SE P990i med tilskud
Fra : BorreBoy

Dato : 09-08-06 13:49

Hej.

Er der nogen der ved, om der er nogle udbydere, der kommer til at sælge
P990i med tilskud? Vil meget gerne ha' telefonen, men synes de ca. 4700,-
er lidt rigeligt.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 09-08-06 13:53

"BorreBoy" <borre@xxxlucasfilm.dk> wrote in message
> Hej.
>
> Er der nogen der ved, om der er nogle udbydere, der kommer til at sælge
> P990i med tilskud? Vil meget gerne ha' telefonen, men synes de ca. 4700,-
> er lidt rigeligt.

Du har godt opdaget at normalt når du køber en tlf med tilskud så bliver den
dyrere.. fx den du nævner med abo lander den på 5816 så virker de 4299,-
måske ikke så billige mere?

Fra : Leif Neland

Dato : 09-08-06 14:00

Flemming Lynggaard wrote:
> [...]
> bliver den dyrere.. fx den du nævner med abo lander den på 5816 så
> virker de 4299,- måske ikke så billige mere?

Nu får man jo noget for pengene, man betaler for abbonnement og samtaler.

Man ville jo normalt skulle betale for det alligevel, med mindre man kun vil
bruge telefonen til kamera og spil

Leif

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-08-06 14:46

Leif Neland skrev:

> Nu får man jo noget for pengene, man betaler for abbonnement og samtaler.

Måske.

Min kammerat har en aftale med abonnement, så han kan købe
billige telefoner hos sin udbyder og så blot fortsætte sit
abonnement.

Jeg der bruger Unotel, har lissom ikke rigtig noget at bruge et
SIM-kort til f.eks. TDC til.

--
Bertel
Hvis jeg har skrevet "Unoeuro", mener jeg "Unotel"

Fra : [92xx] Maciek

Dato : 11-08-06 08:30

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

> Jeg der bruger Unotel
Er unotel godt? jeg har overvejet det lidt nogle gange, men er ikke helt
sikker på om jeg ved nok om selskabet, til at jeg vil være deres ven de
næste 6 mdr..

--
Jeg har talt

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-08-06 11:17

[92xx] Maciek skrev:

> Er unotel godt?

Ja!

> jeg har overvejet det lidt nogle gange, men er ikke
> helt sikker på om jeg ved nok om selskabet, til at jeg vil være deres
> ven de næste 6 mdr..

Binder man sig overhovedet?

Startede med dem nov. 2004 og har nu knyttet 5 simkort til en familiekonto -
fuld tilfredshed hér!
Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-08-06 11:55

[92xx] Maciek skrev:

> Er unotel godt?

Ja.

> jeg har overvejet det lidt nogle gange, men er ikke helt sikker
> på om jeg ved nok om selskabet, til at jeg vil være deres ven
> de næste 6 mdr..

Jeg har endnu til gode at se den første klage over dem.

Men du er ikke deres ven. Hvis du smider SIM-kortet i skralderen,
koster det dig ikke en øre (andet end den spildte oprettelse).

Fra : Jan A.

Dato : 10-08-06 07:42

Flemming Lynggaard skrev:

> Du har godt opdaget at normalt når du køber en tlf med tilskud så bliver den
> dyrere.. fx den du nævner med abo lander den på 5816 så virker de 4299,-
> måske ikke så billige mere?

Det er da en sandhed med modifikation.
Har lige købt en SE W810i til min søn - Den kostede kr. 799,- og alt i
alt, inkl. Telia Express abb. og oprettelse, koster den kr. 1.618,-
Billigste pris uden abb. er kr. 2.390,-

Der er faktisk en hel del mobiler, hvor det godt kan betale sig at købe
med abonnement.

