Cookie fra ASP til PHP
Fra : Meyer

Dato : 05-10-06 14:16

Har ladet mig fortælle at måden man flytter en variabel fra ASP
til PHP, kan være med cookies. Jeg kan bare ikke få det til at
virke. Når jeg sætter en cookie i ASP er det f.eks:

<Response.Cookies("SkoleKlasse")("Id") = 45> men hvordan læser
jeg denne cookie i PHP?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Johansen

Dato : 05-10-06 14:46

Meyer skrev:
> <Response.Cookies("SkoleKlasse")("Id") = 45> men hvordan læser
> jeg denne cookie i PHP?

Du kan se alle læsbare cookies ved følgende kode:
<?print_r($_COOKIE);?>

Du kan læse en cookie ved navn "test" via følgende kommando:
<?echo $_COOKIE["test"];?>

Kasper Johansen

Fra : Meyer

Dato : 05-10-06 15:54

Tak for dit svar, men jeg er stadig ikke helt med - I mit
eksempel sætter jeg en anden type Cookie, nemlig med en
hovedgruppe og en undergruppe "Skoleklasse og Id" hvis jeg skal
sætte en cookie i ASP som kan læses i PHP, hvordan ser den så ud
i ASP?

Hilsen Meyer

Kasper Johansen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

Fra : Martin

Dato : 05-10-06 18:03

Meyer wrote:
> [...]
> hovedgruppe og en undergruppe "Skoleklasse og Id" hvis jeg skal
> sætte en cookie i ASP som kan læses i PHP, hvordan ser den så ud

En cookie er crossbrowser / cross alt muligt...
En cookie er faktisk bare helt ren tekst.

For at læse din cookie som du har sat med ASP
<Response.Cookies("SkoleKlasse")("Id") = 45>
kan du hente den således

echo $_COOKIE["SkoleKlasse"]["Id"];
Så skulle der gerne blive echo'et 45 ud.

For at sætte en cookie på samme måde bruges funktionen setcookie();
setcookie("SkoleKlasse[Id]", 45);
Så har du sat en cookie som er magen til den du sætter i ASP

For at se ALLE de cookies du har til rådighed.
Så kan du bruge php funktionen var_dump (www.php.net/var_dump)
var_dump($_COOKIE);

Fra : Meyer

Dato : 05-10-06 19:24

Det hjalp, lidt - med echo $_COOKIE["SkoleKlasse"]["Id"]; får jeg et
"S" og med var_dump($_COOKIE); kan jeg se at min cookie er sat og
indeholder et tal. Jeg fatter ikke lige hvad der sker??? Er der
nogen der har et bud? Er det noget med at indholdet af en cookie er
krypteret??

Fra : Meyer

Dato : 05-10-06 20:14

Hmmm - nu har jeg rodet en del med problemet og det viser sig at
hvis jeg bruger setcookie og echo på samme side virker det, men det
øjeblik jeg bruger setcookie på én side og prrøver at echo eller
print den på en anden, så er den tom?

Fra : Leif Neland

Dato : 07-03-07 21:06

Meyer wrote:
> [...]
> hvis jeg bruger setcookie og echo på samme side virker det, men det
> øjeblik jeg bruger setcookie på én side og prrøver at echo eller

Når du skriver "en anden side", mener du så www.dit.site/eneside.asp og
www.dit.site/andenside.php

Eller www.dit.ene.site og www.dit.andet.site ?

Det første skal kunne lade sig gøre, det andet skal ikke.

Ellers kunne et hvilketsomhelst site, du besøgte hente alle dine cookies fra
andre steder, der kunne indeholde passwords og andre intime oplysninger.

Leif