Alla ZYB .. online backup af mobil
Fra : J.K.Arning

Dato : 08-08-06 11:57

Findes der andre online tjenester .. gratis eller betaling .. der tillader
online backup og restore af mobil kontakter og kalender?

Zyb.com fungerer ikke med SE K608i endnu og jeg står med et aktuelt problem
der skal løses nu.

Endvidere skulle der meget gerne være mulighed for at importere aftaler og
kontakter fra Outlook i en eller anden form.

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk ::

Fra : Lars Raaby

Dato : 08-08-06 20:35

J.K.Arning skrev:
> [...]
>
> Endvidere skulle der meget gerne være mulighed for at importere aftaler og
> kontakter fra Outlook i en eller anden form.

Har du prøver MyPhoneExplore
http://www.fjsoft.at/

--
MVH Lars
- K750i+Telmore

Fra : J.K.Arning

Dato : 09-08-06 10:30

On Tue, 08 Aug 2006 21:34:43 +0200, Lars Raaby wrote:

> Har du prøver MyPhoneExplore
> http://www.fjsoft.at/

Ja nu har jeg men det er ikke en online backup service.

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk ::

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 09-08-06 14:33

"J.K.Arning" <spam@arning.dk> den 8. august 2006 kl. 12:57 +0100 skrev:

> [...]
>
>Endvidere skulle der meget gerne være mulighed for at importere aftaler og
>kontakter fra Outlook i en eller anden form.

Zyb er jo en SyncML-tjeneste, og hvis din telefon ikke understøtter
SyncML, så bliver det svært. Det kan du evt. checke i dokumentationen.

Hvis din tlf. har understøttelse for SyncML, så findes der flere andre end
Zyb, selvom jeg umiddelbart synes, Zyb er bedst. Kræver du også
understøttelse for Outlook-sync, så skal du vist have fat i Nexthaus,
http://www.nexthaus.com/outlookclient.html

Mange hilsner

Kasper Hyllested
www.hyllested.net

Fra : J.K.Arning

Dato : 09-08-06 19:21

On Wed, 09 Aug 2006 15:32:30 +0200, Kasper Hyllested wrote:

> Zyb er jo en SyncML-tjeneste, og hvis din telefon ikke understøtter
> SyncML, så bliver det svært. Det kan du evt. checke i dokumentationen.

Ifølge Sony Ericcson understøtter K608i SyncML

> Hvis din tlf. har understøttelse for SyncML, så findes der flere andre end
> Zyb, selvom jeg umiddelbart synes, Zyb er bedst.

Jeg syntes også Zyb ser genialt ud men de understøtter ikke K608i fortiden.

> Kræver du også
> understøttelse for Outlook-sync, så skal du vist have fat i Nexthaus,
> http://www.nexthaus.com/outlookclient.html

Kræver og kræver .. jeg vil gerne kunne synkornisere op imod mine outlook
kontakter og i den sammenhæng ser dem du henviser til jo geniale ud da de
har et server tool som kan synkronisere telefonen med outlook og det til
50$ .. jeg kan bare ikke få det til at virke indtil videre

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk ::

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 09-08-06 20:24

"J.K.Arning" <spam@arning.dk> den 9. august 2006 kl. 20:20 +0100 skrev:
> [...]
>har et server tool som kan synkronisere telefonen med outlook og det til
>50$ .. jeg kan bare ikke få det til at virke indtil videre

Når/hvis du får det til at køre, så vil vi gerne høre lidt mere her i
gruppen. Jeg overvejer det nemlig også selv.

Har du prøvet at sætte din telefon op manuelt til zyb? Det er jo normalt
ikke mange informationer, der skal til. Zyb's server hedder vist
sync.zyb.com og kører på port 80.

Mange hilsner

Kasper Hyllested
www.hyllested.net

Fra : J.K.Arning

Dato : 12-08-06 23:28

On Wed, 09 Aug 2006 21:24:29 +0200, Kasper Hyllested wrote:

> Når/hvis du får det til at køre, så vil vi gerne høre lidt mere her i
> gruppen. Jeg overvejer det nemlig også selv.

Så kører det ...

En, indtil videre, gratis syncml konto hos http://gsmsync.net som
synkroniserer fint og problemfrit med mobilen.

For at kunne synkronisere Outlook med gsmsync kræver det indtil videre
Nexthause Outlook klient: http://www.nexthaus.com/outlookclient.html som
koster lidt $.

Og det virker 100%.

--