Nyt "hoved" til nokia bilinstallation
Fra : Ukendt

Dato : 05-08-06 16:11

Jeg har hørt i øresneglen at man kan skifte holderen i en nokia
bilinstallation, og at det skulle være forholdsvis simpelt. Men hvem gør
det - og hvad koster det?

Mvh Tommy, Aalborg

Fra : Steen Andersen

Dato : 05-08-06 20:15

"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har hørt i øresneglen at man kan skifte holderen i en nokia
> bilinstallation, og at det skulle være forholdsvis simpelt. Men hvem gør
> det - og hvad koster det?

Mit gamle sæt til 6310 blev ændret til nye Nokia. Jeg gjorde det selv med
stumper fra TDC Erhverv på Ølgodvej i Aalb. Ø (eller Tramvej eller
derudeomkring). Men de har værksted, og kan sikkert gøre det for dig mod
betaling

Du skal bruge: Kabel, der ændrer dit gamle sæt til nyt, kostede vist ca.
300,-, samt en holder, der passer til den nye tlf., kostede vist ca. 600,-.
Indgrebet var simpelt, tog ca. 15 min. incl. demontering og genmontering af
lidt instrumnt-brædt-stumper (VW-transporter).

-Steen

Fra : Andersen [3650]

Dato : 06-08-06 11:08

> [...]
> Jeg har hørt i øresneglen at man kan skifte holderen i en nokia
> bilinstallation, og at det skulle være forholdsvis simpelt. Men hvem gør

Skift til Bluetooth carkit, så kan du reelt
nøjes med at skifte en passivholder fra
T.Svansen (30 kr.) hver gang du skifter
tlf.
Self. forudsat din tlf understøtter BT.
(men hvilken gør snart ikke det)

Fra : Hans Jeppesen

Dato : 06-08-06 11:22

On Sun, 6 Aug 2006 12:07:45 +0200, "Andersen [3650]" <virker@ikke.dk>
wrote:

>Skift til Bluetooth carkit, så kan du reelt
> [...]

Nysgerrig, har du erfaringer med det, og hvad kan du i så fald
anbefale?
Ii mange test står der at modtagerens lyd ofte er elendig,
mens lyden i bilen er ok.

mvh HJ

Fra : Andersen [3650]

Dato : 06-08-06 14:31

"Hans Jeppesen" <hjeppe@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nysgerrig, har du erfaringer med det, og hvad kan du i så fald
> anbefale?
> Ii mange test står der at modtagerens lyd ofte er elendig,
> mens lyden i bilen er ok.

Meget lidt erfaring.
Havde en bilradio med BT indbygget. Det var en billig fra Aldi.
Den drillede hele tiden fruens tlf (men ikke min, og de er ens) så
jeg leverede den tilbage. Jeg ved fra auto-audio NG at der findes
tilsvarende løsninger i andre og dyre mærker, som efter deres
udsagn skulle virke. Men prøv selv at spørge i NG'en.