Anbefaling af k
Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 05-10-06 16:11

Hej Gruppe!

Jeg stå med et behov for at få mine katte passet i en uges tid. Jeg
ved at det er at foretrække at få dem passet hjemme,men jeg har ikke
lige nogen jeg kan få til at passe dem, så jeg må jo vælge det
næstbedste. Derfor mit spørgsmål: Er der nogen der kan anbefale en
pension i omegnen af Langå (omegn kan godt række til en 50 kilometers
penge).

--
// Wegge
Min begrundelse for at betragte Arne Wilstrup som en paphat:

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-06 09:40

Anders Wegge Jakobsen wrote:
> [...]
> næstbedste. Derfor mit spørgsmål: Er der nogen der kan anbefale en
> pension i omegnen af Langå (omegn kan godt række til en 50 kilometers

Hej

Der ligger en meget rost kattepension i Søften.
Hvordan det er at have sine katte der kan jeg dog ikke selv svare på endnu,
men kan om to uger, når Buster har tilbragt en uge dernede... (mens jeg onde
slave har tilbragt en hel uge i Bourgogne)

Hende der har pensionen er meget sød, og virker til virkelig at have
forståelse for katte og deres behov.. Og det virker til at alle katte får
individuel opmærksomhed ddagligt, hvilket er et plus for mig...
Men hos Izabella skal du bestille i god tid, da hun godt kan være bokket op
lang tid i forvejen, især omkring ferier mm...

Håber du finder en pension.. Ellers er det muligt at søge efter pasning på
www.vildkat.dk Der kunne man evt lave en aftale med en anden katte-ejer at
man passer hinandens katte...

MVH
Louise og Buster

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 06-10-06 18:50

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ved at det er at foretrække at få dem passet hjemme,men jeg har ikke
> lige nogen jeg kan få til at passe dem, så jeg må jo vælge det

Bor du i lejlighed eller hus?
Hvor mange katte?
Det alt afgørende er jo, at de har væske nok.

Har selv en kat på 9 år, som er blevet vænnet til at kunne være alene i
hvertfald i en 3-4 dage.
Inden jeg nu bliver overfaldet af velmenende katteelskere, der kræver frisk
vand HVER dag, vil jeg tillade mig
at sige, at det passer altså ikke helt.
Hvor mange gange har vi ikke oplevet, at missen efter at vi har fyldt frisk
vand i katteskålen, straks går ud i haven og drikker regnvand fra
fuglebadet!
Vand som måske er en uge gammelt, - men måske smager lidt af fugl )

Min pointe er, at katte er yderst tilfredse med tørfoder og vand, samt en
kattelem eller en overdækket terrasse, så de kan komme i tørvejr.
Hvis du ikke selv har det, så har naboen. Vi husede et par ukendte katte i
havemøblerne (med hynder) her i sommer på vores terrasse om natten.
Det var rigtig hyggeligt. Men de løb væk, når vi åbnede terrassedøren om
morgenen. Forhåbentlig havde de sovet tørt og godt

En kat på ca 4 kilo har brug for 60-70 g tørfoder om dagen, så du skal bare
hælde ca 1 kg tørfoder op i et par skåle eller tre.
Så er der også nok til, at hun/han kan invitere en gæst eller to.
Også vand i et par skåle eller tre. Sørg for, at skålene står lidt langt fra
hinanden, så hun/han ikke kommer til at spilde
tørfoder ned i vandet. Det dur ikke, for så bliver vandet jo forurenet.

Men,- i dagens Danmark bør man altså have mindst én nabo, som godt vil komme
og give vand en enkelt gang mens man er væk.
Det har jeg, og det bør du også have...

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min emailadresse...