle
> [...]

Må man spørge hvorfor du valgte N73 frem for N80?

--
www.mXchange.dk - køb og sælg brugte mobiler

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 17-08-06 13:17

"Morten Vadskær" <vadskaer@gmail.com> wrote in message

> Må man spørge hvorfor du valgte N73 frem for N80?

N80 er jo en del større, en ret kæmpe telefon imho..

Fra : Morten Vadskær

Dato : 17-08-06 13:26

> N80 er jo en del større, en ret kæmpe telefon imho..

Da ikke større. Kun tykkere... I hvert fald at dømme efter billederne på
denne side
http://www.mobiletechreview.com/phones/Nokia-N80.htm

--
www.mXchange.dk - køb og sælg brugte mobiler

Fra : Jesper

Dato : 17-08-06 21:45

On Thu, 17 Aug 2006 14:16:38 +0200, Flemming Lynggaard wrote:

> "Morten Vadskær" <vadskaer@gmail.com> wrote in message

> N80 er jo en del større, en ret kæmpe telefon imho..

Hvis man holder N80 i hånden virker den ikke stor eller klodset, synes
jeg. Den ser kun tyk ud på billeder. Prøv at hoppe ned til en forhandler
og se den live...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-08-06 21:11

> Må man spørge hvorfor du valgte N73 frem for N80?

Åhnej, nu sidder jeg helt og kommer i tvivl om om jeg har bestilt den
rette. Grunden var egentlig at jeg syntes at N80 virkede ret så tyk,
at det er et fixed-focus kamera med meget shutter-delay og at den var
meget dyrere.

Nu ser jeg så at jeg kun skal slippe 500,- mere for den og så får jeg
wlan og skærm på 352x416 pixels i stedet for n73'ens 320x240 der
ellers også burde slå til.

Jeg kan jo nå at ændre ordren, men omvendt er jeg ret vild med n73'ens
kamera.

Er der nogen der har set en sammenligningstest mellem de to?
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Claus Albæk

Dato : 18-08-06 11:32

Morten Vadskær wrote:
> [...]
> jo komme langt, så de ser jo godt ud uanset hvilken mobil, de er taget med)

jeg har lige fået en K800I... kameraet er afsindig godt...

jeg kan tage et billede af et a4 ark med skriftstørrelse.. 8-10 vil jeg
gætte på det er. og jeg kan derefter se alt (tydeligt) hvad der står på
arket hvis jeg åbner det på en PC eller zoomer ind.

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 20-08-06 20:16

"Claus Albæk" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gætte på det er. og jeg kan derefter se alt (tydeligt) hvad der står på
> arket hvis jeg åbner det på en PC eller zoomer ind.

Jeg HAR bestilt min K800i
Bare sig tillykke

Henrik

Fra : Leif Neland

Dato : 21-08-06 15:59

Claus Albæk wrote:

> [...]
> jeg gætte på det er. og jeg kan derefter se alt (tydeligt) hvad der
> står på arket hvis jeg åbner det på en PC eller zoomer ind.

James Bond, go home
Det er jo velegnet til den lille industrispion.
Mon billedet slipper helskindet gennem MMS, eller skal Q lige blandes ind i
det?

Leif

Fra : HSK

Dato : 30-08-06 12:41

Morten Vadskær wrote:
> Er blevet rigtigt glad for kameraet i min S/E W800i, men vil gerne have
> et endnu bedre. Derfor overvejer jeg K800i og Nokia N80 (har Nokia andre
> modeller med 3 Mpixel kamera?).

Jeg så en udsendelse i tv i går (BASTA hed den). En fotograf testede
bl.a. W810, K800 samt en stribe Nokia-telefoner op mod sit
professionelle kameraudstyr. N73 vandt testen.

/HSK