N6230i og Telia MMS
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 30-07-06 09:32

jeg har en nokia 6230i og har nu med Telias kundeservice og tekniker forsøgt
at få sendt MMS ... men efter først at ha' fået tilsendt deres opsætninger
via sms og aktiveret dem ... skeye der ikke noget ... så blev vi enige om at
kører det hele ind manuelt, som sagt så gjort ... virkede stadig ikke ...
bestilte så en tekniker, som ringede tilbage 4 dage senere ... han sagde at
vi lige skulle tjekke om det hele stod rigtigt, det gjorde det, så det kunne
han ikke forstå .. ej heller mig ... så mente han det var min mobil,
så vi blev enige om at han sendte mig en anvisning/opsætning via email, så
jeg kunne teste det på en nokia 6610 ... taste taste taste ... samme besked
"mms besked kunne ikke sendes" ... sådan noget forpu.... l..., nu er jeg ved
at gå op i en spids, hvor svært kan det være ... er det ikke et af danmarks
største mobilselskaber ... skal siges at jeg havde orange før ( firma
mobil ) og da Telia overtog Orange ... gik det galt ... jeg er så træt og
efterhånden opgivende overfor telia ... burde de ikke hedde Tolerance, som
en blanding af Telia og Orange .... kan nogen herinde hjælpe med en
opsætning eller have en ide om hvad det skyldes at min nokia 6230i ikke vil
sende og modtage MMS beskeder ?????

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 30-07-06 09:38

Er den tilmeldt MMS ?

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 30-07-06 15:58

> [...]
> Telia overtog Orange ... gik det galt ... jeg er så træt og efterhånden opgivende overfor telia ...

Jeg kan ikke hjælpe dig, men kun sige, at da jeg skiftede fra Telmore til
Telia startede et sandt mobil-helvede. Det tog ca. 4 måndeder inden alt
var på plads og fungerede. Fra selve dagen skiftet skete og til jeg kunne
sende en SMS gik der en måned. Så haltede det med MMS og til sidst
gik der flere måneder inden fakturering var på plads.
SMS kom først til at virke da jeg sendte en lang klagemail til direktøren.
Alt fungerer dog i dag efter et halvt år og de har også været flinke til at
forsøge at afhjælpe fejlene, men evnerne manglede desværre ofte.

Fra : Jean

Dato : 30-07-06 18:54

Morten Jørgensen skrev:
> [...]
> at
> forsøge at afhjælpe fejlene, men evnerne manglede desværre ofte.

Hvad er årsagen til at du fortsat er kunde hos Telia? Hvad kan de tilbyde,
som andre selskaber ikke tilbyde meget bedre?

Mvh Jean.

Fra : pkc

Dato : 30-07-06 17:17

> [...]
> jeg har en nokia 6230i og har nu med Telias kundeservice og tekniker
> forsøgt at få sendt MMS ... men efter først at ha' fået tilsendt deres

Jeg har haft en N6230i og havde ingen problemer med Telia -

mvh
www.scanboat.com / Per Krabbe

Fra : Christen Fihl

Dato : 30-07-06 17:47

Min 6230 (uden i) mister tit sin MMS mulighed (hos Telia).

Så kan jeg "blot" genstarte telefonen, og jeg får et (eller flere)
muligheder igen.
Så opsætningen virker næsten, men med problemer.

--
Christen Fihl
http://HSPascal.Fihl.net/

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 30-07-06 19:58

alt er sat op til det ... men noget er galt

har gennemgået opsætningen 2 gange med 1 tekniker fra Telia

men intet hjælper ... godt det er en firma mobil .o)

privat er det nemlig Telmore (tdc) og det virker

Fra : pkc

Dato : 31-07-06 17:56

> alt er sat op til det ... men noget er galt
>
> har gennemgået opsætningen 2 gange med 1 tekniker fra Telia
>
> men intet hjælper ... godt det er en firma mobil .o)
>
> privat er det nemlig Telmore (tdc) og det virker

Virker din gprs ?

mvh
Per

Fra : Kim A

Dato : 30-07-06 20:40

"Johnny B [2000]" <johnnyb2000@KAGEN_I_DÅSENgmail.com> skrev i en meddelelse
> jeg har en nokia 6230i og har nu med Telias kundeservice og tekniker
> forsøgt at få sendt MMS ... (klip)

Har selv en Nokia 6230i med Telia som udbyder, og jeg havde overhovedet
ingen problem med at få mms til at virke på den, til gengæld har min
kammerat lige købt en brugt Nokia 6230i som han skal have sat op til TDC
mms...det har indtil videre vist sig håbesløst, selv ikke et besøg hos en
TDC butik hjalp...og de ringede endda til deres teknik kontor? som heller
ikke kunne hjælpe....sååå det er vist ikke kun som Telia kunde man kan være
uheldig!

Mv. Kim A

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-08-06 21:21

Johnny B [2000] skrev den 30-07-2006 10:31:

> kan nogen herinde hjælpe med en
> opsætning eller have en ide om hvad det skyldes at min nokia 6230i ikke vil
> sende og modtage MMS beskeder ?????

Er din mobil opsat til at bruge "fremmede netværk"* når der
afsendes/modtages MMS?

*: Kan også hedde noget i retning af: Udenfor hjemmenetværk.
Jeg kan desværre ikke huske det helt præcist.

Jeg havde også et afsende/modtage-problem med MMS'er.
Hans fra Telia butikken på kbh hovedbanegård var en stor hjælp, da han
indstillede den til at kunne modtage udenfor hjemmenetværket.

Carsten Riis, der udtaler sig på egne vegne.
www.de3faktorer.dk

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 02-08-06 17:57

har nu fået skiftet sim kort og fået en tekniker inde i telias butik på
strøget til at kigge på det, han kan heller ikke finde ud af det ... nu
gider jeg dem ikke mere, så nu skifter jeg selskab.

tak for jeres svar