Jan

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-08-06 13:04

On 2006-08-10 08:42:01 +0200, "Jan A." <akkerdk@gmail.com> said:

> [...]
> Billigste pris uden abb. er kr. 2.390,-
>
> Der er faktisk en hel del mobiler, hvor det godt kan betale sig at købe

Ja nu! Men hvad så i løbet af de næste 6 måneder? Så skal I måske
betale kr. 300,- om måneden, og det er jo kr. 1.800,-. Hvis det er
taletid, og man taler dem op, så er det jo fint. Men det er jo ikke
alle, der taler for kr. 300,- om måneden. Når man vurderer, om det kan
betale sig at købe med abonnement, så skal man ikke bare se på prisen
nu og her. Jeg giver kr. 24,- om måneden hos Tele2, og det er taletid.
Taler jeg for dem, skal jeg altså ikke betale for abonnement. Normalt
taler jeg for lidt mere, men slet ikke oppe i nærheden af de kr. 299,-,
som mange abonnementer koster.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-08-06 14:01

Henrik Münster skrev:

> Ja nu! Men hvad så i løbet af de næste 6 måneder?

Ikke forstået. Man opsiger jo abonnnementet samme dag som man
køber det. Når de 6 måneder så er gået, putter man sit
Unotel-kort i.

Hvis man altså ikke låser mobilen op med det samme og helt
opgiver at bruge det nye abonnement til noget.

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-08-06 17:41

On 2006-08-10 15:01:15 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamfilius@lundhansen.dk> said:

> [...]
> Unotel-kort i.
>
> Hvis man altså ikke låser mobilen op med det samme og helt
> opgiver at bruge det nye abonnement til noget.

Det kommer an på, hvilket abonnement man har, og hvor meget man bruger
telefonen. Jeg har f.eks. abonnement hos Tele2. Det koster ikke noget,
men man skal betale mindst kr. 24,- i samtaler hver måned. Taler man
for mere end det, er abonnementet altså gratis. Jeg kan købe en ny
telefon hos Tele2 for 2,- kr. Det lyder jo billigt, men abonnementet
stiger til kr. 299,- om måneden de næste 6 måneder. Reelt vil telefonen
altså ende med at koste kr. 1.800,-. Så er det faktisk ofte billigere
at købe en telefon uden abonnement afhængig af model. Min pointe var
derfor, at man ikke bare kan opremse udgifterne nu og her. Man skal
også se på, om man bliver påtvunget et dyrere abonnement det næste
halve år. Hvis man aldrig bruger det nye abonnement, som du nævner,
skal man jo alligevel betale for det de næste seks måneder.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-08-06 19:42

Henrik Münster skrev:

> stiger til kr. 299,- om måneden de næste 6 måneder. Reelt vil telefonen
> altså ende med at koste kr. 1.800,-. Så er det faktisk ofte billigere
> at købe en telefon uden abonnement afhængig af model.

Læs det indlæg igen som du startede med at svare på. Det hele er
regnet med.

Fra : Jan A.

Dato : 10-08-06 21:50

Henrik Münster skrev:

> bliver påtvunget et dyrere abonnement det næste halve år. Hvis man
> aldrig bruger det nye abonnement, som du nævner, skal man jo alligevel
> betale for det de næste seks måneder.

Som Bertel siger, så er det hele regnet med;

SE W810 Kr. 799,-
Opr. Telia Express Abb. Kr. 99,-
Express abb. 6x120,- Kr. 720,-

Samlet pris Kr. 1.618,- hvilket er inklusive fri sms

Billigste pris uden abb.Kr. 2.338,-

Besparelse minimum Kr. 720,- ved at købe mobilen med Telia
Express abonnement.

Skal det være helt nøjagtigt, så skal man jo indregne at taleprisen
måske er højere med Telia Express, end med det abonnement eller
taletidskort man ellers ville benytte, men i dette eksempel kan man
altså samtale en hel del for de 720 kr. man sparer umiddelbart.
Og dette er ikke et enestående tilfælde, da min kæreste og jeg købte
vores SE K700i'er i januar sidste år, var forholdende de samme. Vi købte
dem med et, dengang, Orange abonnement, og det var stadigvæk billigere
set over de næste 6 mdr., end hvis vi havde købt uden abonnement og bare
fortsat med vores CBB kort i de 6 mdr.
Orange/Telia abonnementet og sim-låsen røg selvfølgelig efter de 6 mdr.,
og så var det tilbage på CBB - Men vi havde fået en ny mobil billigere,
samlet set over de 6 mdr., end hvad den ellers ville have kostet.

Men jeg vil da give dig ret, selvfølgelig skal man se på den totale
udgift, og ikke kun det beløb du skal lægge på bordet her og nu.
Men stadigvæk, i en hel del tilfælde kan det altså godt betale sig at
købe en ny tlf. med et abonnement man ellers aldrig ville tegne.

Jan

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-08-06 23:13

On 2006-08-10 22:49:57 +0200, "Jan A." <akkerdk@gmail.com> said:

> [...]
> Opr. Telia Express Abb. Kr. 99,-
> Express abb. 6x120,- Kr. 720,-
>
> Samlet pris Kr. 1.618,- hvilket er inklusive fri sms

I så fald beklager jeg. Du havde nu heller ikke skåret ud i pap, at det
var abonnementet i seks måneder, der var regnet med (og det er åbenbart
nødvendigt for, at jeg forstår det). Du skrev bare "abb.", og så
regnede jeg med, at det bare var det, man skal betale, når man får
udleveret telefonen.

> [...]
> Men stadigvæk, i en hel del tilfælde kan det altså godt betale sig at
> købe en ny tlf. med et abonnement man ellers aldrig ville tegne.

Jeg kan godt se, at det gælder i dine eksempler. Måske gælder det især
for lidt dyrere og nyere telefoner. Billigere og lidt ældre modeller
fås ofte så billigt uden abonnement, at telefonen skal være meget
billig og abonnementet ligeså, for at det kan betale sig. Som nævnt
sælger Tele2 telefoner for 2,- kr. Til gengæld skal man betale kr.
299,- i abonnement hver måned i seks måneder for mange af dem. Det
bliver trods alt kr. 1.800,-, og det kan man altså få meget telefon for
uden abonnement.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jan A.

Dato : 11-08-06 20:58

Henrik Münster wrote:

> [...]
> hver måned i seks måneder for mange af dem. Det bliver trods alt kr.
> 1.800,-, og det kan man altså få meget telefon for uden abonnement.

Jeg skal ikke kunne sige hvilke ting det er der gør sig gældende i den
forbindelse.
Men konklusionen må vel være, at man skal sørge for at kigge sig godt
for - Nogle gange kan det godt betale sig at købe med et abonnement,
andre gange ikke, kommer helt an på hvert enkelt særlige tilfælde og tilbud.

Jan

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 17-08-06 13:43

"Jan A." <akkerdk@gmail.com> wrote in message

> [...]
> for - Nogle gange kan det godt betale sig at købe med et abonnement,
> andre gange ikke, kommer helt an på hvert enkelt særlige tilfælde og

Men du har jo så købt den med et voldsomt dyrt abbo fra Telia hvor det
koster mange penge at ringe - så dit regne stykke går nemt i minus ..

Det kan ikke altid betale sig - fx dit express abbo - er jo en del dyrere
end det tilsvarende fra unotel - så de penge du tror du sparer gør du måske
ikke..

Fra : Jan A.

Dato : 17-08-06 20:29

Flemming Lynggaard skrev:

> [...]
> end det tilsvarende fra unotel - så de penge du tror du sparer gør du måske

Som jeg siger, man skal altid kigge sig grundigt for.
Det er ikke altid det kan betale sig at købe en mobil med abonnement,
selvom udgangs prisen er billig.
Omvendt kan man heller ikke konkludere på forhånd, at det nødvendigvis
er dyrere at købe en mobil med abonnement, selvom det muligvis er et
abonnement man ellers ikke ville tegne.
Det kommer helt an på ens personlige forbrugsmønster.

