Kattelem ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-10-06 13:59

Hej NG,

Hvordan lærer man sine katte at bruge en kattelem ?
Vores gårdkatte bor inde i fyrrummet, og kan rende ovceralt i
bygninger, lofter og udenfor.
For at undgå træk etc. har vi sat en kattelem i den ene dør, og så
skal kattene jo gerne lære at brug den.
Hvordan lærer man dem det ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-06 14:15

[...]

Hej Christian

Det lærrer de selv

Jeg har følt mig lidt til grin et par gange, hvor jeg har siddet på den ene
side
og lokket med noget guf. Og katten på den anden side.

Kattene syntes det er rigtigt sjovt med al den opmærksomhed.
Det er jo en sjov leg med en på hver sidde af katelemmen.

Så mit råd er, pil lemmen af så der er hul et stykke tid,
Når de har vænnet sig til at løbe igennem hullet, kan du monterer lemmen
igen.
Så skal de nok hurtigt finde ud af at åbne den.

Mvh Allan

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 05-10-06 18:30

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan lærer man sine katte at bruge en kattelem ?

Meget enkelt:
Du skal bare skubbe dem igennem lemmen fra begge sider et par gange,
så er fidusen feset ind på kattens lystavle. Den mærker nemlig at når dens
hoved
rører lemmen, går den op.

Lokkemad og andet pædagogisk pjat er spild af tid.

Dette har ikke noget med vold at gøre, men er blot det,
som også kaldes: "learning by doing" ...............

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min
emailadresse...simpel dyrepsykologi.
Nogle kalder det også "learning by doing".

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-06 23:54

"Poul F. Andersen" <paogbaZEBRA@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Dette har ikke noget med vold at gøre, men er blot det,
> som også kaldes: "learning by doing" ...............

Hej Poul
Det lyder nemt, er prøvet, Det er først når man giver op de lærer det
Ja sådan har det været her, med dem der ikke kende til en kattelem i
forvejen.

Nogle katte ser jo leg i alt.

Mvh Allan

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-10-06 07:38

Allan wrote:
> [...]
> Det lyder nemt, er prøvet, Det er først når man giver op de lærer det
> Ja sådan har det været her, med dem der ikke kende til en kattelem i

Mange tak til jer begge.
Det er lidt besværligt at pille den af igen, så jeg sætter noget i
klemme for at holde lemmen åben i nogle dage.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk