HUndelugt - hvordan fjerner jeg det?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 05-10-06 19:15

Hvordan fjerner jeg bedst lugten af hund i bilen?

Han (hunden) kører dagligt med, og det kunne være rart at have et
vidundermiddel mod lugten af hund - specielt våd hund

Nogen der har nogle gode ideer?

--
MVH Thomas
http://www.lalala.dk/gratisfilm.phtml - Lej GRATIS DVD film!

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 05-10-06 19:35

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Han (hunden) kører dagligt med, og det kunne være rart at have et
> vidundermiddel mod lugten af hund - specielt våd hund

He.. min mand hyler over det samme dagligt, at MIN bil lugter af MINE
hunde..
så må han jo gå, eller tage cyklen..(-;
jeg plejer når jeg har været på tur med vovserne, at lade bagklappen stå
åben, og vinduerne ligeså, så der bliver luftet godt ud længe. der hvor de
er, er der et vaskbart tæppe, som jævnligt bliver vasket. helt lugtfri
bliver bilen næppe, men det hjælper gevaldigt.

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : qfha

Dato : 05-10-06 20:15

..°o.O Thomas O.o°. skrev:
> [...]
>
> Han (hunden) kører dagligt med, og det kunne være rart at have et
> vidundermiddel mod lugten af hund - specielt våd hund

Vask (med hundeshampoo) ofte hunden, det minimerer lugten. Hos
dyrehandleren kan man købe en spray som tager lugten af hund. Jeg
mener bilhandlere bruger en eller anden form for ozon til at fjerne
lugt i biler.
Eller væn dig til lugten, så kan man ikke selv lugte det.

mvh
qfha

Fra : Hm

Dato : 05-10-06 20:44

*Vask (med hundeshampoo) ofte hunden, det minimerer *lugten.

Mine hunde bliver aldrig vasket med mindre de har rullet sig i noget der
lugter og det sker faktisk aldrig. Jeg har solgt flere biler og aldrig er
det bemærket at jeg har haft hund i bilen. og mine hunde er altid med.
Jeg har altid haft mine Schæferhunde i et stort bur, og derved er de ikke
kommet direkte kontakt med bilen, så et bur kunne være en mulighed.
Hanne

Fra : jopa

Dato : 06-10-06 09:40

Hm skriblede bla:

> [...]
> altid med. Jeg har altid haft mine Schæferhunde i et stort bur, og
> derved er de ikke kommet direkte kontakt med bilen, så et bur kunne

Jeg har da heller aldrig vasket mine hunde.
Er de møjbelortede får de en tur med vandslangen eller en svømmetur i min
mergelgrav

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Hermann Holm

Dato : 07-10-06 03:05

Der vil altid være mennesker der ikke kan lide at hunde lugter af hund,
Underligt nok.

Der vil altid være hunde der udvikler allergi fordi de bliver vasket med
shampoo i tide og utide.
Underligt nok.

/hermann

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 07-10-06 12:01

On Sat, 07 Oct 2006 04:04:30 +0200, Hermann Holm
<hermann@solbjerghave.CYKELdk> wrote:

>Der vil altid være hunde der udvikler allergi fordi de bliver vasket med
>shampoo i tide og utide.
>Underligt nok.

Nahh så sært er det nu ikke - mange har den fejæ agtige opfatelse at
kosmetik parfumer og div sæber er sundt uagtet hvor meget man for af
det men fakta er at det forstyre kropens eget system både ved hund og
menneske.

ikke dermed sagt at der er nogen der tager skade af et bad med sæbe
eller vaske hænder for den sags skyld - men er man typen der bader 2-3
gange om dagen og bruger sæbe så kan man godt regne med at blive
dårlig af det.

--
MvH Bo M Mogensen
Holly Marie Combs The greatest Holly&Chamred (about 1gb)

Fra : Søren LH

Dato : 08-10-06 16:31

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har altid haft mine Schæferhunde i et stort bur, og derved er de ikke
> kommet direkte kontakt med bilen, så et bur kunne være en mulighed.
Mine hunde er heller aldrig blevet vasket, med mindre de er blevet meget
støvede så man får sorte fingre af at klappe dem, eller med mindre de har
rullet sig i lort.

Jeg kan ikke lugte Vizla lugter af noget som helst, men jeg skal da ikke
sige om jeg har vænnet mig til lugten.

Mvh
Søren

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 06-10-06 19:46

On 5 Oct 2006 12:14:44 -0700, "qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> wrote:

>Eller væn dig til lugten, så kan man ikke selv lugte det.

Tjaae sådan har jeg det egenetligt også lidt - jeg synes nu ikke hund
lugter dårligt vs f.eks en katte bakke.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 06-10-06 20:19

"Bo M Mogensen" <chokmah999@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Tjaae sådan har jeg det egenetligt også lidt - jeg synes nu ikke hund
> lugter dårligt vs f.eks en katte bakke.

En kattebakke lugter heller ikke så dårligt vs. f.eks. en gyllespreder ...
alt er relativt ...

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 06-10-06 19:45

On Thu, 5 Oct 2006 20:14:42 +0200, ".°o.O Thomas O.o°." <flash4
it.invalid> wrote:

>Hvordan fjerner jeg bedst lugten af hund i bilen?
>
>Han (hunden) kører dagligt med, og det kunne være rart at have et
>vidundermiddel mod lugten af hund - specielt våd hund
>
>Nogen der har nogle gode ideer?

Puhh du kan få sådan en spray til dårligt lugt på lokummet den tager
ALT ... stinker lidt stærkt i starten men ellers så falder det til ro
efter en tid ellers spørg i matas

Fra : Jlitgov

Dato : 07-10-06 16:08

Hej Thomas

Køb en mikrobiologisk lugtfjerner og spray på området hvor hundene
opholder sig. Virker på kilden til dårlig lugt. Der er f.eks. en som
hedder Lotus Lugtfjerner, som forhandles flere steder.

Ellers findes der noget som hedder Nature's Air Sponge. Det er en lille
beholder bl.a. med aktivt kul som fjerner alle mulige lugte. Jeg har
altid sådan en i min bil.

Jeg ved desværre ikke hvor du kan købe den som privatperson. Jeg
køber den på arbejde, men vi handler ikke med private, men der er
flere steder den kan fåes.

Hilsen Janne
www.litgov.dk

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 07-10-06 18:36

"Jlitgov" <villrikke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Janne

Endelig en der svarer på spørgsmålet - tak

Er det denne du snakker om:
http://cgi.ebay.com/Natures-AIR-SPONGE-Odor-Absorber-Air-Freshener_W0QQitemZ180033580243QQcmdZViewItem ?

Hvad koster den, og hvilke slags erhvervsdrivende kan handle med dit
arbejde?