Vinterstøvler
Fra : Ernest

Dato : 05-10-06 19:35

Nogen der har erfaringer med hvilke vinterstøvler der kan anbefales til en
3-årig dreng, der bestemt ikke går af vejen for at hoppe i vandpytter, vælte
sig rundt i sne og sjap, og generelt er hård ved sit fodtøj sommer som
vinter.
Vi har forsøgt os med Ecco og Angulus, og ingen af dem kan holde min søn's
fødder varme i ret lang tid, eftersom de hurtigt bliver våde.
Vh
Morten

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 05-10-06 19:47

Ernest skrev:
> [...]
> Vi har forsøgt os med Ecco og Angulus, og ingen af dem kan holde min søn's
> fødder varme i ret lang tid, eftersom de hurtigt bliver våde.

Trigger-støvler måske? De er da i hvert fald både varme og praktiske. Og
de er til at få af og på selv. Jeg ved godt, de måske ikke er det mest
yndige, men herregud, når man er tre år SKAL man da vælte sig i sne og
sjap, når man har chancen

Venlig hilsen Dikte

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 05-10-06 20:09

"Elefantens" Goretex ville være mit bud...

/Pernille

Fra : Ernest

Dato : 05-10-06 20:22

og hvor finder jeg så lige dem?

Fra : Lars Raaby

Dato : 05-10-06 20:52

Ernest skrev:
> [...]
> sig rundt i sne og sjap, og generelt er hård ved sit fodtøj sommer som

Jeg har købt nogle termostøvler fra Skofus til 249,95
De tåler sne, sjap, mudder og salt. Kan vaskes ved 40 gr.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 06-10-06 07:49

> [...]
> 3-årig dreng, der bestemt ikke går af vejen for at hoppe i vandpytter,
> vælte sig rundt i sne og sjap, og generelt er hård ved sit fodtøj sommer

Vi kombinerer altid, så vi har "almindelige" vinterstøvler til det knap så
hårde brug, og termostøvler til udendørs leg i elementernes rasen. Det
fungerer fint.
Personligt foretrækker jeg Fuzze termostøvlerne fra Føtex fremfor dyrere
mærkevarer. De er med en løs, meget kraftig uldsok, fremfor plysfor, og de
holder rigtig godt på varmen. De kan desuden tages ud og vaskes, og så
forbliver de varme hele vinteren, hvor plysfor bliver trådt sammen og mister
noget af isoleringsevnen ved længere tids brug.

Jeg har en femårig og treårige tvillinger i skovbørnehave, så vi stiller
store krav til vinterfodtøjet - og det lever termostøvlerne op til.

MVH Mette

Fra : Rex

Dato : 02-11-06 11:55

Jeg har også købt termo gummistøvlen fra skofus til 249,95... Dejlig nem og
holdbar støvle... Vil nok kombinere den med en goretex støvle når den