html sider som "svar" på formular?
Fra : Tine Gade

Dato : 05-10-06 11:03

Hej

Jeg har med held implementeret formularen fra

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/phpmail.php

men hvordan ændrer jeg "ecco" beskederne til html sider i stedet?

Tine

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-10-06 11:40

Tine Gade skrev:

> men hvordan ændrer jeg "ecco" beskederne til html sider i stedet?

PHP's echo-kommando sender tekst fra en server til en browser. Du
skal altså ikke ændre noget i den forstand, men blot sørge for at
alle echo'erne tilsammen sender en pæn HTML-side.

Ultrakort eksempel:

echo '<html>';
echo '<head>';
echo '<title>Tene Gades hjemmeside</title>';
echo '</head>';
echo '<body>';
echo 'Her kan man boltre sig med kreative tekster';
echo '</body>';

--
Bertel

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 05-10-06 15:29

Tine Gade wrote:
> men hvordan ændrer jeg "ecco" beskederne til html sider i stedet?

Du kan lave to filer indeholdende hhv. "top" og "bund", og inkluderer
dem, når du har brug for dem. På den måde undgår du overflødig og
redundant kode. Eksempel:

include('html_top.html');
print 'Dit indhold';
include('html_bund.php');

html_top.html indeholder eksempelvis:

<head>
<title>Min side</title>
</head>

html_bund.html indeholder eksempelvis:

Hvis det skal være mere advanceret kan du kigge på template-løsninger -
eksempelvis Smarty: http://smarty.php.net/

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk