W810i og synkronisering med Outlook
Fra : ole.nielsen@get2net.~

Dato : 09-08-06 11:05

Jeg har nu haft min SE W810i nogle måneder er kommet godt ud i krogene
på alle de funktioner der er i telefonen. Det, der dog ikke er
lykkedes for mig er, at få telefonen til at genkende de indkommende
opkaldsnumre og vise navn i stedet for nummer. Det er hamrende
irriterende, at man skal sidde og gætte sig til hvem der ringer eller
sms'er.

Jeg er kommet så langt i min søgen efter problemets kerne, at jeg har
en ide til hvad der er problemet.
Taster jeg et nummer ind i telefonen manuelt virker det korrekt.
Personens navn og evt billede bliver vist i displayet, men efter at
kalenderen og telefonbogen er blevet synkroniseret med Outlook fucker
det op og personen der ringer bliver til et nummer igen.

Er der nogen der kender samme problem? Og ikke mindst... Er der nogen
der har en løsning.

Min tele udbyder (Telmore) er blevet prøvet og deres teknikere har
opgivet.

mvh.

Ole

Fra : Christian

Dato : 09-08-06 12:34

<ole.nielsen@get2net.dk> wrote in message
.... og personen der ringer bliver til et nummer igen.

Efter synkronisering har du det samme nummer liggende 2 gange i telefonen.
Den ta'r så bare det første den finder, og det har åbenbart ikke tilknyttet
et navn.

Christian

Fra : ole.nielsen@get2net.~

Dato : 09-08-06 12:56

Jeg havde lidt start problemer når der skulle synkroniskeres og har
oplevet at alle numrene lå der 2 gange. Det skyldes at jeg kopierede
min telefonbog direkte fra den gamle SE T68i via Bluetooth til den nye
og bagefter synkroniserede med Outlook.

Grunden til denne lille finte var, at jeg ikke har kunnet synkroniser
den gamle mobel med Outlook (versionsproblemer) i mere end 6 måneder.
De nye numre skulle jo helst ikke gå tabt.

Jeg gætter på, at Outlook sætter en ASCII karakter efter
telefonnummeret som kalenderen ikke genkender som andet end et tal.
Derfor vil nummeret ikke blive genkendt ved opkald til telefonen.
Går jeg ind og retter nummeret til ved at slette sidste ciffer til
skrive det igen, så virker genkeldelsesfunktionen igen.

Jeg har lige kikket i manualen. Der kan jeg ikke lige se nogen
løsning.

/OLe

Fra : ole.nielsen@get2net.~

Dato : 09-08-06 13:03

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 09-08-06 14:30

ole.nielsen@get2net.dk den 9. august 2006 kl. 12:04 +0100 skrev:
>Er der nogen der kender samme problem? Og ikke mindst... Er der nogen
>der har en løsning.

Kan det tænkes, at du i din Outlook ikke har skrevet +45 foran numrene,
eller at du måske har for mange mellemrum mellem tallene? Det kunne godt
forvirre telefonen, siger min erfaring mig (dog ikke med W810i konkret)

Mange hilsner

Kasper Hyllested
www.hyllested.net

Fra : ole.nielsen@get2net.~

Dato : 10-08-06 07:50

> [...]
> eller at du måske har for mange mellemrum mellem tallene? Det kunne godt
> forvirre telefonen, siger min erfaring mig (dog ikke med W810i konkret)

+45 foran har jeg på en del af numrene. Og det ændre ikke noget. Jeg
kan se, at outlook selv sætter mellemrum ind i telefonnummeret. +45 xx
xx xx xx, men de kommer ikke med over i mobilen. JEg tror nu heller
ikke, at numrene i Outlook er gemt på den måde, men at det kun er en
visuel formatering. Bill har mange ideer til hvordan vi gerne vil have
det ....

/Ole