Opdatering af SE W800i
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 12-08-06 17:37

Hvordan opdaterer jeg firmwaren i min W800i?

Jeg har pt firmware R1No35 og noget Memory Stick Duo problem idet sange
kopieret til Duo kortet bliver klippet i stykker.

Jeg har installeret SE's Update service men kan ærligtalt ikke rigtigt få
det til at virke fornuftigt.

Jeg får at vide at:
1 Sluk telefonen
2 Tag SIM kortet ud
3 Udskift batteriet (sæt det i igen, vel sagtens ?)
4 Tryk og hold C nede (Clear)
5 Sæt USB kablet i

Og hvad så ??? Der er kun mulighed for at gå til forsiden og der sker
intet...

Help! I need some Help!

pft!

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 7.6.2006)

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 13-08-06 07:17

Michael Lund Sørensen skrev:

> [...]
> 4 Tryk og hold C nede (Clear)
> 5 Sæt USB kablet i
>
> Og hvad så ??? Der er kun mulighed for at gå til forsiden og der sker

Den skal gerne selv fortsætte inde i programmet. Sørg for at du har
installeret USB driverne til telefonen. Så burde den, når du holder C
inde, sige at der er fundet en ny flash disk(eller lign) og installere
denne. Derefter kan det være nødvendigt at starte forfra igen, men nu er
driverne installet (for den USB port).
Hvis det ikke lykkes kan det være du skal skifte lidt rundt mellem usb
portene.

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || blog: http://cent.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 13-08-06 09:24

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:

> [...]
> er driverne installet (for den USB port).
> Hvis det ikke lykkes kan det være du skal skifte lidt rundt mellem usb

Det er sket en gang, men jeg kan ikke finde Flash programmet.
Normalt popper Windows bare op med vælg funktion listen (Hvad skal Windows
foretage sig?) og telefonen insistere på at jeg skal sætte SIM kortet i.

Kan man gå til en forhandler og få firmwaren opdateret, ligesom da den blev
unlocked ?

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 13-08-06 09:39

> [...]

> foretage sig?) og telefonen insistere på at jeg skal sætte SIM kortet i.

Du skal jo bruge:
http://www.sonyericsson.com/downloads/UpdateService_Inst_2.6.4.9.exe
som jeg gik ud fra du havde, siden du skrev de 5 punkter i din første post.
Hvis du slet ikke har haft gang i SE' update program, kan jeg godt
forstå der ikke sker noget :)

> Kan man gå til en forhandler og få firmwaren opdateret, ligesom da den blev
> unlocked ?

Jae det burde du kunne, men når det nu kan klares i løbet af 10 min
hjemme foran din skærm, var det måske alligevel lettere.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 13-08-06 11:07

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:

> [...]
> som jeg gik ud fra du havde, siden du skrev de 5 punkter i din første
> post. Hvis du slet ikke har haft gang i SE' update program, kan jeg

Ja, men det har jeg installeret og hørende!

> Jae det burde du kunne, men når det nu kan klares i løbet af 10 min
> hjemme foran din skærm, var det måske alligevel lettere.

Det bliver nok løsningen.

Jeg tror jeg har en løs forbindelse i kablet, der siger "dong-dong" 4 gange
under forsøget.

Tak for hjælpen.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 13-08-06 11:24

Michael Lund Sørensen wrote:

> Det bliver nok løsningen.

Glemte lige:

Nogen der kender en forhandler i Københavnstrup, der yder den service mens
man venter ?

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 13-08-06 11:22

> [...]
> 1 Sluk telefonen
> 2 Tag SIM kortet ud
> 3 Udskift batteriet (sæt det i igen, vel sagtens ?)

Nu kom jeg lige et skridt videre:

Punkt 6 Slip C tasten.
Derefter fik jeg oplyst at der ikke var nogen nye opdateringer tilgængelige!

Men min firmware er jo ret gammel og har en fejl på ram-kortet som er
beskrevet for netop min type firmware.
http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=92737

- BUG: Some phones experience MS Duo corruption after the firmware update.
This seems to occur after transferring files over the supplied USB cable.
Symptoms include erratic behaviour of the Media Player and problems with the
file system such as corrupted or deleted files. Potential fixes are as
follows:

Fra : Morten

Dato : 14-08-06 08:50

[SNIP]

> Og hvad så ??? Der er kun mulighed for at gå til forsiden og der sker
> [...]

Jeg kan heller ikke opdatere min w800i, og skrev så til SE support og fik
dette svar:

"Beklagar problemet som du upplever med Sony Ericsson Update Service. Är det
en sim-låst eller brandad telefon som du har? Är den inte sim-låst eller
brandat så rekommenderar vi att du tar kontakt med din förhandlare så kan
dom hjälpa dig med att uppdatera din telefon. Skulle den va sim-låst eller
brandad så rekommenderar vi att du tar kontakt med din operatör och fråga
dem om dom har godkännt den senaste uppdateringen till din W800i"

håber det hjælper dig videre.

--Morten

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-08-06 09:28

Morten wrote:
> [...]

> Skulle den va sim-låst eller brandad så rekommenderar vi att du tar
> kontakt med din operatör och fråga dem om dom har godkännt den

Ja det giver forklaringen for det er en branded Telia telefon
Takker

Fra : Hans Jeppesen

Dato : 14-08-06 10:01

On Mon, 14 Aug 2006 10:28:02 +0200, "Michael Lund Sørensen"
<laeses_ikke@gromit.dk> wrote:

>Ja det giver forklaringen for det er en branded Telia telefon
>Takker
>--
>Hilsen
>
>Michael Lund Sørensen

TeleCare Århus opdaterede firmwaren i min SE K750i med Telia
ganske gratis under garantien (den fejlede ikke noget).

http://www.telecare.dk/dansk/

mvh Hans

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-08-06 10:24

Hans Jeppesen wrote:

> TeleCare Århus opdaterede firmwaren i min SE K750i med Telia
> ganske gratis under garantien (den fejlede ikke noget).
>
> http://www.telecare.dk/dansk/
>
> mvh Hans
Hej Hans

Jeg har lige snakket med Telia og de vil sende den til Telecare - det tager
nogle uger... og det går jo ikke!
Men nu vil jeg tage ind til Telecare, Fiolstræde og prøve dem.
Takker mange gange!

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-08-06 16:39

> [...]

> tager nogle uger... og det går jo ikke!
> Men nu vil jeg tage ind til Telecare, Fiolstræde og prøve dem.

Så blev Telecare prøvet af. Og det var uden held, ØV.
Jeg afleverede telefonen og ventede en time og fik at vide at den allerede
havde nyeste firmware.

Det er det jo altså ikke, men der er åbenbart ikke så meget at gøre(?).

Hans, hvilken firmware fik du lagt i og har din telefon en Telia fortid ?

Andre, der har lyst til at svare med deres W800i'er er også velkomne, pft!

Fra : Hans Jeppesen

Dato : 14-08-06 17:10

On Mon, 14 Aug 2006 17:39:22 +0200, "Michael Lund Sørensen"
<laeses_ikke@gromit.dk> wrote:

> [...]
>
>Andre, der har lyst til at svare med deres W800i'er er også velkomne, pft!

Nå, det var en skam.
Min k750i er vel 3 mdr gammel simlåst til Telia det første halve år.
Firmwaren blev opdateret fra måske R1L002- husker det ikke præcist-
til den nyeste R1CA021 fra 22-5.06.
Du kan læse, om de forskellige firmwareversioner her (SEUS er de
officielle) :
http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=92737&start=0

Hvis du vil checke hvilken firmware, der pt ligger i telefonen, kan du
installere MyPhoneExplorer, som er et kanonprogram til
synkroniseribg, men som også kan vise din firmwareversion.
Kan hentes her: http://www.fjsoft.at/en/

Jeg er ret grøn selv på mobilområdet.

mvh Hans

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-08-06 17:39

Hans Jeppesen wrote:

> [...]
> til den nyeste R1CA021 fra 22-5.06.
> Du kan læse, om de forskellige firmwareversioner her (SEUS er de

Det er netop denne liste jeg går efter og ud for R1N035
står der:
[...]

Og det er præcis mit problem.

Nå men jeg skal til Århus på torsdag og så kan jeg vel prøve Telecare der
også. Jeg skal bare have telefonen med hjem samme aften.

> [...]
> installere MyPhoneExplorer, som er et kanonprogram til
> synkroniseribg, men som også kan vise din firmwareversion.

OK Jeg bruger ellers
-> * <- <- * <- * Tjenesteinfo vælg V Software info vælg

-> joystick til højre

> Jeg er ret grøn selv på mobilområdet.
>
> mvh Hans

Takker!

Fra : Hans Jeppesen

Dato : 14-08-06 22:28

On Mon, 14 Aug 2006 18:39:17 +0200, "Michael Lund Sørensen"
<laeses_ikke@gromit.dk> wrote:

>Nå men jeg skal til Århus på torsdag og så kan jeg vel prøve Telecare der
>også. Jeg skal bare have telefonen med hjem samme aften.

Jeg måtte vente til dagen efter, men det var fordi jeg først kom efter
kl. 14. Jeg gav som begrundelse, at jeg vidste, den nyeste firmware
forbedrede fotodelen. Var spændt på at se, hvilken version de så
havde lagt i, men ganske rigtigt den allernyeste.
Når du oven i købet ved, at den allernyeste netop afhjælper dit
problem, tror jeg da bestemt, de lytter og giver dig den nyeste.
Husk at lave backup, du mister din kontaktliste, kalender etc.

>OK Jeg bruger ellers
>-> * <- <- * <- * Tjenesteinfo vælg V Software info vælg
>
>-> joystick til højre

Ok, tak, det kan jeg alligevel ikke huske :), men det behøver jeg jo
heller ikke med MYPhoneEx :)

mvh Hans

Lauges Arbejdstøj på hjørnet, 3 fire butikker længere op mod rådhuset
(samme side som rådhuset) -> TeleCare.

Held og Lykke.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-08-06 00:16

> [...]

> fortid ?
> Andre, der har lyst til at svare med deres W800i'er er også velkomne,

Fik lyst til at prøve kræfter med en opdatering på min "gamle" W800i efter
at ha læst tråden hér - min fon er ikke branded, så det var bare ind på SE's
hjemmeside og ta den derfra

Før havde jeg "R1L002" og nu "R1BC002" - helt uden andre problemer end en
kraftig hjertebanken!

Havde ingen probs med mobilen inden da.
Hans

Fra : Hans Jeppesen

Dato : 15-08-06 05:28

On Tue, 15 Aug 2006 01:16:12 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

> [...]
>hjemmeside og ta den derfra
>
>Før havde jeg "R1L002" og nu "R1BC002" - helt uden andre problemer end en

Ok, men "R1BC002" er jo ikke nyeste firmware, som du kan læse i
linket, 2 nyere versioner er kommet til siden 8.3.2006.

Går ud fra, du har brugt filen UpdateService_Inst_2.6.4.9.exe.
Hvis ikke må du gerne sende præcis link til firmware-opdateringen.

UpdateService_Inst_2.6.4.9.exe kan jeg ikke installere, den lukker
konstant ned og skriver noget om konflikter med VisualBasic. Flere
andre i denne gruppe havde nøjagtig samme problem med denne fil,
som blev beskrevet her i gruppen for ca. 2 måneder siden.

Kun godt at den ikke konflikter på alle pc'er, det må jo åbenbart
afhænge af, hvad man ellers har installeret på sin pc. Netop derfor
gik jeg til TeleCare.

mvh Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-08-06 07:51

Hans Jeppesen skrev:

> Ok, men "R1BC002" er jo ikke nyeste firmware, som du kan læse i
> linket,

Nå, havde kun læst tråden sporadisk

> 2 nyere versioner er kommet til siden 8.3.2006.

Nå, okay - troede bare det var den nyeste der lå tilgængelig.

Men hvis jeg følger dit link står der:

"R1CA021
- Released by DaVinci Team around 19/05/06.
- Released on SEUS for the K750 on 22/05/06."

Jeg læste det som at softwaren var til en K750 - men *min* er en W800.

> Går ud fra, du har brugt filen UpdateService_Inst_2.6.4.9.exe.

Jeps - "UpdateService_Inst_2.6.4.9.exe" var hvad der var umiddelbart
tilgængelig.

> [...]
> andre i denne gruppe havde nøjagtig samme problem med denne fil,
> som blev beskrevet her i gruppen for ca. 2 måneder siden.

Har jeg så heller ikke læst - da jeg købte min fon for længe siden var der
mange der "mistede" deres kamera på dén konto (via software-opdatering) så
*jeg* sku ikke ha noget i klemme

> Kun godt at den ikke konflikter på alle pc'er, det må jo åbenbart
> afhænge af, hvad man ellers har installeret på sin pc.

Tjae - sidder med en rimelig ny pc hvor jeg bare installerede (eller
allerede *havde* installeret - lagde ikke lige mærke til det) "Flash
Player": www.macromedia.com

> Netop derfor
> gik jeg til TeleCare.

Okay.

Men som én skrev: det er jo lettere hvis man kan klare det på 10 min. bag
skærmen
Hans

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 15-08-06 09:03

Hans Jeppesen skrev:

> Ok, men "R1BC002" er jo ikke nyeste firmware, som du kan læse i
> linket, 2 nyere versioner er kommet til siden 8.3.2006.

Jo det er den nyeste til W800i.
R1BD001 er kun udgivet af en polsk operatør, og har ikke rigtigt noget
at gøre med den officielle række af firmwares.
R1CA021 er kun udkommet til k750i, men det er godt det samme. For de
folk der har flashet deres k750i med den. Har meldt tilbage at de bedre
kunne lide den forrige.

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 14-08-06 10:25

Der ligger vidst en TeleCare butik, på Hovedbanegården.
- de skulle kunne lave det for dig, mens du venter.

Husk lige kvittering (originale).