I mit eksempel ville jeg kunne mobil samtale for minimum 300 minutter i
løbet af de 6 mdr., og det ville stadigvæk kunne betale sig at købe
mobilen med et TeliaExpress abonnement.

I mit helt specielle tilfælde er fordelen endda endnu mere indlysende;

Min søn havde (i mit navn) i forvejen Telia Express, så der var tale om
en forlængelsesaftale, dvs. vi sparede oprettelsen på kr. 99,-
Samtidigt har han haft abonnementet i over 18 mdr., så han er nede på at
betale kr. 60,- om måneden i abonnement, hvilket jo inkluderer fri sms.
Altså kommer telefonen reelt kun til at koste de kr. 799,-, og hvis man
endeligt vil regne abonnementet med (hvilket man jo ikke bør, da han
under alle omstændigheder ville skulle have det abonnement), så bliver
prisen alt i alt, inklusive fri sms, kr. 1.159,-

Jan

Fra : LarsJ

Dato : 09-08-06 20:38

BorreBoy skrev:
> Hej.
>
> Er der nogen der ved, om der er nogle udbydere, der kommer til at sælge
> P990i med tilskud? Vil meget gerne ha' telefonen, men synes de ca. 4700,-
> er lidt rigeligt.

Aircom vil sælge den til 4.299 kr. med et Sonofon Kvantum 199 abo., men
det er jo godt nok ikke den store besparelse. Måske kommer der nogle
flere/bedre tilbud, når Sonofon og TDC efter sigende for alvor går i
gang med 3G til efteråret.

Men hverken P900 eller P910 kom nogensinde ned i en pris med abo., der
matcher telefoner som k750, w800og andre "masse-telefoner" - så du skal
(desværre) nok ikke gøre dig alt for store forhåbninger om markant
lavere priser.

Lars

Fra : BorreBoy

Dato : 10-08-06 05:07

"LarsJ" <jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> matcher telefoner som k750, w800og andre "masse-telefoner" - så du skal
> (desværre) nok ikke gøre dig alt for store forhåbninger om markant lavere

Ok. Tak for svar.

Fra : Akker

Dato : 17-08-06 23:02

Jan A. skrev:

> I mit eksempel ville jeg kunne mobil samtale for minimum 300 minutter i
> løbet af de 6 mdr., og det ville stadigvæk kunne betale sig at købe
> mobilen med et TeliaExpress abonnement.

Og det var da så ellers en gedigen regnefejl jeg her fik lavet.
Det antal minutter jeg kan tale i, hvis vi sammenligner mellem Telia
Express og Unotel, er, set over de 6 mdr., 1.945 minutter, dvs. over 10
minutter om dagen i snit, før det samlet set ville kunne betale sig at
købe mobilen uden abonnement og så bruge Unotel, i stedet for at
købe den med et Telia Express abonnement.

For at tydeliggøre det;

Mobil samlet pris over 6 mdr. med Telia Express Kr. 1.618,00
Samtale 1.945 min. á kr. 1,- Kr. 1.945,00
I alt Kr. 3.563,00

Mobil uden abonnement Kr. 2.338,00
Samtal Unotel 1.945 min. á kr. 0,63 Kr. 1.225,35
I alt Kr. 3.563,35

Jeg ser bort fra opkaldsafgift, da den er ens (kr. 0,25) i begge
tilfælde.
Og så har jeg endda set bort fra, at man sms'er gratis med Telia
Express - Så for hver gang man har sendt 25 sms'er med Unotel, kan man
tale yderligere 4 minutter med Telia Express.

Hvis man skal finde ud af om et givent abonnement, med eller uden
tilbud på en mobil, kan betale sig, så bør man analyserer det mobil
forbrug man har haft gennem f.eks. 3 mdr. - Så vil man kunne få et
fornuftigt redskab til at hjælpe en med beslutningen.

Jan