javascript associative array
Fra : Kaare A. Larsen

Dato : 05-10-06 21:57

Jeg prøve at lave et associative array dynamisk men det går ikke
så godt kan i ser hvorfor.

alert(myNewArray["id"]) returner undefined hvilket jeg ikke kan
forstå

var data = "id=101&return=true";

var myNewArray = pConvertStringToArray(data );
alert(myNewArray["id"])

function pConvertStringToArray(data)
{
   var mArray= new Array();
   var tmpArray = data.split("&");
   var tmpKey;
   try
   {

      for(var i=0;i<tmpArray.length;i++)
      {
      tmpKey = tmpArray[i].split("=");
      mArray["'"+tmpKey[0]+"'"] = tmpKey[1];
      }

   }
   catch(e)
   {
      alert(e.message);
   }

   alert(APacket[APacket["])
   return APacket;
}

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kaare A. Larsen

Dato : 06-10-06 11:33

mente jeg

   alert(APacket["id"])

Fra : Kaare A. Larsen

Dato : 06-10-06 11:38

>    alert(APacket[APacket["])
>    return APacket;

Ups jeg mente
alert(APacket["id"]) ;

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 06-10-06 17:32

Kaare A. Larsen <kaare.a.larsen@nospamgmail.com> writes:

> [...]
> så godt kan i ser hvorfor.
>
> alert(myNewArray["id"]) returner undefined hvilket jeg ikke kan

Brug
var mArray = new Object();
Det gør kun en forskel hvis du bruger tal som indexer, og har
brug for "length"-egenskaben. Her har du måske netop *ikke*
brug for at "length" er reserveret som nøgle.

>       tmpKey = tmpArray[i].split("=");
>       mArray["'"+tmpKey[0]+"'"] = tmpKey[1];

Her sætter du fx nøglen "'id'" til værdien "110". Du putter enkelte
anførselstegn uden om nøglen. Det er der ingen grund til. Bare skriv:
mArray[tmpKey[0]] = tmpKey[1];

>    alert(APacket[APacket["])
>    return APacket;

Her gik det vist galt. Jeg regner med at der stod en "return mArray;" :)

/L

Fra : Kaare A. Larsen

Dato : 08-10-06 20:04

takker